Gå til innhold

Gaming PC, DELL XPS 710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
Wohooo! Gleder meg allerede=D Kan den Dell PC-en jeg skrev om tidligere dra Crysis på Ultra High?

INGEN pc i dag klarer crysis på ultra high med alt av eyecandy aktivert... Men du vil klare og dra crysis bra, det er helt sikkert...

Lenke til kommentar

Shit, I'm in big trouble! Kluss på Dell gjør at jeg kanskje ikke får kjøpt den allikevel! Jeg skal prøve å få den der. Men kan en av dere som skjønner opplegget på prisguide.no fikse en handlevogn til meg med samme komponenter som er i XPS'n? Trenger en 100% komplett pc(minus skjerm, tastatur og mus)

 

På forhånd takk!

 

 

Edit: skrivefeil

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Shit, I'm in big trouble! Kluss på Dell gjør at jeg kanskje ikke får kjøpt den allikevel! Jeg skal prøve å få den der. Men kan en av dere som skjønner opplegget på prisguide.no fikse en handlevogn til meg med samme komponenter som er i XPS'n? Trenger en 100% komplett pc(minus skjerm, tastatur og mus)

 

På forhånd takk!

 

 

Edit: skrivefeil

Egentlig like greit!

 

For dere som skal game og har Crysis i 1920x1200 med alt av AA/AF på menyen så vil nyåret bringe det en trenger!

 

For det første vil det komme hovedkort med nVidia 780/790i SLI brikkesett. Nyheten her er muligheten for 3 kort i SLI.

For det andre kommer det 45nm CPUer fra Intel. Quadcore som yter mer pr. mhz, og har lavere effektforbruk. Forhåpentligvis til hyggelige priser.

For det tredje, flere 65nm kort fra nVidia. Det mye omtalte "nye" 8800GTS og omsider også 9000 serien.

 

3x"nye"8800GTS vil jeg tro gjør en god jobb i Crysis. Blir spennende å se når testene begynner å komme!

 

Mitt råd er å forholde seg rolig til over nyttår, om det er spillytelse man er etter!

Lenke til kommentar

Det passer meg faktisk veldig bra, for jeg har ikke penger før etter nyttår!=)

 

Men jeg har kikket litt rundt, og fant ut at dette systemet:

 

Asus P5N-E SLI 804,-

Cooler Master Centurion 534 Sort481,-

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer705,-

Intel Core 2 Duo E6850 1909,-

Logitech OEM Ultra X 214,-

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT 611,-

OCZ StealthXStream 600 Watt 678,-

Samsung SH-S203B 279,-

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA 761,-

Steel Steelpad QcK XXL 161,-

XFX GeForce 8800 GTX (2 stk.) 8006,-

Zalman CNPS9500LED 389,-

TOTALT 14998,-

 

Da har jeg altså 2 GB RAM, 500 GB plass, intel core 2 duo E6850 prosessor og Geforce 8800 GTX på SLI.

 

Blir det et bra oppsett?

- Bedre enn 3 "nye" gts på sli?

Lenke til kommentar
Alle spill støtter quadcore, eneste er at ikke alle spill utnytter alle 4 kjernene til det fulleste.

 

jaja, men liksom feks. hl2 støtter bare 1 kjærne. Dessuten hviser tester at dualcore på høyere klock er mye bedre en quadcore på laver klock!

 

Tester viser faktisk at en overklokket Q6600 er ganske mye bedre enn en overklokket E6850. Dessuten som nevnt tidligere så trenger du jo ikke mer en 2.4ghz på de spillene som bare støtter en kjerne.

Lenke til kommentar
Det passer meg faktisk veldig bra, for jeg har ikke penger før etter nyttår!=)

 

Men jeg har kikket litt rundt, og fant ut at dette systemet:

 

Asus P5N-E SLI 804,-

Cooler Master Centurion 534 Sort481,-

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer705,-

Intel Core 2 Duo E6850 1909,-

Logitech OEM Ultra X 214,-

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT 611,-

OCZ StealthXStream 600 Watt 678,-

Samsung SH-S203B 279,-

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA 761,-

Steel Steelpad QcK XXL 161,-

XFX GeForce 8800 GTX (2 stk.) 8006,-

Zalman CNPS9500LED 389,-

TOTALT 14998,-

 

Da har jeg altså 2 GB RAM, 500 GB plass, intel core 2 duo E6850 prosessor og Geforce 8800 GTX på SLI.

 

Blir det et bra oppsett?

- Bedre enn 3 "nye" gts på sli?

Joda bra greier det der, men det er et par "men" ute å går

 

De "nye" GTS kortene ryktes imidlertid å yte som Ultra og vel så det. 2x"nye"GTS kort forventes dermed å yte betydelig bedre enn 2x dagens GTX modell. 3x"nye"GTS ligger derfor an til å bli den råeste grafikkløsningen tilgjengelig når de slippes og 780i hovedkort blir tilgjengelig.

 

Etter det må vi trolig vente på 9000 serien eller neste gen. men da blir nok prisen godt over 5000kr. pr. kort for toppkortene.

Lenke til kommentar
Blir det billigere for 3x GTS enn 2x GTX?

 

Når kommer GTS og det nye hovedkortet?

 

Hvor mye koster hovedkortet kontra det jeg har valgt?

 

Hvor bra er ytelsen på 2x GTX i forhold til en GTX?

 

Er det nok med 2 gb RAM?

 

Takk alle svar!=)

 

1. litt billigere vil jeg tro

 

2. Om to uker sies det, i løpet av desember vil jeg tro.

 

3. Vet ikke, men føler at en antagelse på ca. kr. 2200-2500,- ikke er langt fra, forvent deg at det er noe dyrere en et 680i

 

4. 2x8800GTX i SLI er langt bedre enn 1x8800GTX singel, men ikke dobbelt så bra. Det er særlig i høye oppløsninger med AA/AF at SLI udmerker seg. La oss si sånn røfly 50% bedre ytelse. Det spørs helt hvordan en måler.

 

5. 2GB ram holder pr i dag. Til slikt oppsett som vi diskuterer her tror jeg 4GB samsvarer bedre med resten.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...