Gå til innhold

PS3 trøbbel : Null bilde via HDMI! :(

wilbur626

Anbefalte innlegg

PS3en min ser ut til å ha tatt helt kveld etter en del merkelige happenings i løpet av dagen...

Det begynnte med at den frøys totalt da jeg prøvde å installere nye themes.

Etter å ha gitt opp themes, og gått over til å spille skate., stoppet maskinen helt opp en 3-4 ganger, og jeg måtte skru den av/på med "hovedstrømsbryter" på baksiden.

Jeg ga til slutt opp spilling, og satte den til å folde mens kjerringa skulle se ett eller annet på TV. Når jeg etter 1 time switcha tilbake til HDMI input, var bildet svart. Jeg restarta ps3en, men ingenting skjedde...

Jeg prøvde å resette av-output ved å holde inne av/på-knappen til den pep 2 ganger, men dette hjalp heller ikke. Testa med composite kabel , og alt fungerer tilsynelatende ypperlig...

Hva i allverden er det som kan gjøre dette ? Er den rett og slett kaputt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Herre Jesus Kristensen! Nå har jeg fått det samme problemet for 5. gang, og lurer virkelig på om det er noe seriøst galt med PS3en min :(

Får null bilde via HDMI, men får bilde ut av ps3en ved hjelp av standard ps2 kabel... Hjelper ikke å resette eller la den stå strømløs...

help ?

Lenke til kommentar

Er det mulig at det har blitt slått på 1080p støtte på ps3'en? Kan være tv'en din ikke takler dette, eller hdmi-kabelen nekter å sammarbeide i annet enn 720p. Da de fleste spill kjører dette, vil oppløsning settes ned når spillet starter

Prøv å resett ps3'ens videoinstillinger (fremgangsmåte nevnt i andre tråder), og sett bare 720p som støttet. Prøv å bytt hdmi-kabel.

Lenke til kommentar

TV apparatet støtter 1080p, så dette skal ikke ha noe å si.

Det er som sagt bilde ved bruk av "PS2-kabel", altså kompositt video... 576p. Jeg setter ps3en til HDMI output, 1080p. Ingenting skjer.

Selv etter at jeg har satt disse parameterene, får jeg bilde via ps2 kabelen. Den skal vel ikke gi output både via kompositt og HDMI samtidig ?

En annen ting er det at når jeg prøver å resette videoinstillinger, kommer ikke de karakteristiske to pipene rett etter hverandre. Det er bare et pip, så restarter den....

Mystisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...