agvg Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/te20030203...804_er_63907988 Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har forståelse for at Telenor velger denne løsninga. Trafikk koster og er det rettferdig at folk flest skal betale ekstra for de 2% som laster ned konstant? Som artikkelen påpeker er grensa på 10GB nok for ca 90% av alle brukerne og grensa på 30GB er altså nok for 98% av kundene, det er mao ikke grunnlag for det ramaskriket som gjerne kommer når noen hører "telenor" og "begrense". Hvem her inne kan si de laster ned mer enn 30GB i måneden med ADSL? Jeg har mine tvil på at det er spesielt mange. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Grr.. jeg kan ikke fordra telenor.. Jeg bestilte 704/128 linja i sånn begynnelsen av november, så sa de at jeg bare skulle sitte på Nye online adsl til 1. januar, fordi det ikke var noe nedlastnings begrensing. greit nok, de utvidet det til 1. februar.. Fredag 31 januar ringer jeg telenor og sier at jeg skal ha 704/128 med free nedlastning. Høna i andre ende sier at hun ikke kan lengge inn no ny bestilling på adsl og at jeg må vente til mandag. Ringte til telenor i dag 3. feb. Nå har de nye adsl pakker, og den jeg egentlig skal ha har de ikke lengre, men jeg kan få 1024/256 linja til 550,- månden.. hørtes greit ut det.. MEN, her er det 30GB limit i månden... så koster det meg ytterligere 50 spenn for sånn natt nedlastning, hvor man kan laste så mye man vil på natta. 30GB er alt for lite, og jeg må jo betale 750,- for et abonement som det ikke er noe forbruks begrensing. Det var ikke det jeg bestilte i høst. Er ikke dette kontraktbrudd? At de ikke kan levere noe jeg har bestilt? Tror jeg må ringe å klage litt til.. må bare gruble litt over hva jeg skal si sånn at jeg har noen argumenter i bakhodet.. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Telenor kom med to tilbud i dag: 1024/256 for 550kr 30gb 704/128 for 450kr 10gb Bytta til 1024/256 koster 200kr å bytte men er mye bedre!!! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Telenor kom med to tilbud i dag: 1024/256 for 550kr 30gb 704/128 for 450kr 10gb Bytta til 1024/256 koster 200kr å bytte men er mye bedre!!! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Tja 30gig er ikke så verst. Det aller første "nye online" produktet med 1gig var jo bare helt forkastelig. :o Lenke til kommentar
letmein Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 30 GB er forsatt litt lite, jaffal for meg. Jeg ligger på en rundt 50GB i månden.. nå må jeg jo tenke meg litt om før jeg laster noe.. :/ Lenke til kommentar
airguard Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 550+div abbonement for min 89.-+ fasttelefon+isdn ehh = telegotya har nexgentel for 529pr mnd uten alle disse dumme ekstra abonnementene og kan laste ned akkurat det jeg vil. men kommer neppe opp i 30gb i måneden uansett, det er vel for DC,kaaza idioter uansett. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Noen som veit hva som skjer med de som har avtaler i dag som ikke finnes lenger. Jeg har f.eks standard 704/128, vil dem automatisk endre abbonementet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Noen som veit hva som skjer med de som har avtaler i dag som ikke finnes lenger. Jeg har f.eks standard 704/128, vil dem automatisk endre abbonementet? Du vil ikke få noen endring så lenge du har bindingstid, men deretter er det jo en annen sak. Hvorfor ikke bare bytte til en annen leverandør så som Bluecom eller Tiscali som så langt ikke har begrensninger? Lenke til kommentar
letmein Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Telenor skal vel ha en formue for å si opp abonementet.. Når telenor ikke kan levere hva jeg har bestilt, så er vel dette kontrakt brudd? Jeg driver å håper på at jeg kan få kranga sånn at jeg sier opp abonementet mitt og ikke måtte betale noe.. men jeg har mine tvil... er jo tross alt Teleh0r vi snakker om her.. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Noen som veit hva som skjer med de som har avtaler i dag som ikke finnes lenger. Jeg har f.eks standard 704/128, vil dem automatisk endre abbonementet? Du vil ikke få noen endring så lenge du har bindingstid, men deretter er det jo en annen sak. Hvorfor ikke bare bytte til en annen leverandør så som Bluecom eller Tiscali som så langt ikke har begrensninger? Tror ikke jeg gidder å bytte for jeg har 20% rabatt på ADSL hos Telenor (borettslag). Men 1024/256@30GB holder for meg til samme pris, hvis jeg får 20% på 549,- => 439,- så er det helt ok! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Mange av oss som ikke har no valg Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Mange av oss som ikke har no valg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Mange av oss som ikke har no valg Hvordan da? Der Telenor leverer så leverer de jeg nevnte også. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Arghh. Nå leste jeg akkurat på Boligsamvirket.no følgende: ***** Telenor fjernet fra 3. februar 2003 sine opprinnelige ADSL produkter og erstattet disse med et helt nytt produktspekter. NBBL har foreløpig ikke noen avtale om rabatt på disse nye produktene. Vi håper imidlertid å få etablert en ny rabattavtale med Telenor i løpet av februar/mars 2003. NBBL kan altså per i dag ikke tilby noen rabattavtale på ADSL ***** Lurer på hvordan det blir igjen da. Får håpe det ikke blir noe dårligere ihvertfall... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Telenor skal vel ha en formue for å si opp abonementet.. Har du bindingstid da? Hvis ikke tilbyr svjv f.eks Bluecom gratis overgang hvis du har 704 eller høyere. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 letmein: om du hadde sjekka prisene på linken du selv henviste til så hadde du sett at det koster 1000kr for "oppsigelse av abonnement før avtaletiden på 12 mnd utgår." men du valgte jo selv å tegne denne avtalen. Telenor tilbyr også avtaler uten bindingstid, hvorfor valgte du ikke en slik? Å ha gebyr for brudd på abonnement er jo heller ikke noe Telenor er ene om å ha. Det er naturlig. Må si du har bestilt ett abonnement som du *vet* skal ha en grense på 1GB mnd selv om du vet du har en enorm trafikk på linja og du ringer helt i siste liten for å forandre abonnement. Du har ikke tenkt over at du muligens ber litt om problemer selv? ---- min magefølelse sier at 1024/256/30GB er et bedre tilbud for de fleste her på forumet enn 704/128/fri. De koster jo akkurat det samme, bare meg eller flere som er enig? Lenke til kommentar
letmein Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 jeg har egentlig 1 års bindingstid, men jeg har jo ikke fått den linja jeg bestilte.. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 min magefølelse sier at 1024/256/30GB er et bedre tilbud for de fleste her på forumet enn 704/128/fri. De koster jo akkurat det samme, bare meg eller flere som er enig? Tror nok det vil bli bedre for de fleste. 256kbit ut tar jeg ihvertfall vel i mot da 128 ofte er håpløst når jeg bruker VPN mot jobb, men 256kbit er ikke akkurat racerfart for det, men betraktelig bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå