Gå til innhold

Korleis lage "non newtonian fluid"?

aspic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kuler av is smelter før de er ute av løpet...

du har sett for mye på film :p

Nei.. Nokon som hadde brukt det på CSI. Det var slik at kula smelta i alle fall.. Godt mogeleg det ikkje var vatn/substans av vatn. Men at det var ei kule det går an å få tak i på ekte er det ikkje tvil om :)

Lenke til kommentar
kuler av is smelter før de er ute av løpet...

du har sett for mye på film :p

Nei.. Nokon som hadde brukt det på CSI. Det var slik at kula smelta i alle fall.. Godt mogeleg det ikkje var vatn/substans av vatn. Men at det var ei kule det går an å få tak i på ekte er det ikkje tvil om :)

mythbusters har testet både med vann og silikon, vannet ble oppløst og silikonet ble ødelagt.

at de på CSI hadde det er ikke godt nok, Mythbusters har også vært i kontakt med FBI/CIA eller noe, som sa at det ikke fantes slikt.

Mulig det finnes(REF drapet på John F Kennedy), men det er ingen som mener at det finnes som har sagt det i offentlighet som jeg vet om ihvertfall.

Har du kilde på at det finnes kuler som går i oppløsning?

husk at det er veldig høyt trykk på kula, og veldig mye varme når det er i løpet

Lenke til kommentar
Dette prøvde jeg i fjor sommer med vann og Maizena (maismel). Helt ufattelig fascinerende. Etter at jeg hadde lekt meg, ekstatisk, med dette en god stund, fylte jeg væsken i en pappskål og dæljet til den med hammer. Væsken knuste i småbiter som fløy overalt, og som umiddelbart etterpå smeltet og rant bort. Skikkelig tøft.

Funker dødsbra :) Men du trenger overraskende mye maizenna for at det skal funke bra (i forhold til vann). Kjørte et eksperiment med dette i teknoteltet til NITO på NorwayCup i sommer (standen til fysisk institutt) samt på forskerfabrikkurs, og selv de tøffeste av de übertøffeste mistet totalt maska og syntes det var supergøy.

Anbefales: Kople opp en signalgenerator (frekvensgenerator) til en (lav-frekvens-)forsterker, og videre til en basshøytaler med litt størrelse (for montasje i bil etc.) montert i enden av et PVC-rør. Strekk en plastfilm over. Finn frekvensen...

Blandinga blir rista i bånn og dermed stiv, og om du ikke er dønn på egenfrekvensen (men veeeldig nære) så får du "mark" som reiser seg opp og begynner å "gå" rundt på plastfolien. Ser sinnsvakt tøfft ut. dessverre hadde jeg brent elementet innen journalistene begynte å "bo" i teltet vårt, fordi de var lei av fotball...

Lenke til kommentar
Blandinga blir rista i bånn og dermed stiv, og om du ikke er dønn på egenfrekvensen (men veeeldig nære) så får du "mark" som reiser seg opp og begynner å "gå" rundt på plastfolien. Ser sinnsvakt tøfft ut. dessverre hadde jeg brent elementet innen journalistene begynte å "bo" i teltet vårt, fordi de var lei av fotball...

Noko a là

? :)

Eg ser nokon plassar at dei bruker 50% vatn 50% mel, andre seier 1/10 vatn og 9/10 mel =o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...