DementedAlbino Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 I år orker jeg ikke trakke rundt i butikk etter butikk, masse folk og bare stress, så da tenkte jeg å gjøre unna hele julehandelen her foran PC-en i mott eget tempo:) Problemet er jo at det er mange som skal ha gaver, og alle har forskjellige ønsker. Så da trenger jeg gode og billige butikker jeg kan handle fra, og gjerne utenlandske butikker. Er da i hovedsak filmer og CD-er, parfyme og sminke, klær og sko, samt fotoutstyr og annen småelektronikk. Nå som dollarkursen er så pass lav som den er, så må det vel være gode muligheter å gjøre noen gode kjøp, tross frakt til Norge? Så legg gjerne ut de butikkene du har god erfaring med her så jeg kan få gjort unna julehandelen på en enkel og rimelig måte i år:) En ting til. Om jeg handler ett parfyme gavesett fra utlandet som koster for eksempel 400 kr ferdig levert, hva vil da totalprisen bli etter toll osv? Det kommer 25% av 400 kroner i tillegg? Noen gebyrer i tillegg til dette, eller er det ett helt annet regnestykke en her skal bruke? Håper noen tar seg tid å svare her:) Lenke til kommentar
trusk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) En ting til. Om jeg handler ett parfyme gavesett fra utlandet som koster for eksempel 400 kr ferdig levert, hva vil da totalprisen bli etter toll osv? Det kommer 25% av 400 kroner i tillegg? Noen gebyrer i tillegg til dette, eller er det ett helt annet regnestykke en her skal bruke? På varer med en verdi på mellom 200-1000 som posten fortoller for deg vil du i tillegg få et gebyr på 188,- (Ref.:Posten) Endret 12. november 2007 av trusk Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 1. Tolla benytter disse kursene: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO 2. Les denne: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;parentid=66240 (Oppsummert: Tollfri varer under 200 kr + evnt. frakt er momsfritt. Tollvarer eller at de har en verdi mellom kr 200-1000 skal ilegges moms evnt tollgebyr). 3. Du søker opp tollsatsen her: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO Parfyme er slik jeg ser det er tollfri, derfor vil regnestykke se slik ut: Parfyme = 199 kr Frakt = 100 kr Toll = 0 kr MVA = 0 kr Totalt = 299 kr Parfyme = 400 kr Frakt = 100 kr Toll = 0 kr MVA = (400 + 100) * 0,25 = 125 kr Totalt = 625 kr Med engang du importerer f.eks t-skjorter eller lignende får du en tollsats på 10,7% før MVA, dermed blir det enda dyrere. Hvis varen koster over 1000 kr må du ta kontakt med ditt lokale tollkontor for instruksjoner. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Pafyme kjøper du på strawberrynet.com. Jeg må betale moms og gebyr, men da sender jeg bare kvittering til strawberrynet, så får jeg pengene tilbake. På parfyme er frakt 10% av totalprisen. Hudpleie gratis frakt. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Får du pengene tilbake for moms og gebyr? Hvorfor det? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Kjøp på ebay og be selgeren "declare" lav verdi eller som gave. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Får du pengene tilbake for moms og gebyr? Hvorfor det? Fra strawberrynet.com: Q. Will there be any taxes/customs duties? A. It depends on the destination. We currently ship to over 150 countries across the globe and most countries (especially the USA, Australia, Japan, South Korea) allow free trade over the internet and will not charge any customs duty whatsoever for small packages entering the country. For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you. Tar bare bilde av kvitteringa fra posten, og sender pr e-post, så får jeg tilbakebetalt. Gjort det flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå