-Tommy Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Sliter med at internett detter ut, alt annet bortsett fra internett funker. Jeg kan laste ned, sitte på msn, spille. Men internett funker ikke. PC-en er koblet til ruteren gjennom en hub. Vis jeg kobler PC-en til Hub'en så funker det igjen, men etter en liten stund så funker ikke internett her heller. Da må jeg bare vente og håpe på det beste, det har tatt fra noen timer til 10sek. Noen anelse om hva som er problemet? Takk på forhånd EDIT: glemte å si at når internett faller ut så er det på alle pc'ene i huset, så tviler på at problemet ligger i PC-en. Endret 11. november 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) For det første, hvis du kan laste ned, bruke MSN og spille over nett har du jo ikke mistet internettforbindelsen. Du sier vel at det er HTTP trafikken som detter ut. Problemet til dette kan være så mangt, dårlig ISP eller alt mellom modemet ditt og WWW. Hadde jeg vært deg ville jeg byttet ut HUB'en din da denne bruker utgått og gammel teknologi med enten en ruter eller en svitsj. Endret 11. november 2007 av alec1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Sry, visste ikke helt hva jeg skulle si istedet for internett. Bra du skjønte hva jeg mente Hmm, ok. Men er vel ikke noe vits å bytte ut huben, den funker jo den. Ihvertfall innimellom. At Hub'en er problemet var det første jeg og tenkte på, men begynte å lure litt når jeg ikke fikk HTTP trafikk når jeg koblet rett i routeren heller. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) I og med at det er bare "internett" (altså HTTP) som "faller ut" så vil jeg tro at det kan ha med DNS-serverene å gjøre. DNS serveren er den som oversetter menneskespråk-internettadresser til adresser som PC-en forstår, f.eks. www.hardware.no = 192.24.252.207 Hvis du mister kontakt med DNS serveren så vil du ikke lenger få opp nettsider fordi adressene ikke kan oversettes, men du kan teste dette neste gang du får et utfall ved å bruke IPadressen direkte. neste gang det faller ut så skriv inn http://192.24.252.207 i nettleseren din, så skal du opp hawrdware.no selv om DNSen ikke fungerer. Ettersom det er på alle maskinene vil jeg tro at det er en av ruterene dine sin DHCP som ikke automatisk forwarder DNS adressene fra din ISP slik som den skal i perioder. Dette kan løses ved å sette DNS adressene direkte på maskinen(e), men den mer elegante løsningen vil jo være å fikse DHCPen på ruteren din som lager problemet. Om du bare har èn ruter så må problemet ligge i den nødvendigvis (hvis det er DNS som er problemet da...). En reset på ruteren vil sansynligvis fikse biffen. Evt. oppgradere firmware er også en god idè om den ikke er up-to-date. -Stigma Endret 11. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ok, takk for utrolig bra svar Stigma Har reset ruteren, men kan gjøre det en gang til. Skal prøve det du sier neste gang det skjer. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ok, takk for utrolig bra svar Stigma Har reset ruteren, men kan gjøre det en gang til. Skal prøve det du sier neste gang det skjer. Selv om det evt. ikke funker å fikse det på ruteren så kan du som sagt force det på alle maskinene. Det er bare en litt "røff" løsning, selv om det fungerer udmerket. -Stigma Lenke til kommentar
toretors Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du kan prøve å definere dns selv. Dette gjør du ved å åpne LAN-tilkoblingen under nettverkstilkoblinger. Da vil du få opp et vindu med en liste, her finner du tcp/ip i lista og dobbeltklikker den, da vil du få opp et nytt vindu, her kan du velge definer egen DNS-adresse. Skriv inn følgende i feltene (fra http://www.opendns.com/): 208.67.222.222 208.67.220.220 Trykk ok i alle vinduene, vent litt og se om problemet forsvinner. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Takk for hjelpen.Har ikke fåttt prøvd noe av det dere har sagt. Etter at jeg lagde denne tråden har HTTP trafikken holdt seg oppe hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå