Gå til innhold

Er det bra med 3200ram på ett 333MHz HK?

MrVilla

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ett NForce2 chipset HK (EPOX) som går på 333Mhz.

Er det noen vits i å kjøpe 3200ram til dette eller blir det overkill?

Har det noen hensikt med tanke på overklokking, stabilitet etc?

Edit:

har ett spørsmål i tillegg her. Vil dette systemet gått greit med en 266CPU eller burde jeg helst kjøpt en 333CPU? Jeg ser at det er stor prisforskjell her, men hvis det er mye å hente på å kjøpe en 333CPU så vil jeg vurdere det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fsb(cpu) merker man forskjell mellom 333 og 266 ganske bra, men ikke godt nokk(mener jeg) til at du bør kjøpe en med 333fsb. Pass heller på at du får tbred B kjernen(søk i forumet) og ulock den. Så setter du fsb opp til 333 og multiplyer ned et hakk.

På minne så blir det et overkill med 3200 minne ja. Grunnen til dette er at Nforce2 Hk går raskere med minne synkront med Fsb(altså 266) en på 333, og selv 400Mhz(dette er pga latencyen) Men er også en del fordeler.

1) den funker sikkert også fint synkronisert med barton(som sansyligvis kommer med 400Mhz fsb) om det er en aktuell oppgradering.("holbarhet")

2) Den kan kjøre på mer agresive settings på både 266 og 333Mhz og den er klasifisert opp til 400Mhz.(ytelse)

Nå er ikke punkt 1 noe man skal legge stor vekt på ettersom ting forandrer seg raskt i data verden, men kan være greit å ha i bakhodet.

Om prisforksjellene ikke er enorme(som hos komplett på twinmos hvor forskjellen er 50 kr) kjøper du 3200 ram, ingen grunn til å la være. Om derimot forskjellen er stor, så klarer du deg greit med 2700 ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...