jeg_lyver_mye Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei, OK. røyking kan gi all mulig lungesykdommer. Men det har vel noe positivt? Tenker da på at det stresser ned folk? Folk for jo alle mulige sykdommer av stress, hvis dere skjønner. Noen som vet noe om dette? Jeg er bare nysgjerrige! Så alle her er enig om at røyking ikke er bra. Men jeg bare lurer på de positive sidene ved det, helsemessig! Må jo være noe(n) . Takk! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg har en annen oppfatning av røyk og stress som mest sannsynlig er mer korrekt. Røyk gjør ikke folk mindre stresset. Tvert imot. Etterhvert som folk blir avhengige av røyken (nikotinen), vil de føle en avhengighet i form av stress. Det vil si at når kroppen kommer i ubalanse (kroppen setter igang en rekke tiltak som en motbalanse til nikotinen), vil man føle seg stresset. Dermed må man få i seg nikotin for å fjerne dette stresset. Så egentlig blir man ikke mindre stresset av å røyke, selv om det gjerne føles slik. Røyk, eller heller mangelen på røyk, gjør deg stresset. Og for å fjerne dette stresset må en røyke. Så dette med at røyk fjerner stress ser jeg på som noe stort tull, og jeg har ikke tenkt til å bruke røyk som et antistress-middel da det virker mot sin hensikt. Og man brenner ikke fett ved å røyke. Derimot mister man matlysten, som igjen fører til at det blir mindre energi å forbrenne. Dette fører til slutt til at man at kroppen begynner å forbrenne fett istedenfor mat. Endret 12. november 2007 av Snorre Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Viss du har røykt i lang tid, kan det være at du blir dårlig viss du slutter. Både fysisk og psykisk, dette er fordi kroppen er blitt vendt til røyken. Og det blir akkurat det motsatte viss en slutter da. Så røyk hjelper ikke før du slutter Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Det er mulig det stresser ned akkurat mens man røyker (man roer seg ned med røyken), men konsekvensen blir generelt dårligere helse som også påvirker det mentale. Blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Endret 12. november 2007 av geirm Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Røyking er sosialt! Når man er på fest, så er det noe med å bli med utenfor å ta seg en blås Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Røyking er sosialt! Når man er på fest, så er det noe med å bli med utenfor å ta seg en blås Sant, eneste positiven jeg klarer og se ved røyking. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du brenner fett. Mulig at røyk "hjelper" folk med å holde vekta, men hadde de aldri starta ville de aldri fått den vektboosten mange får etter at de slutter. Mulig jeg skal starte å røyke, for så å slutte igjen, så jeg legger på meg noen kilo Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Drar damer Har faktisk opplevd det. ^^ Men kan vel ikke si at majoriteten av jenter syns røyking er særlig tiltrekkende. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Grunnet hva da? At du har dårlig ånde og klærne lukter høgg? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har du ikke sett film før? Alle badboysa røyker, ser egentlig ganske barskt ut Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Er vel forskjell å se på bilde enn å faktisk være der tilstede, slipper alt det negative Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er vel forskjell å se på bilde enn å faktisk være der tilstede, slipper alt det negative Mulig det er forskjell, men om du ikke røyker Prince eller noe i den rekka er ikke lukta så utrolig ille. Ser man litt mafia ut ser det fett ut når man røyker. Gjør man ikke det får man skylde på at det er digg >.< Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Er sikkert noen stoffer i tobakk som til og med er bra for kroppen uten at jeg vet om noe konkret. Helsemessig så er en ting bra at man i det offentlige må røyke ute(får luft ). Mange har det sikkert sånn privat hjemme og. Og det sosiale naturligvis som har blitt nevnt her. At det er tøft? Tja, nå har jeg kommet over det stadiet men en venn av meg viser tydelig at han syns det er tøft Han tør fremdeles ikke å fortelle moren sin at han røyker så han gjør det ikke hjemme! Jeg skjønner ikke hvordan han klarer seg uten røyk i mange tilfeller flere dager på rad. Han damper som bare det utendørs med venner. Godt gjort å ikke bli avhengig slik han holder på(men han snuser hjemme og det turte han fortelle! ) Sikkert noen som lurer på alder her nå men da får dere bare sjokk Endret 13. november 2007 av Clintern Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Snakker du om festrøyking? Er veldig mange som gjør det da. 2-3 sigg på fredag og lørdag er vel ikke nok til å bli avhengig for alle. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det er sant. Jeg tror nok at folk reagerer forskjellig når det kommer til hvor raskt man blir avhengig av nikotinen. Husker MOT kom med "skremselspropaganda", som i og for seg er positivt, om at man blir avhengig av en røyk. Det er jo selvfølgelig bare tull. Om det er noe positivt med det, så må det nå være det sosiale. Og at det eventuellt kan hjelpe som en erstatning som småspising, som igjen kan føre til at man slanker seg? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Røyking er ikke akkurat det mest positive man kan bedrive. De eneste positive sider med røyking er vel det psykiske behag (røyker ikke selv), samt at nikotinet beskytter mot ulcerøs kolitt (men; røykingen er igjen risikofaktor for Crohn's). Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det eneste jeg kan komme på som er "bra" med røyk. Er hvor digg det er å ta en sigg etter et godt måltid, og sammen med en øl... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvis man ikke ser på helsemessige positiviteter (det tror jeg ikke det er mange av) så må det jo være fryktelig positivt for økonomien å SELGE dette greiene... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Pokker... så ble konklusjonen at røyking er usunt - IGJEN! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå