Gå til innhold

Hvilke erfaringer med disse 2 svarerne?


tepe2

Anbefalte innlegg

Har kommet over disse to svarerne etter tips fra hjelpsomme T_H_X:

 

Advanced Call Manager

http://www.handango.com/PlatformProductDet...roductId=189607

og

Interactive Voice Call Master

http://www.handango.com/PlatformProductDet...roductId=205848

 

Tenkte jeg skulle forhøre meg litt før jeg laster ned.

 

Hvilke erfaringer har dere med disse to, såfremt dere har brukt dem?

 

De ser ut til å ha noe lik funksjonalitet, men også noen forskjeller:

 

Advanced Call Manager:

- sperre for skjulte nr.

- "Profiles localization: You can localize your custom configuration according to your current Cell Id." (hva menes med dette?)

- kan ikke flyttes til annen tlf dersom du kjøper ny. Må da kjøpe programmet på nytt.

- trial begrenset til 30 innkommende samtaler.

 

Interactive Voice Call Master:

- du kan "ta opp" og lagre både innk. og utg. samtaler. Muligens også uten pip/varsel-tone med jevne mellomrom i samtalen. Noen som vet om dette fungerer?

- "Send out voicemails or recorded phone call conservations to PCs or other phones through Bluetooth, Infrared, MMS, etc"

- 7 dagers ubegrenset trial

- "License code can be switched between devices" i motsetning til ACM.

- pluss en del jeg ikke skjønner helt

 

Den første (ACM) ser litt enklere og mer brukervennlig ut, men jeg må innrømme at jeg har veldig lyst på muligheten til å ta opp samtaler, slik du kan i IVCM. Men så spørs det om IVCM er like enkel å bruke til å sperre innk.samtaler fra egendefinerte grupper du har laget ut ifra telefonboken.

 

Til slutt: Har slike program "bivirkninger" som f.eks. gjøre tlf tregere, eller buggy på andre måter?

 

Er i utgangspunktet litt skeptisk til å laste ned programmer til tlf, samt oppgi kredittkort-info. Men tror kanskje jeg kommer til å prøve det ene programmet, eller begge etter hvert. I såfall lover jeg å komme tilbake for å dele mine erfaringer i tilfelle det er flere enn jeg som er interessert i disse.

 

(Har forresten Nokia N73 ME)

Endret av tepe2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd begge, men som du sikkert har fått med deg, så gikk jeg for førstnevnte.

 

Dette mest p.g.a. RAM-bruken.

Mener IVCM krevde mere RAM under/ved bruk (uten at jeg tør å gjengi hvor mye, da det er 11-12 mnd. siden jeg testet), og N73 er ikke akkurat velutstyrt fra før av på dette feltet.

WACM bruker ca. 0,4Mb RAM ved/under bruk, og dette er forholdsvis lite og mer enn akseptabelt for et telefonsvarerprogram av dette kaliberet spør du meg...

I tillegg har WACM et enklere GUI, men som selvsagt går ut over mulighetene, som du allerede har fått med deg (litt mindre "fiksfakseri" i WACM m.a.o.).

 

Men for all del: IVCM er også et kjempeprogram. Synes også dette hadde et forholdsvis enkelt GUI, men det ble somsagt for mye valg/innstillinger/muligheter som jeg ikke hadde bruk for, samt at det krevde mer RAM fra telefonen.

 

Locator i WACM: Her kan du opprette deg en profil hvor du f.eks. vil blackliste telefoner relatert til arbeid, når du befinner deg hjemme.

Programmet skanner da etter identifikasjonen på GSM/3G - mastene/senderne du tar imot signaler fra, når du beveger deg utenfor/inne i ditt eget hus.

 

Kan også nevne at jeg testet flere, før det endelige valget ble tatt:

Autopilot, Best Blacklist, Blackballer.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at det er du som svarer igjen? :D

 

Jeg har 2 GB minnekort til min N73, men aner ikke hvor mye RAM.

 

"Memory consumtion totals only 220KB" (klippet fra siden til IVCM, men vet ikke om dette er mye på en mobiltelefon)

 

Bør programmer installeres på tlf eller minnekort? (mener jeg fikk et valg når jeg lastet ned Opera Mini)

 

Håper også flere vil dele erfaringer. Men kanskje ikke så mange som bruker disse svarerne? Jeg har Nutel Kill Bill Inkludert og betaler 20 kr ekstra i mnd for telefonsvarer. Det slipper jeg dersom jeg tar i bruk en av disse.

Lenke til kommentar

RAM har ingenting med ledig telefonminne eller ledig minne på minnekort å gjøre.

 

RAM er arbeidsminnet i telefonen...

Du har totalt 44Mb RAM på N73.

Ved en restart, så ender du opp med en 18-19Mb ledig RAM i telefonen (etter at telefonen og dens programmer har tatt sitt).

Dette holder ikke til så veldig mye multitasking av RAM-krevende programmer/spill...

Bare det å åpne/lukke et program/en meny suger ut litt RAM.

Derfor er det også viktig å restarte telefonen av og til, for å få frigjort RAM...

