Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

De nye ADSL-prisene fra Telenor

Anbefalte innlegg

I slutten av oktober bestilte jeg 704/128 med free nedlasning fra telenor. Jeg fikk brevet i posten som bekreftet min bestilling, MEN, der stod det Nye Online ADSL. Dette abonementet hadde jeg IKKE bestilt og ringe fort som fa1 til telenor. De sa at de bare leverte ut Nye Online ADSL abomeneter til sine nye kunder. Jeg ba om å få den uten begrensning, da sa de at den 1GB limiten ikke ville tre i kraft før 1. Januar og de sa da at jeg kunne sitte på Nye Online ADSL til 1. januar for en billigere penge og laste det jeg ville og oppgradere når 1. Januar kom.

Dette har jeg gjort, og det har fungert fint. De utsatt limit tingen fra 1. Januar til 1. Februar.

Derfor har jeg hatt "Nye Online ADSL".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min magefølelse sier at 1024/256/30GB er et bedre tilbud for de fleste her på forumet enn 704/128/fri. De koster jo akkurat det samme, bare meg eller flere som er enig?

Det kan så være men dette er bare begynnelsen.

Hvis TN+ greier og presse de andre over på slike løsninger pga pris/hastighet så er jo hele bbmarkedet forandret.

Jeg håper de andre fortsatt greier og tilby fribruk og samtidigt matche pris og hastighet.

Lenke til kommentar

Hvis TN+ greier og presse de andre over på slike løsninger pga pris/hastighet så er jo hele bbmarkedet forandret.

Spørsmålet er da, til det bedre eller til det dårligere? For folk som overstiger grensene, selvsagt dårligere. Men når 98%(!) faktisk holder seg under grensa på 30GB så sier jo det at de aller aller fleste får bedre tilbud ved å luke ut noen få superbrukere. At de 2% kommer til å klage er sikkert og visst, folk pleier å rope høyt nå de mister et gode, men det de 2% ikke sier noe om er alle de som får det bedre. Folk kan her altså få en solid økning i innhastigheten og en DOBBLING av uthastigheten, til samme pris.

Jeg må også få påpeke at Telenor fortsatt har tilbud for de som ikke ønsker noen grense.

Jeg håper de andre fortsatt greier og tilby fribruk og samtidigt matche pris og hastighet.

Markedet vil bestemme det

Lenke til kommentar

Spørsmålet er da, til det bedre eller til det dårligere? For folk som overstiger grensene, selvsagt dårligere. Men når 98%(!) faktisk holder seg under grensa på 30GB så sier jo det at de aller aller fleste får bedre tilbud ved å luke ut noen få superbrukere. At de 2% kommer til å klage er sikkert og visst, folk pleier å rope høyt nå de mister et gode, men det de 2% ikke sier noe om er alle de som får det bedre. Folk kan her altså få en solid økning i innhastigheten og en DOBBLING av uthastigheten, til samme pris.

Dette vil jo også gjøre at det blir mindre interesant og selge tjenester utenom TN+ sitt nett, jeg vil nemlig tro at de tjenestene som TN+ selv selger vil være fritatt for kvote og på den måten får de et ekstremt godt grep på markedet og vil vanskeligjøre andre aktørers muligheter for og tilby tjenester.

Alså er dette ikke noen gode nyheter for forbrukerne.

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg disse "gamle" tilbudene med fri bruk da??

Jeg har 704/128/fri med utgått bindingstid og lurer nå fælt på hva som skjer med abonnementet mitt...

Tror nok jeg ligger på grensa til 30 GB, så jeg er ikke så sikker på om jeg vil bytte..fungerer veldig bra slik det er nå..

Lenke til kommentar

Hmm... så nå at de gamle prisene står der ennå, men tror ikke det er mulig å bestille de gamle lenger :-?

Står ingen ting om å endre eksisterende abonnement heller, så jeg tror nok jeg beholder mitt jeg..

Noen som har link til telenors egne infosider om dette?? Finner liksom ingen info om overgangen.. bare "rett på sak" med de nye prisene og hastighetene liksom...

Er litt fristende med 1mb, men da må jeg ta en grundig vurdering av nedlastingsmengden min førs... om ikke lenge er det 3 maskiner hjemme som skal være online..

Lenke til kommentar

Snakket akkurat med telenor kundeservice. De som allerede har fri nedlastning adsl fra tidligere vil ikke bli berørt med dette nye begrensnings tullet.

Selv vurderer jeg bytte til 1024/256 30GB mnd...dere sier det koster 200.- for å bytte abb...må man binde seg på nytt da?

Lenke til kommentar
Snakket akkurat med telenor kundeservice. De som allerede har fri nedlastning adsl fra tidligere vil ikke bli berørt med dette nye begrensnings tullet.

Selv vurderer jeg bytte til 1024/256 30GB mnd...dere sier det koster 200.- for å bytte abb...må man binde seg på nytt da?

Nei

Lenke til kommentar

jeg sitter på bluecom linje jeg, med superbe "ruter" ut på nett og ultra lav responstid (skjelden over 10ms) til de aller mest kjente webstedene og spill.

Koster meg ca 600kr/mnd og de kjører dhcp, så man slipper en breibands-router for å dele internetten sin på lan.

Og de har ikke engang tenkt på noe med "volumtakering" eller "cappet linje" enda, de sier at de vil aldri finne på noe sånt i mot sine kunder og...

Go og rask service har de og.

www.bluecom.no

Lenke til kommentar
Hvem her inne kan si de laster ned mer enn 30GB i måneden med ADSL? Jeg har mine tvil på at det er spesielt mange.

Enkelte måneder har jeg lastet ned nesten 50GB ifølge surfeloggen på online.no. Vanligvis ligger jeg på 15-25GB i måneden. Jeg har 704/128 "fri bruk" ADSL. Lurer veldig på om jeg skal skifte til 1024/256 (30GB) ADSL. Jeg får tenke på det til i morgen

Lenke til kommentar

<fra artikkelen>

Likevel møtte Telenor en storm av prostester da de luftet ideen for første gang i fjor, men nå viser det seg at frykten for "tellerskritt på ADSL" var ubegrunnet.

</fra artikkelen>

Sorry digi.no, det er ikke det det viser. Det viser at det nytter å si fra!

Hadde vi holdt kjeft, hadde taksameteret tikket fra første MB!

Lenke til kommentar
Har forståelse for at Telenor velger denne løsninga. Trafikk koster og er det rettferdig at folk flest skal betale ekstra for de 2% som laster ned konstant? Som artikkelen påpeker er grensa på 10GB nok for ca 90% av alle brukerne og grensa på 30GB er altså nok for 98% av kundene, det er mao ikke grunnlag for det ramaskriket som gjerne kommer når noen hører "telenor" og "begrense".

Hvem her inne kan si de laster ned mer enn 30GB i måneden med ADSL? Jeg har mine tvil på at det er spesielt mange.

Jeg laster mer :oops:, routern har logga over 120gb i løpet den siste måneden :woot:

Lenke til kommentar
min magefølelse sier at 1024/256/30GB er et bedre tilbud for de fleste her på forumet enn 704/128/fri. De koster jo akkurat det samme, bare meg eller flere som er enig?

Jeg tror du har rett.

Ved første øyekast ble jeg fly forbannet på Telenor, men ved nærmere ettertanke så er jo 30GB i måneden faktisk 1GB hver dag. Selv om jeg tar i, klarer jeg ikke matche stort mer enn 700MB pr dag (selvsagt bare en antagelse, siden jeg har ISDN.. men allikevel).

Men vi får se. Har bestilt hos Bluecom, som foreløpig opererer uten grenser :)

Lenke til kommentar

Sjekket surfeloggen min for første gang nå (visste ikke at det fantes..) og fant ut at jeg på over et år kun har oversteget 30 GB en gang.. Vurderer derfor å bytte linje... men er jo kjipt når jeg ikke kan gå tilbake hvis jeg angrer da...

Noen som vet om det går kjapt å bytte eller om man må vente en god stund før en kan nyte den nye linja??

Forskjellen bør helst være litt også.. en annen grunn til at jeg er litt usikker er at jeg får 735kb/s hos IT-avisen...tror dette er av de bedre resultatene... Hvis den nye linja slår ut på f.eks. under 1000 er det brått ikke så store forskjellen allikevel...

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg disse "gamle" tilbudene med fri bruk da??

Jeg har 704/128/fri med utgått bindingstid og lurer nå fælt på hva som skjer med abonnementet mitt...

Tror nok jeg ligger på grensa til 30 GB, så jeg er ikke så sikker på om jeg vil bytte..fungerer veldig bra slik det er nå..

Som ostepopp skriver så blir ikke de som har "gamle" adsl berørt. Bare fortsett å behold abo. som det er nå, og ikke foreta deg noe. Ring for guds skyld ikke 05000 kundeservice og disskuter/spør surrehuene der om noe, -da kan du væra over på "Nye Adsl" før du får sagt k_a_k_e ! :o

Lenke til kommentar

Etter en ny samtale med kundeservice fikk de meg plutselig over på det nye abb greiene...hehe sånn kan det gå. Men en ting som jeg fikk konstatert er at upploaden på 256(opp mot 28kbs) har ingen begrensning....det er et stort pluss fra meg upploader en del og kjører en "leke" ftp :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...