Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er usikker på ka eg skal gjør(barnevernet)

Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om eg posta rett men. Dåkkan får flytta den vist det er heilt feil:

Er ein gutt på 18år som er sammen med ei jente på 17år. Har vert sammen med hu i ca 4mnd, men eg har flytta så eg bor eit stykke frå hu.

Men i dag fekk eg telefon frå hu og då hadde hu havna sjå barnevernet. Viste at hu dreiv og krangla masse med foreldrene. Men hadde aldri forventa meg eit slikt utfall.

Så nå er eg ganske fortvila, er ikkje vant med at folk blir innhanta av barnevernet. Så ka skal eg gjøra, eg har ikkje fri før 3 desember. Så eg har ikkje mulighet til og reisa til hu. Bør eg snakka med foreldrene skal eg ta kontakt med barnevernet? Har jo ikkje peilig ka eg skal gjøra ein i slik situasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett så kan dere fortsatt ha et velfungerende forhold selv om hun ikke bor hos foreldrene sine.
Er ikke det bare en fordel egentlig? :p

Nei, uff for å være seriøs: Det er nå du bruker månedslønnen på x antall timer i telefonen, om hun føler for å snakke om alt dette med deg. Hverken barnevernet eller foreldrene er noe du skal trenge å bry deg om, og du bør i hvert fall ikke ta kontakt med foreldrene hennes - hun trenger antakeligvis å være trygg på deg når andre ting raser rundt henne, og du bør nok ikke gjøre noe annet enn å være støttende og tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Altså barnevernet er der for å hjelpe henne, ikke får å ta henne. Dem hører på hva ho har å si, og det ho ikke vil truer dem henne ikke til heller. Uansett er ho 17, så da er det ikke store inngrepa dem gjør. Kanskje noe forhandlinger og lignende, ikke noe styr. Gjør som dem andre sier, ring henne og hør om det er noe du kan gjøre for ho

Lenke til kommentar

Har snakka veldig lite med hu i det sista. Men det eg veit er at hu skulle vera på den plassen hu er no i 6uker.

Også skulle hu reisa heim igjen, fatte ikkje vitsen med det.

Men hu forandra seg veldig etter at hu fekk nye venner.

Blei sur og grinete på meg for små ting, og hu har starta og røyka o.s.v

Så starte og bli litt fortvila, men kan ta på meg store delar av ansvaret.

Etter eg starta på den utdannelsen eg drive med no, så har det blitt veldig lita tid til hu.

Er ikkje ein vanlig utdannelse, er ein ganske spesiell utdannelse.

Og me har nesten ikkje fri, og det er veldig masse penger som står på spill.

Så det besta for hu hadde vel vert om hu blei sammen med ein som bodde i nærheten og ikkje 40mil vekke.

Men eg har jo ikkje lyst til og slåopp med hu, for er veldig glad i hu.

Men det viktigaste for meg er at hu er glad, og det tvile eg på når hu er sammen med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...