 

Hvis RAM'n i telefonen synker til et minimum, blir programmer automatisk "drept" eller telefonen restarter. I tillegg blir telefonen generelt tregere ved lite RAM.

Om telefonen restarter eller "dreper" programmer ved for lite RAM, kommer litt an på hvilken FW-versjon du har. Samtidig som det kommer an på om programmene som kjører er satt til å kjøre som "system application".

 

Skal du få oversikt over ledig RAM må du installere en 3.parts oppgavebehandler.

Bruker selv Handy Taskman, men det finnes også et gratis alternativ ved bruk av Y-Tasks.

 

Total memory consumption er kun størrelsen på programmet, som dette tar opp i telefonminnet/på minnekort.

 

Filer med filending .sis/.sisx bør du innstallere i telefonminnet.

Spesielt er dette viktig, hvis du har FW-versjon 4.0723.xxxx og høyere.

Disse liker ikke installering på minnekort noe særlig (telefonen ble ufattelig treg på oppstarten, samt at autostartsfunksjonen på evnt. 3.parts programvare ikke ville fungere).

Lenke til kommentar

Veldig nyttig info :thumbup:

 

Skal ha det med RAM i bakhodet, og kanskje sjekke hvor mye ledig. Jeg kommer vel til å prøve IVCM pga opptaks-funksjonen. Opera Mini er det eneste jeg har lastet ned tidligere. Spille gjør jeg ikke. Har ikke engang spill, de ble borte etter jeg oppgraderte nylig. Ser også at en del av meldingene mine ikke kan åpnes lenger etter oppgraderingen.

 

(Tusen takk atter en gang. Fortell meg en ting: sitter du døgnet rundt i forumet?) :D

Lenke til kommentar

Etter litt om og men har jeg fått innstallert Y-Task med plugin for Memory-delen.

 

Før restart: 44 Mb total og 15 Mb ledig

 

Etter restart: 44 Mb total og 20 Mb ledig

 

Nå har ikke jeg noe særlig peiling akkurat, men tror dette skulle holde til IVCM og mer til.

 

Lærer litt hele tiden. Har erfart at Nokia PC-Suite antakelig ikke er det beste alternativet for dets oppgaver. Finnes sikkert bedre selv om den kan brukes.

 

Telefonen er jo som en pc, hvilket vil si at det kanskje går å frigjøre litt RAM? Var innom en eller annen side hvor det ble tipset om å stenge musikkavspilleren. Og kanskje det finnes bedre avspiller som samtidig bruker mindre ram?

 

Uansett - neste steg er å prøve IVCM

Lenke til kommentar

Tilstrekkelig med RAM for IVCM er det nok ingen fare med nei.

Men fordi om du har f.eks. 15Mb RAM ledig, så vil det ikke si at du kan kjøre på til du har brukt alle 15Mb.

Telefonen "kneler" lenge før det altså...

Når du begynner å nærme deg en 8-9Mb RAM, så ligger du temmelig nær faresonen.

 

Bedre musikkavspiller enn NSeriens finner du nok neppe, men smaken er som baken...

 

 

(Tusen takk atter en gang. Fortell meg en ting: sitter du døgnet rundt i forumet?) :D

He-he, smart å melde hvis du titter på når de 2 brukerne i denne tråden har postet sine innlegg...

Ser det er en som kaller seg tepe2 som postet et innlegg kl.04.56 & et kl. 13.14, så da kan man begynne å lure?.?.? :whistle:

Lenke til kommentar

Og ett innlegg nå ca. kl 22.15 :D

 

Helg påfulgt av et par dager borte fra jobb. :)

 

Driver å fikler med IVCM nå. Avanserte greier. Ifall jeg beholder programmet kommer jeg nok bare til å bruke en brøkdel av det. Men som sagt samtaleopptak i tillegg til litt annet frister. Har ikke fått prøvd opptak ennå.

Lenke til kommentar

Har testet ut samtale-opptak nå. Fungerer veldig bra. Veldig god lydkvalitet på opptaket.

 

Prøvde å sende opptaket til pc med bluetooth og infrarød. Gikk ikke, men så tror jeg ikke at jeg har bluetooth på min pc. Tror jeg har infrarød, men vet ikke hvordan aktivere denne på pc. Derfor sendte jeg opptaket via epost fra mobilen til pc, og det fungerte.

 

Opptakene lagres i et format som kalles "amr". Aldri vært borti det tidligere, men det kan spilles av i Nokia Multimedia Player og Media Player Classic. Gikk ikke i Windows Media Player 11.

 

Kunne ikke høre noe lyd/varsel under samtalen som indikerte at den ble tatt opp.

 

Dette programmet beholder jeg, selv om det ikke vil bli brukt ofte.

Lenke til kommentar
Telefonen er jo som en pc, hvilket vil si at det kanskje går å frigjøre litt RAM?

Programvare for denne oppgaven har du nå allerede installert (Y-Tasks)...

Bare at du da mangler nødvendig plug-in.

Hvis du installerer Processes & Threads, samt Main Server, så får du mulighet til å "kill processes & threads".

 

Main Server må signeres btw...

Hvordan fikse dette selv, har du guide på her.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Og takk igjen :)

Men det spørs om det er så mange prosesser å stoppe på min mobil, som tross alt ikke akkurat er overlesset med ting og tang.

 

Har forresten oppdaget en stor ulempe med IVCM.

 

1. Du kan avvise/sende opptattsignal til en bestemt gruppe/liste som du selv spesifiserer

2. Du kan ta opp alle utgående og innkommende samtaler

3. Du kan sende alle innkommende samtaler som du ikke svarer innen viss tid til telefonsvareren

 

MEN

 

du kan ikke gjøre nytte av alle disse samtidig. Du kan gjøre bruk av 1. i kombinasjon med 2. eller 3. Du kan aldri bruke 2. og 3. samtidig. Siden jeg vil ha muligheten til å ta opp samtaler, kan jeg derved ikke bruke programmet som telefonsvarer, og må derfor ha denne tjenesten gjennom abonnementet hos Nutel. Det finnes neppe noen løsning på dette med mindre programutvikler endrer programmet. Kan neppe bruke IVCM sammen med ACM for å få alle muligheter.

Lenke til kommentar

Ja, se der ja...

 

Det ser ut som om det kun er Total Recall Call Recorder som kjører opptak uten pipetone...

 

Har også testet Alon MP3 Dictaphone tidligere, på min gamle Nokia 6680.

Denne mener jeg å huske at ikke kan ta opp samtaler. Mener det er kun som navnet tilsier, en diktafon...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Har prøvd de to programmene og Ultimate Voice Recorder. Jeg er også på utkikk etter samme løsning som tepe2, en opptaker og svarer. Det er ei stund siden jeg prøvde de to nevnte, men synes å huske at det ikke var noen av de som kunne ta opp og samtidig være en god svarer. Ultimate Voice Recorder er derimot en veldig grei opptaker. Men så må man ha en svarer i tillegg om man ønsker det.

 

Spennende å høre noen erfaringer!

Lenke til kommentar

Har sendt mail til salgsavdelinga til firmaet som står bak IVCM og stilt noen spørsmål. De lager også PhonePilot som ser ut som nesten samme program som IVCM.

 

Jeg spurte om forskjellen på de to programmene, løsning på problematikken ta opp og god svarer i tillegg, og om man kunne bruke begge programmene, eller ett av programmene sammen med et annet, osv.

 

Hvis jeg får svar vil jeg poste i denne tråden.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Ok da har jeg fått svar.

 

Forskjellen på IVCM og PhonePilot: PhonePilot er en litt enklere utgave. Eneste forskjellen er visstnok at sistnevnte ikke har "IVR(Interactive voice response) which can detect key press of callers, and response with re-defined action." Etter min mening vil det si at IVCM passer for bedrifter/næringsdrivende, mens PhonePilot passer bedre for privatpersoner.

 

Fikk også bekreftet at det ikke går å bruke de to nevnte funksjoner samtidig. (Svarer/opptak for alle samtaler). "We must change the framwork of our soft to resolve your request. I think it is diffcult to do this. I have no good idea for your problem."

 

Ei nærliggende løsning ser for meg ut til å bli Ultimate Voice Recorder og PhonePilot. UVR har jeg nettopp innstallert for å teste. Opptak uten BEEP og sende til e-post fungerer. Kvaliteten på opptaket er jeg usikker på da jeg ikke har testet under vanlig tlf-samtale ennå. Både IVCM og UVR kjører samtidig i bakgrunnen og RAM-en har falt til 9500 Kb.

 

Advanced Call Manager ser ut til å mangle noe jeg liker. Først og fremst muligheten til å sende personsvar-meldingene til pc. Hadde også vært greit å kunne velge hvor beskjedene skal lagres, f.eks direkte til en mappe på minnekortet. Kan dere bekrefte at ACM mangler dette?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at WACM mangler disse mulighetene ja...

 

Finner heller ikke igjen lyd-filene i utforskeren (LCG X-plore) slik at jeg hadde kunnet overføre filene v.h.a. denne.

Finner de hverken på C:,D:, E: eller Z:. :thumbdown:

 

EDIT:

Både IVCM og UVR kjører samtidig i bakgrunnen og RAM-en har falt til 9500 Kb.

Ja, da får du ikke brukt telefonen din til mye annet enn disse 2 programmene heller nei...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
...Du kan aldri bruke 2. og 3. samtidig. Siden jeg vil ha muligheten til å ta opp samtaler, kan jeg derved ikke bruke programmet som telefonsvarer, ...

:idea: Nå tenker jeg høyt her altså...

 

Hva om du oppretter deg en blank liste. F.eks. at du kaller denne Alle, der du ikke legger inn noen nummer, og der du velger "Voice response".

 

Deretter setter du "Record conversation" på "Callers not in above list" og "Private numbers".

 

 

Jeg har ikke peil på om dette fungerer altså, i.o.m. at jeg somsagt bruker WACM selv, men...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...