wenaaz88 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hei! Håper noen av dere kan hjelpe meg med dette.. Jeg driver å lager enn nettside nå som jeg gjerne vil slik at folk kan registrere seg som bruker og logge seg inn.. Hva slags program skal jeg bruke? Er det enkelt? Kanskje noen kan fortelle meg hvordan noe sånt kan gjøres? Endret 11. november 2007 av wenaaz88 Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Spør du om noen kan skrive hele scriptet til deg eller bare hvordan dette gjøres? Hvis du skal bruke MySQL til dette kan du gjøre det på denne måten: Først må du opprette en database og lage en tabell i databasen. Registreringen gjøres slik at du har et form der man skriver inn diverse info og når man sender det legger du til infoen i databasen med INSERT, og dette legges til som en ny rad i tabellen Påloggingen lages ved at du har et form og når brukeren sender inn inputene sjekkes brukernavnet og passordet i _samme_ rad mot tabellen i databasen med SELECT. Lenke til kommentar
wenaaz88 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Spør du om noen kan skrive hele scriptet til deg eller bare hvordan dette gjøres?Hvis du skal bruke MySQL til dette kan du gjøre det på denne måten: Først må du opprette en database og lage en tabell i databasen. Registreringen gjøres slik at du har et form der man skriver inn diverse info og når man sender det legger du til infoen i databasen med INSERT, og dette legges til som en ny rad i tabellen Påloggingen lages ved at du har et form og når brukeren sender inn inputene sjekkes brukernavnet og passordet i _samme_ rad mot tabellen i databasen med SELECT. Hadde håpet noen kanskje kunne scripte dette til meg, men viss det ikke er for innviklet greier det i MySQL, så får jeg det nok til.. Kan du fortelle litt mer steg for steg er du snill Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Google var litt for vanskelig? http://www.phpeasystep.com/workshopview.php?id=6 Lenke til kommentar
wenaaz88 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Google var litt for vanskelig? http://www.phpeasystep.com/workshopview.php?id=6 Hvilke program bør jeg bruke mener du? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva mener du med program? Du bruker PHP og MySQL. PHP er et programeringsspråk og MySQL er en database som er en struktur for lagring av informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå