Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke bilde på skjermen fra en type skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et merkelig problem. Har en stasjonærmaskin med en AMD X2 og et MSI hovedkort. Der har jeg kjørt med et PCI skjermkort. Har nå skaffet meg et 8500GT kort, og når jeg booter maskinen får jeg ikke noe bilde. Jeg har sjekket at PCI Express står til primært kort. Fremdeles ikke noe post. Det er jo egentlig ok, men så starter der merkelige. Jeg har testet kortet i en annen maskin jeg har og der får jeg postbildet og alt virker. Så har jeg tatt 8600GT fra den andre maskinen og satt i den første maskinen. Det virker også helt strålende. Så hva i svarten er da grunnen til at 8500GT kortet ikke skulle virke i den første maskina der det skal stå??

Endret av tdipower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svarene.

Ja, jeg har sjekket det med strøm. Det er faktisk samme strømforsyning på begge maskinene. en fortron 350watt.

Ingen av disse kortene har tilkobling for strøm og begge har passiv kjøling. Jeg ville ha trodd at om et kort skulle trekke mer strøm en det andre så burde det være 8600GT som bruker mer strøm en 8500GT'n.....

Eneste som er forskjellig er at 8500GT har HDMI utgang, men jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være default utgang på en maskin og ikke på den andre.

Lenke til kommentar

Det står PCIE som primary i BIOS.

Har vært i kontakt med MSI og fått noen tips.

Har testet med en annen prosessor men samme problem. Når jeg koblet til 17" skjermen min med vga til dvi overgang får jeg bilde i post og etter at linux har startet. men ikke loader bildet. på begge 19" skjermene min så er det mørkt. Så her er det noe med skjerm vs skjermkort som er problemet. Veldig rar feil egentlig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...