albions Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Vurderer å gå til anskaffelse av ny pc. Spill som Crysis, World of Warcraft og Age of Conan må gå knirke fritt på den. Bør eg gå for AMD eller Intel, hvilket skjermkort bør eg velge? Og hvor mye RAM blir nødvendig? Kan noen sette sammen eit passende system til meg. Bør helst ikkje koste alt for mye. Skjerm og OS har eg i fra før. ( XP 32bit, Vista 32 og 64bit ) Endret 11. november 2007 av albions Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hvilket OS er det du har fra før? Du burde absolutt gå for intel, de er ledende innen prosessorer atm. 2gb burde holde, men ettersom at ramprisene er slik som de er, er det jo bare fylle opp. Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Hvilket OS er det du har fra før?Du burde absolutt gå for intel, de er ledende innen prosessorer atm. 2gb burde holde, men ettersom at ramprisene er slik som de er, er det jo bare fylle opp. Har både Vista og Xp Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 32bit eller 64bit? Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) 32bit eller 64bit? Har faktisk begge deler, det lønner seg å ha foreldre som liker windows xp bedre en vista . Men er usikker på hva som er best å bruke Endret 11. november 2007 av albions Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ok, så du har både 32 og 64bit av begge ? flotters, hvilken versjon av XP er det du har? og hvilken versjon av Vista har du? Lønner seg å greie ut litt om slikt i første post.. Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ok, så du har både 32 og 64bit av begge ? flotters, hvilken versjon av XP er det du har? og hvilken versjon av Vista har du? Lønner seg å greie ut litt om slikt i første post.. 32bit av XP og 32 og 64bit av Vista Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Joda, men er det Basic, Business, Premium, Ultimate eller Enterprise du har? Hvilket bruksområde har du tenkt på PC-en? Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Joda, men er det Basic, Business, Premium, Ultimate eller Enterprise du har? Hvilket bruksområde har du tenkt på PC-en? Den skal brukes til spilling og internett thats it. Så den må klare krevende spill som crysis. Har premium vista (tror eg) og windows xp home edition Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg ville definitivt gått for et 64bit OS. Kan være litt mer problemer med drivere, men pass på å velg hw som det eksisterer drivere til. Intel Quad CPU da? DDR 2 minne? GeForce 8800GT skjermkort? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hvor mye penger har du tenkt å bruke da? Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg ville definitivt gått for et 64bit OS. Kan være litt mer problemer med drivere, men pass på å velg hw som det eksisterer drivere til. Intel Quad CPU da? DDR 2 minne? GeForce 8800GT skjermkort? Ein siste ting, er det vert å beholde min gammle pc med AMD Athlon 64 X2 4200+, Curial PC3200 DDR-Dimm 2048MB og eit defekt Nvidia 7900GT kort. Og skifte ut skjermkortet til eit bedre et ? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Er dette et AGP eller PCI-e skjermkort? AGP skjermkort er dyre i forhold til PCI-e... Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Er dette et AGP eller PCI-e skjermkort? AGP skjermkort er dyre i forhold til PCI-e... Det er eit PCI-e kort Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Da er det jo ingen dum investering å invistere i et nytt skjermkort Hva med et GeForce 8800 kort? Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Da er det jo ingen dum investering å invistere i et nytt skjermkort Hva med et GeForce 8800 kort? Tror du dette systemet vill kunne kjøre crysis bra med det skjerm kortet ? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Da er det jo ingen dum investering å invistere i et nytt skjermkort Hva med et GeForce 8800 kort? Tror du dette systemet vill kunne kjøre crysis bra med det skjerm kortet ? Det er vel ingen skjermkort i dag som kan kjøre Crysis veldig bra. Men 8800GT er veldig mye for pengene! Lenke til kommentar
albions Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Da er det jo ingen dum investering å invistere i et nytt skjermkort Hva med et GeForce 8800 kort? Tror du dette systemet vill kunne kjøre crysis bra med det skjerm kortet ? Det er vel ingen skjermkort i dag som kan kjøre Crysis veldig bra. Men 8800GT er veldig mye for pengene! Kan du linke til eit slikt kort for meg, det er jo ca 1 mill ulike 8800gt kort Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Da er det jo ingen dum investering å invistere i et nytt skjermkort Hva med et GeForce 8800 kort? Tror du dette systemet vill kunne kjøre crysis bra med det skjerm kortet ? Det er vel ingen skjermkort i dag som kan kjøre Crysis veldig bra. Men 8800GT er veldig mye for pengene! Kan du linke til eit slikt kort for meg, det er jo ca 1 mill ulike 8800gt kort Her eller her . Alt etter smak og behag. PS: De har ikke kommet ut enda, så du blir nødt til å vente litt.... Men disse kortene gir utrolig mye for pengene så det er hvert det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå