Per Hansen Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hei Jeg har i noen dager nå forsøkt å få et Micro Network PCMCIA nettverksadapter til å virke i ReHat 8 på en HP omnibook xe4400. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg har lagt til kortet i /pcmcia/conf og etter at jeg byttet til å identifisere det med maskinvareidentifikasjonen så det ut til å bli initialisert ved oppstart. Det blir ikke skrevet noe fra cardmgr til /var/lib/pcmcia/stab og det ser ikke ut til å være noen innlysende steder å konfigurere nettverksinnsillingene for PCMCIA-kortet. Siden jeg har brukt windows så lenge ville jeg gjettet på Hardware Browser, men denne bare skanner etter ny maskinvare og lukker seg. Hvilke trinn skulle være nødvendig for å begynne å kommunisere gjennom nettverkskortet? Håper noen kan hjelpe.:-) Mvh Per Hansen Lenke til kommentar
xeon Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Virkelig ikke så lett å svare på dette, men prøv å surre litt rundt med iwconfig eks.: iwconfig eth1 enc s:[encryption key] Vet ikke om du har prøvd dette, men du må nok fortelle litt mer.. en annen nyttig kommando er cardctl eject cardctl insert Lenke til kommentar
Per Hansen Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Heldigvis slapp jeg billigere unna enn ventet. Det viste seg at de hadde et 3com 3CCFE575CT som de hadde funnet blandt andre ting i butikken der jeg kjøpte Micro Network-kortet. Akkurat som jeg hadde lest virket det uten besvær selv om det ikke er offisiellt støttet i RedHat. Takk allikevel Xeon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå