aklla Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 kuler av is smelter før de er ute av løpet... du har sett for mye på film Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 kuler av is smelter før de er ute av løpet...du har sett for mye på film Nei.. Nokon som hadde brukt det på CSI. Det var slik at kula smelta i alle fall.. Godt mogeleg det ikkje var vatn/substans av vatn. Men at det var ei kule det går an å få tak i på ekte er det ikkje tvil om Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Og selv om vi faktisk klarer å skyte den ut av et pistolløp, vil den nok bli flytende nesten med det samme den er ute, og dermed fragmenteres. Så hvis man er heldig så vil man bare sprute litt maismel og vann i fjeset på den man skal skyte Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 kuler av is smelter før de er ute av løpet...du har sett for mye på film Nei.. Nokon som hadde brukt det på CSI. Det var slik at kula smelta i alle fall.. Godt mogeleg det ikkje var vatn/substans av vatn. Men at det var ei kule det går an å få tak i på ekte er det ikkje tvil om mythbusters har testet både med vann og silikon, vannet ble oppløst og silikonet ble ødelagt. at de på CSI hadde det er ikke godt nok, Mythbusters har også vært i kontakt med FBI/CIA eller noe, som sa at det ikke fantes slikt. Mulig det finnes(REF drapet på John F Kennedy), men det er ingen som mener at det finnes som har sagt det i offentlighet som jeg vet om ihvertfall. Har du kilde på at det finnes kuler som går i oppløsning? husk at det er veldig høyt trykk på kula, og veldig mye varme når det er i løpet Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Nei, eg har ikkje kjelder. Og når du seier det på den måten er det godt mulig det ikkje finnes.. Eg trudde berre CSI brukte delvise ting som finnes i verklegheita Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Dette prøvde jeg i fjor sommer med vann og Maizena (maismel). Helt ufattelig fascinerende. Etter at jeg hadde lekt meg, ekstatisk, med dette en god stund, fylte jeg væsken i en pappskål og dæljet til den med hammer. Væsken knuste i småbiter som fløy overalt, og som umiddelbart etterpå smeltet og rant bort. Skikkelig tøft. Funker dødsbra Men du trenger overraskende mye maizenna for at det skal funke bra (i forhold til vann). Kjørte et eksperiment med dette i teknoteltet til NITO på NorwayCup i sommer (standen til fysisk institutt) samt på forskerfabrikkurs, og selv de tøffeste av de übertøffeste mistet totalt maska og syntes det var supergøy. Anbefales: Kople opp en signalgenerator (frekvensgenerator) til en (lav-frekvens-)forsterker, og videre til en basshøytaler med litt størrelse (for montasje i bil etc.) montert i enden av et PVC-rør. Strekk en plastfilm over. Finn frekvensen... Blandinga blir rista i bånn og dermed stiv, og om du ikke er dønn på egenfrekvensen (men veeeldig nære) så får du "mark" som reiser seg opp og begynner å "gå" rundt på plastfolien. Ser sinnsvakt tøfft ut. dessverre hadde jeg brent elementet innen journalistene begynte å "bo" i teltet vårt, fordi de var lei av fotball... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Blandinga blir rista i bånn og dermed stiv, og om du ikke er dønn på egenfrekvensen (men veeeldig nære) så får du "mark" som reiser seg opp og begynner å "gå" rundt på plastfolien. Ser sinnsvakt tøfft ut. dessverre hadde jeg brent elementet innen journalistene begynte å "bo" i teltet vårt, fordi de var lei av fotball... Noko a là ? Eg ser nokon plassar at dei bruker 50% vatn 50% mel, andre seier 1/10 vatn og 9/10 mel =o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå