Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister forbindelsen med modemet..

Anbefalte innlegg

Sliter litt med at jeg til stadighet enten får en ping på 300-2800ms til ADSL-modemet, eller at jeg ikke får kontakt med det i det hele tatt.

Modemet er et ZyXEL Prestige 660RU, og har byttet både TP-kabel mellom modem og switch, samt selve switchen, uten at noe av det hjalp.

Får samme problemet fra alle PCer på nettverket, så etter hva jeg skjønner, så ligger feilen i modemet?

Er dette tegn på f.eks defekt modem?

Skjer titt og ofte, uavhengig av trafikk på linja.

Skjer også innimellom at jeg får normal kontakt med modemet, men ved ping av eksterne sider får jeg begge disse;

'Request timed out' eller 'Destination host unreachable'

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du teste ved å sette en datamaskin rett i modemet, for å se om hastigheten er treg pga. switchen eller modemet?

Bruker du trådløs forbindelse?

Har du ringt brukerservice og spurt dem om program oppdateringer e.l. til modemet?

Har du prøvd å ta strømmen til modemet og starte den opp igjen etter 10 minutt?

Lenke til kommentar

Hvis du bruker modemet til som ruter og oppretter veldig mange tilkoblinger mot den (som f. eks BitTorrent trafikk) kan det hende at modemet ikke klarer å takle all trafikken og dermed detter ut. Hvis det er dette med torrent som er problemet kan du jo prøve å begrense antall maks tillatte tilkoblinger i torrentklienten.

Et annet alternativ er jo å gå til innkjøp av en ordentlig ruter som du plasserer i mellom modemet og datamaskinene da denne vil kunne håndtere mange flere tilkoblinger og mye mer trafikk. Men du skal heller ikke se bort i fra at det kan være modemet som begynner å takke for seg.

Endret av alec1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...