Gå til innhold

Konfigurere Micro Network PCMCIA eth. kort i RH8

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i noen dager nå forsøkt å få et Micro Network PCMCIA nettverksadapter til å virke i ReHat 8 på en HP omnibook xe4400.

Er det noen som har noen erfaringer med dette?

Jeg har lagt til kortet i /pcmcia/conf og etter at jeg byttet til å identifisere det med maskinvareidentifikasjonen så det ut til å bli initialisert ved oppstart.

Det blir ikke skrevet noe fra cardmgr til /var/lib/pcmcia/stab og det ser ikke ut til å være noen innlysende steder å konfigurere nettverksinnsillingene for PCMCIA-kortet. Siden jeg har brukt windows så lenge ville jeg gjettet på Hardware Browser, men denne bare skanner etter ny maskinvare og lukker seg.

Hvilke trinn skulle være nødvendig for å begynne å kommunisere gjennom nettverkskortet?

Håper noen kan hjelpe.:-)

Mvh

Per Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkelig ikke så lett å svare på dette, men prøv å surre litt rundt med iwconfig

eks.:

iwconfig eth1 enc s:[encryption key]

Vet ikke om du har prøvd dette, men du må nok fortelle litt mer..

en annen nyttig kommando er

cardctl eject

cardctl insert

Lenke til kommentar

:woot:

Heldigvis slapp jeg billigere unna enn ventet. Det viste seg at de hadde et 3com 3CCFE575CT som de hadde funnet blandt andre ting i butikken der jeg kjøpte Micro Network-kortet. Akkurat som jeg hadde lest virket det uten besvær selv om det ikke er offisiellt støttet i RedHat.

Takk allikevel Xeon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...