KillKenny Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Etter å ha lest svært mye positive om Tatung 32 MCHK og sett at Aftenposten ga den terningkast 5, var det lett å ikke bli imponert over et såpass billig TV. Nedturen var derfor gedigen når TV'en var på plass. Innstillingen jeg brukte er den som har blitt anbefalt her inne, men herregud for ett dårlig bilde jeg fikk. Veldig kornete og helt håpløst å se fotball på. Gårsdagen cupfinale var ett helvete å se. Det eneste TV'en er god på er stillbilde. Fargene er ganske bra, spesielt rødt og blått, mens svart bli mest kornete grå og grønt er helt håpløs å se på (spesielt når man spiller fotball på grønt gress). Nei dette TV'et vil jeg ikke anbefalle til min verste fiende, og heller bruk noen tusenlapper til på et bedre TV. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 nokk en som ikke skjønner at det faktisk er noe som ikke er som det skal være. "tvn min brenner, dårlig tv, anbefales ikke" Lenke til kommentar
Tosch Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Etter å ha lest svært mye positive om Tatung 32 MCHK og sett at Aftenposten ga den terningkast 5, var det lett å ikke bli imponert over et såpass billig TV.Nedturen var derfor gedigen når TV'en var på plass. Innstillingen jeg brukte er den som har blitt anbefalt her inne, men herregud for ett dårlig bilde jeg fikk. Veldig kornete og helt håpløst å se fotball på. Gårsdagen cupfinale var ett helvete å se. Det eneste TV'en er god på er stillbilde. Fargene er ganske bra, spesielt rødt og blått, mens svart bli mest kornete grå og grønt er helt håpløs å se på (spesielt når man spiller fotball på grønt gress). Nei dette TV'et vil jeg ikke anbefalle til min verste fiende, og heller bruk noen tusenlapper til på et bedre TV. Ikke bra! Aftenposten og forbruker.no test er basert på konkrete målinger og veldig pålitelige i sine vurderinger. Kan du ta kontakt med meg for å avstemme eventuelle feil eller feil innstillinger - Tatung Nordic AS - [email protected] Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Som jeg alltid sier ikke kjøp billige tv`er. Hvorfor skulle en tv koste 3-4000 mindre liksom. jaja synd det da Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Som jeg alltid sier ikke kjøp billige tv`er. Hvorfor skulle en tv koste 3-4000 mindre liksom. jaja synd det da Nå er det vel slik at disse skjermene er sterkt subsidiert av produsenten for at de skal skaffe seg fotfeste i det norske markede. Skjermen ”koster” med andre ord mer enn 3-4000,- , men produsenten selger den for mindre enn den er verd for å gjøre produktet sitt kjent. liksom, da, ass.. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Som jeg alltid sier ikke kjøp billige tv`er. Hvorfor skulle en tv koste 3-4000 mindre liksom. jaja synd det da Nå er det vel slik at disse skjermene er sterkt subsidiert av produsenten for at de skal skaffe seg fotfeste i det norske markede. Skjermen ”koster” med andre ord mer enn 3-4000,- , men produsenten selger den for mindre enn den er verd for å gjøre produktet sitt kjent. liksom, da, ass.. Bra de viste fram at tven var dårlig da? Tv`er som er billige er som regel dårlige. De setter ikke ned det beste LG tvet 7000 for å få kunde til å se det. Selgerene gjør det meste av den jobben. Endret 12. november 2007 av General_Skurf Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Som jeg alltid sier ikke kjøp billige tv`er. Hvorfor skulle en tv koste 3-4000 mindre liksom. jaja synd det da Nå er det vel slik at disse skjermene er sterkt subsidiert av produsenten for at de skal skaffe seg fotfeste i det norske markede. Skjermen ”koster” med andre ord mer enn 3-4000,- , men produsenten selger den for mindre enn den er verd for å gjøre produktet sitt kjent. liksom, da, ass.. Bra de viste fram at tven var dårlig da? Tv`er som er billige er som regel dårlige. De setter ikke ned det beste LG tvet 7000 for å få kunde til å se det. Selgerene gjør det meste av den jobben. Så trenger vel strengt talt ikke LG senke prisene på sine TV'er så mye for å bli solgt heller.. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 ok.. på veldige billige tv'r slik som tatung og flere er det flere problemer. Hvorfor?? jo fordi for å kunne lage slike tvr til de prisene må man kutte kvaliteten på noen komponenter. da f. eks TV-tuner OG panel. Dette er et faktum. Helt siden jeg så Tatung for første gang har jeg sett på det som en mikke mus produsent. Billige crappy tv'r. Har også skrevet dette flere steder. Ikke nok med det, men også de store produsentene leverer billige tvr under 8000kr. Disse skilter forsåvidt med bra bilde osv osv osv osv. Men er det det? nei. fordi et eller annet sted må man kutte i kvalitet. Og ja man kutter på kvaliteten på tvtuneren f. eks. Den som brukes mest på hele tv'n. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har du personlig erfaring med Tatung, Breiker? Evt. noen kilder for påstandene dine? Vil veldig gjerne høre noe mer enn bare antakelser og personlig mening om billig-TV'er generelt, fordi jeg vurderer en Tatung selv. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har du personlig erfaring med Tatung, Breiker? Evt. noen kilder for påstandene dine og jeg har vært rundt å sett på disse i butikk? Vil veldig gjerne høre noe mer enn bare antakelser og personlig mening om billig-TV'er generelt, fordi jeg vurderer en Tatung selv. Ja jeg har flere kompiser som har kjøpt seg Tatung tv. Og det går igjen hele tiden: Elendige analoge tvsignaler og veldig kornete bilder. Og jeg vet at der de bor er det veldig gode signaler i veggen fordi det har vært andre tvr på samme sted som har hatt mye bedre bilde. Hvis man skrur opp en haug med tvr og sammenligner f. eks tvtuneren vil man sa at det stemmer som man sier: "At man får det man betaler for". TV tunere er den viktigste komponenten i en tv pr dags dato da hdtv ikke er så utrolig utbredt. Ja flere og flere har jo fått seg digital tv også men dette går som oftest over dekodere og er aldri i kontakt med tvtuneren. Dette er også en grunn til at produsentene senker kvaliteten på tuneren. Fordi de fleste steder har jo nå digitale signaler. og derfor trengs jo ikke en analog tuner. Men dette har vært en "greie" lenge, at på billige tv'r får du en billig og elendig tuner. Dette kan spores tilbake til de gode gamle bilderørstv'r. Har også pratet med en del tvreperatører om akkurat dette og de sier det samme. At dårlig tvtuner er en gjenganger på billige tv'r når folk klager på dårlig og kornete bilde. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 ok.. på veldige billige tv'r slik som tatung og flere er det flere problemer. Hvorfor?? jo fordi for å kunne lage slike tvr til de prisene må man kutte kvaliteten på noen komponenter. da f. eks TV-tuner OG panel. Dette er et faktum. Helt siden jeg så Tatung for første gang har jeg sett på det som en mikke mus produsent. Billige crappy tv'r. Har også skrevet dette flere steder. Prisen på TV kommer ikke bare an på kvaliteten på komponenter, men også på produksjonskostnader, distribusjonskostnader og hvor stor avanse hvor mange ledd skal ha. Vi så også på Sony, Toshiba etc. som billig japansk skrot da de kom på markedet. Samsung var fra Korea, de lo vi av. Og trodde neppe at Goldstar noensinne skulle kunne gjøre suksess selv om de byttet navn til LG. Nå vet vi at Sony, Samsung og LG lager gode produkter. Og at de faktisk har gjort det lenge. Min gamle 20" bilderørs-Samsung av ukjent alder som jeg fikk av en nabo som ikke gadd å ta den med på flyttelasset har knallgodt bilde, selv med svake analoge signaler. Det er ingen grunn til å tro at taiwanske Tatung ikke kan være et godt merke, selv om det er ganske nytt for oss i Europa. Det største problemet med Tatung i år, er at de ikke har hatt stor nok produksjonskapasitet og/eller god nok logistikk til å kunne levere så mange TV-er som folk vil ha. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ja jeg har flere kompiser som har kjøpt seg Tatung tv. Og det går igjen hele tiden: Elendige analoge tvsignaler og veldig kornete bilder. Og jeg vet at der de bor er det veldig gode signaler i veggen fordi det har vært andre tvr på samme sted som har hatt mye bedre bilde. Disse andre TV-ene som gir bedre bilde, er det også LCD i samme størrelse? I så fall, hvilken prisklasse, hvilke merker? Eller er det bilderørs-TV som gir bedre bilde? Kompisene med Tatung, vet du hvordan de har stilt skarphet og støyreduksjon? Sitter dere nær TV-en? Har de egen antennekontakt der TV-en står, eller er det hjemmemekka løsninger med lang løs coax-kabel fra gutterom til en T-splitter på stua? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Disse andre TV-ene som gir bedre bilde, er det også LCD i samme størrelse? I så fall, hvilken prisklasse, hvilke merker? Eller er det bilderørs-TV som gir bedre bilde? Kompisene med Tatung, vet du hvordan de har stilt skarphet og støyreduksjon? Sitter dere nær TV-en? Har de egen antennekontakt der TV-en står, eller er det hjemmemekka løsninger med lang løs coax-kabel fra gutterom til en T-splitter på stua? Dette er f. eks en Samsung 32" lcd i prisklasse ca 10.000kr. Og en sony 40" i prisklasse 20.000. Egen antennekontakt. 4 punkter i hele leiligheten med husforsterker. elendig bilde på tatung tv'n. bedre bilde på samsungen. best bilde på sonyen. standard innstillinger (straight from the box) på alle sammen. Har også testet samme komboen på jobb. da også med en loewe og 32 " sony. Tatung tapte klart. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Straight from the box innstillingene suger jo apekatt på Tatungen :!: Det står jo godt forklart i testen til forbruker.no Jeg er kjempefornøyd meddet analoge TV-bildet mitt fra kabel-tv Jeg har justert fargene, bakbelysning, kontarst, brightness, skarphet og støvreduksjon selv. Det er som det står i testen at TVen er veldig kilen på innstillingene. Så det tok litt tid før jeg fikk det sånn någenlunde. Jeg har skarphet på 0 og støyreduksjon på lav. De andre innstillingene synes jeg du skal stille etter din egen smak. Jeg vil også anbefale å nedjustere rødfargen litt ettersom det er litt mye rødt i fabrikkinnstillingene. ps: jeg sier ikke at dette er en like god TV som de du nevner til 10 - 20000 kr klassen. Men jeg mener dette er en utmerket TV i 4 - 5000 kr klassen! Endret 15. november 2007 av kehax Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 standard innstillinger (straight from the box) på alle sammen. Kanskje ikke så rart du har så mye fordommer mot Tatung da, som kjent er fabrikkinstillingene på Tatung veldig dårlige. Sett av 2 min på å finjustere bildet, da blir det betraktelig bedre skal du se. Lenke til kommentar
KillKenny Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Etter å ha lest svært mye positive om Tatung 32 MCHK og sett at Aftenposten ga den terningkast 5, var det lett å ikke bli imponert over et såpass billig TV.Nedturen var derfor gedigen når TV'en var på plass. Innstillingen jeg brukte er den som har blitt anbefalt her inne, men herregud for ett dårlig bilde jeg fikk. Veldig kornete og helt håpløst å se fotball på. Gårsdagen cupfinale var ett helvete å se. Det eneste TV'en er god på er stillbilde. Fargene er ganske bra, spesielt rødt og blått, mens svart bli mest kornete grå og grønt er helt håpløs å se på (spesielt når man spiller fotball på grønt gress). Nei dette TV'et vil jeg ikke anbefalle til min verste fiende, og heller bruk noen tusenlapper til på et bedre TV. Ikke bra! Aftenposten og forbruker.no test er basert på konkrete målinger og veldig pålitelige i sine vurderinger. Kan du ta kontakt med meg for å avstemme eventuelle feil eller feil innstillinger - Tatung Nordic AS - [email protected] Siden mailen ikke går gjennom til deg får vi ta det her. Jeg har brukt den innstillingen som mange har anbefalt. Bakbelysn: 30, Kont: 45, Lysh: 30, Farge: 37, Skarph: 0 og Støyred: Av. Dette er selvfølgelig bedre en innstillingen som fulgte med TV'en men langt fra perfekt, og som jeg skrev i innlegget er det spesielt dårlig når jeg ser på fotball. Når det er "rolige" bilder så går det bra (som nyhetssendinger ect.) Kan også opplyse at jeg har analog tilkobling så selvfølgelig ligger noe av problemet der. I tillegg når jeg ser litt lenge på TV'en blir øynene tørre og vonde!!! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg