Gå til innhold

Vurderer salg av Olympus C-765UZ med mye tilbehør, forventet bruktpris?

Anbefalte innlegg

Jeg har per i dag følgende fotoutstyr som jeg vurderer å selge til fordel for noe nyere, eller for å delvis finansiere kjøp av speilrefleks. Hva kan jeg forvente å få igjen for utstyret på dagens bruktmarked?

- Olympus C-765 UZ (4Mp, 10x zoom (38-380mm), f2.8-8.0 (vidvinkel), f3.7-8.0 (tele) m.m.)

- Inkl. original eske med tilbehør, kabler programvare, originalbatteri (1090mAh) m.m.

- Inkl. 2 stk. uoriginale batterier (hähnel 1200mAh)

- Inkl. 3 stk. Olympus xD-Picture Card minnekort (1x16MB, 1x128MB, 1x512MB)

- Inkl. Olympus CLA-4 konverteradapter

- Inkl. Hoya SUPER PRO-1 HMC Multi-Coated Circular Polarizing Filter 55mm

- Inkl. Hoya HMC (Hoya Multi-Coated) Neutral Density ND2X Filter 55mm

- Inkl. Hoya HMC (Hoya Multi-Coated) Neutral Density ND4X Filter 55mm

- Inkl. Hoya HMC (Hoya Multi-Coated) Neutral Density ND8X Filter 55mm

- Inkl. Olympus MCON-40 makrokonverter

- Inkl. Olympus TCON-17 telekonverter (utvider zoom-området med 1.7x som tilsvarer 646mm)

- Inkl. Olympus WCON-07 vidvinkelkonverter (forminsker (?) zoom-området med 0.7x som tilsvarer 26mm)

I tillegg vurderer jeg muligens å slenge med en kameraveske og et kamerastativ.

Endret av Nénmacil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*bump* har oppdatert med litt mer informasjon.

Kunne gjerne tenke meg noen prisforslag her, synes det er vanskelig å vurdere en eventuell markedspris på utstyret i dag.

Kameraet er ca. 3 år gammelt (mener jeg å huske), konvertere og filtre (omtrent 1 år gammelt) har blitt kjøpt i ettertid.

Lenke til kommentar

Spørs om du selge det som ein pakke eller hver for seg. TCON-17 og WCON-07 er regnet for meget gode konvertere, så de kan du nok få en liten slant for.

Kameraet er helt greit, men dessverre ganske forbigått hva hastighet og noen funksjoner angår... Har ikke noen pris til deg..., men tenkte jeg skulle si fra.. ;P

Lenke til kommentar

Planen er å selge det som en pakke.

Jeg er klar over at selve kameraet begynner å bli noe teknologisk utdatert, men det betyr ikke at kameraet tar dårlige bilder av den grunn :)

Vel, planen er i utgangspunktet å oppgradere til DSLR (Olympus E-330/E-510), men pga. andre utgifter som bør prioriteres høyere vurderer jeg i første omgang og kun kjøpe et "high-end" kompaktkamera, for deretter å oppgradere til sommeren eller noe. Valget står da mellom Olympus SP-560 eller Panasonic DMC-FZ18E-K. Dersom det blir SP-560 beholder jeg nok TCON-17 i hvertfall.

Endret av Nénmacil
Lenke til kommentar

Vanskelig å si da jeg ikke kjenner originalprisen på de forskjellige delene, men jeg tror ikke du kan forvente å få særlig mer enn 2500-3000 kroner for hele pakken. Kanskje noen vil gi 3500... i såfall er det en veldig god pris for deg.

Da ser jeg for meg de forskjellige delene prissatt cirka:

Kamera med originaltilbehør - 500 kroner

2 batterier - Totalt 100,- (hvis de er i ok stand)

3 XD kort - Totalt 50,- (16 og 128mb er null verdt)

CLA-4 - 50,-

Hoya SHMC polafilter - 200,-

3 Hoya HMC ND filter - Totalt 300,-

MCON-40 - 500,-

TCON-17 - 500,-

WCON-07 - 500,-

Veske - 50,-

Har ikke tatt med stativ, da du kan bruke det på ditt neste kamera. Er også umulig å sette cirkapris på dette når jeg ikke vet hva slags stativ det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...