Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen av dere kan hjelpe meg med dette..

Jeg driver å lager enn nettside nå som jeg gjerne vil slik at folk kan registrere seg som bruker og logge seg inn..

Hva slags program skal jeg bruke?

Er det enkelt?

Kanskje noen kan fortelle meg hvordan noe sånt kan gjøres?

Endret av wenaaz88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du om noen kan skrive hele scriptet til deg eller bare hvordan dette gjøres?

Hvis du skal bruke MySQL til dette kan du gjøre det på denne måten:

Først må du opprette en database og lage en tabell i databasen.

Registreringen gjøres slik at du har et form der man skriver inn diverse info og når man sender det legger du til infoen i databasen med INSERT, og dette legges til som en ny rad i tabellen

Påloggingen lages ved at du har et form og når brukeren sender inn inputene sjekkes brukernavnet og passordet i _samme_ rad mot tabellen i databasen med SELECT.

Lenke til kommentar
Spør du om noen kan skrive hele scriptet til deg eller bare hvordan dette gjøres?

Hvis du skal bruke MySQL til dette kan du gjøre det på denne måten:

Først må du opprette en database og lage en tabell i databasen.

Registreringen gjøres slik at du har et form der man skriver inn diverse info og når man sender det legger du til infoen i databasen med INSERT, og dette legges til som en ny rad i tabellen

Påloggingen lages ved at du har et form og når brukeren sender inn inputene sjekkes brukernavnet og passordet i _samme_ rad mot tabellen i databasen med SELECT.

Hadde håpet noen kanskje kunne scripte dette til meg, men viss det ikke er for innviklet greier det i MySQL, så får jeg det nok til.. Kan du fortelle litt mer steg for steg er du snill :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...