fa74b4a4-8b2c Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg lurte på om det er lovlig å rippe en DVD (som jeg selv har kjøpt) til privat bruk? I så fall, er det noen som vet om noen gode gratisprogrammer som kan brukes til ripping av DVD-er? Hvilket format er best å rippe til, for å unngå kvalitetstap på filmen? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ja, det er vell lov å ta backup av egne dvd-er. Eg bruker DVD-Shrink hvertfall. http://www.google.no/search?hl=no&q=dvd+shrink&meta= Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det er lov det ja Kommer ann på hvilket format du vil rippe den til. Du kan jo lage et image av dem uten kvalitetstap, men det tar jo like mye plass som er i bruk på DVD-en. Kan gjøres med alcohol120%, clonecd, etc. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Zappza har en stor tråd om DVD-ripping her. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 DVDCloner synes jeg er best. Det kan både rippe dem, samt forminske dem sånn at du kan brenne dem ut på en 4,7 plate. Programmet finner du her. Meget brukervennlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå