Mafo Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 For et år siden ble det snakket om minnekort med WiFi. Nå er de på markedet. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Håper dere vil teste dette i fremtiden Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det er jo helt.. genialt! Lenke til kommentar
magnarl Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Noen som vet omtrent når vi får se dette i norske butikker? Lenke til kommentar
Bearboy Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Men vile detta gjøre at f. eks en W810i kan få wi-fi gjennom dette? Og da i tillegg installere noe programvare på mobilen, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nei, Sony ericsson bruker sine egne, proprietære minnekort, som Memorystick micro (M2) Og de fleste SD baserte tlf, Nokia, Samsung, HTC m.m., benytter seg stort sett av MicroSD kort. Så det er vel ikke så mange som får benyttet dette i telefonene sine. Og rent spekulativt, vil jeg tro at WIFI tilgangen begrenser seg til innholdet på minnekortet, da programvaren i telefonen ikke har støtte for å benytte seg av minnekanalen som oppkobling. Artig teknologi, men noe begrenset nytteverdi slik jeg ser det for meg, blir jo bare en kabel erstatter. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Høres dillete ut, er jo ikke akkurat en prestasjon å plugge i en usb-kabel. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Så vidt jeg kan se er det bare tre mobiltelefoner i prisguiden som har mulighet for SD-kort samtidig som det mangler WiFi. Bruksområdet er dermed veldig begrenset når det kommer til mobiltelefoner. Derimot kan det være nyttigere på digitalkameraer. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Så vidt jeg kan se er det bare tre mobiltelefoner i prisguiden som har mulighet for SD-kort samtidig som det mangler WiFi. Bruksområdet er dermed veldig begrenset når det kommer til mobiltelefoner. Derimot kan det være nyttigere på digitalkameraer. Jeg merker meg at en av de aktuelle telefonene (HP 6515), er nettop den jeg bruker. Kanskje jeg skal vurdere et slikt? Men jeg mener å ha hørt om noe lignende før? Edit: Et søk på SD Wifi gir ganske mange forsjellige produkter, blant annet fra SanDisk. Er det noe jeg har misforstått her, er det noe annerledes ved dette? Endret 12. november 2007 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Svar til Simen og Pusur: Jeg tror ikke denne vil ha så stor bruksområde på mobiler da dagens mobiler (stort sett) benytter seg av microSD og ikke SD. Så ja bruksområdet heller imot for kamera/videokamera som bruker SD-kort. Orket ikke å søke selv men ja tror jeg har hørt om noe lignende før, amobil er den beste kilden for slikt. Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 håper det slår an, kanskje jeg får printeren min koblet på det trådløse nettet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 håper denne blir utgitt en eller annen plass Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nå snakker vi her, noe annet det amobil "reklamerer" for. Virker som den er lansert da den står at den er kompitabel med windows ce som er et noe eldre os. Men gjenstår da å finne importører som vil ha den i landet. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Dette sparer en del plass i kameraet, slik at man slipper å lage trådløst nettverk i kameraet. Men det er vel ikke helt billig med dette kortet foreløpig, så en får vel vente litt.. Endret 12. november 2007 av kornelen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Beklager men amobil har faktisk hatt en egen artikkel om MicroSD-kortet. Rart at de over 1 år etter begynner å skrive om SD-kort da :s http://www.amobil.no/nyhet/tilbehor/verden...i-fi-kort/32591 Og kan kjøpes her: http://www.expansys.no/p.aspx?i=125665 Endret 12. november 2007 av Rakib Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) dær bommet du litt artikkelen var om micro sd, ikke mini sd, som du linket til.. Endret 12. november 2007 av Slettet-52jVWcQb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg