tiigem Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 hvor holder du til? om du holder til nærheten av askim har jeg et meget godt sett ballistix 6400 som liker høte hastigheter Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Tester litt Ozc minne nå. Alt funker fint, men ikke med to brikker. DARN! Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 hvor holder du til?om du holder til nærheten av askim har jeg et meget godt sett ballistix 6400 som liker høte hastigheter Takk for tilbudet, men jeg en ikke nære nok + Jeg tror ikke det hjelper. Jeg har en del minne her, men får det ikke til og funke som dualchannel. Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 åh kjedelig er maximus kortet så dårlig på minneklokk? har fått tilbud om en men om det tuller med minne er det jo ikke noe moro Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva slags skjermkort er det du kjører? Den kjøleløsningen der kjente jeg ikke igjen i det hele tatt... Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Hva slags skjermkort er det du kjører? Den kjøleløsningen der kjente jeg ikke igjen i det hele tatt... Et gammelt 7950 kort, med heatpipes. La en 120mm på det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hei Simen1 (hyggelig å diskutere noe annet en Bil/CO2 med deg ) Hei, ja vi kan jo ikke bare "krangle" hele tida Imponerende hastighet til å være en såpass vanlig high-end luftkjøler. Angående minnehastigheten: Har du mulighet til å jekke ned hastigheten på minnet for å få bedre CPU-hastighet? F.eks minnet på 1000 GT/s kombinert med 2000 GT/s FSB? Eller begrenser minnedivisoren det? Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Hei Simen1 (hyggelig å diskutere noe annet en Bil/CO2 med deg ) Hei, ja vi kan jo ikke bare "krangle" hele tida Imponerende hastighet til å være en såpass vanlig high-end luftkjøler. Angående minnehastigheten: Har du mulighet til å jekke ned hastigheten på minnet for å få bedre CPU-hastighet? F.eks minnet på 1000 GT/s kombinert med 2000 GT/s FSB? Eller begrenser minnedivisoren det? Jeg kjører det på minimum nå. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Med de 1000MHz brikkene du har liggende bør 9x500 være mulig å klare. Hvis ikke CPU'en ikke takler så høy buss hastighet da. Du må bare leke deg litt med de forskjellige voltene å se hva som skal til for å få tynet mest mulig ut av oppsettet. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Med de 1000MHz brikkene du har liggende bør 9x500 være mulig å klare. Hvis ikke CPU'en ikke takler så høy buss hastighet da. Du må bare leke deg litt med de forskjellige voltene å se hva som skal til for å få tynet mest mulig ut av oppsettet. Vi begynner å bli uvenner nå.. Får den ikke opp på mer en 480buss. Minne kan jeg glemme 2 brikker på denne hastigheten. Selv om jeg kjører det under tilregnet hastighet. Tror jeg må teste videre på dette i kveld, da jeg kjenner jeg blir sur av det. Har boosta ddr volt til 2.3v uten at det hjalp. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Vi begynner å bli uvenner nå Meg å deg, eller du å PC-en? Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Vi begynner å bli uvenner nå Meg å deg, eller du å PC-en? Jeg kan ikke være uvenn med deg da Jim Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ser bra ut dette Evildick :-) Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Nå har jeg boosta VCore til 1.6v i BIOS. ender da opp på 1.536 pga. undervolting på dette kortet. Har den på 9.5 Ratio, mistet litt Max FSB, men jeg skal teste litt til på høyere FSB, men lavere Ratio etterpå. Jeg har enda ikke kommet under 10s på SuperPI. Endret 13. november 2007 av EvilDick Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Du avslutter explorer.exe og andre unødvendige prosesser når du kjører superpi? Hvis ikke kan du tjene litt tid på det... Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Du avslutter explorer.exe og andre unødvendige prosesser når du kjører superpi? Hvis ikke kan du tjene litt tid på det... Skal tune litt slikt så fort jeg har funnet maksen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Du avslutter explorer.exe og andre unødvendige prosesser når du kjører superpi? Hvis ikke kan du tjene litt tid på det... Skal tune litt slikt så fort jeg har funnet maksen Er den siste hastigheten du har der stabil? Hvis den er det så lover det godt for overklokking på disse prosessorene, selv om jeg har mine tvil om at retail utgaven klokker like godt... Hvilke temps får du forresten? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Dette ser jo virkelig bra ut EvilDick! Angående minnet, har du prøvd å kjøre dualchannel i de hvite slottene på hovedkortet? Kan være det hjelper på Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Når kommer denne sånn ca for salg, heldig du er som har en Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Denne CPUen lanseres vel i januar hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå