Gå til innhold

Tidenes beste sang uansett sjanger


Programvare

Anbefalte innlegg

Huffameg, har ikke sjangs til å bestemme meg for en sang.. men synes det er litt merkelig at ingen har nevnt noe av Bob Marley.. la oss si f.eks. No woman, no cry.. avslappende sang, alle har hørt den, de fleste liker den.. muligens andre sanger av Marley som er bedre, men han burde da så absolutt få en sang på den lista..

 

Andre sanger er jo What a wonderful world av Loius Armstrong og Perfect day av Lou Reed.. er ikke helt sikker på om disse når helt opp, though..

 

Når det gjelder Rolling Stones vil jeg si Sympathy for the devil, den er råstilig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steve Vai - Tender Surrender

Fantastisk avslappende sang, men allikevel råtøff. Tviler på at noen synes denne låta er stygg. Jeg har personlig hørt denne sangen ganske mange tusen ganger opp igjennom årene (ja det er sant, iTunes teller hvor mange ganger du har ført en sang)

 

Jimi Hendrix - All Along The Watchtower

Det er ikke så mye å si om denne sangen, rett og slett fantastisk.

 

Metallica - Nothing Else Matters

Nevnt ganske mange ganger allerede, noe som ikke er så rart.

 

Og jeg synes det er ganske feil at MetalHeart skal bestemme om en sang er verdig eller ikke ut fra sin egen musikksmak.

Endret av Bakoversveis
Lenke til kommentar

Kanskje håpløs å prøve å finne "den beste sangen", men man kan i det minste få en god diskusjon ut av det :)

 

Tør jeg foreslå Goo Goo Dolls med Iris? Kjenner ikke mange som ikke liker den, og det argumentet har da funket tidligere i tråden..

 

Av en eller annen grunn så føler jeg at "vinneren" av denne tråden må være en "rolig" sang, noen som er enig i det?

Lenke til kommentar

Som alle vet er dette veldig vanskelig, og har inget svar.

Personlig tror jeg at det må være en "klassisk musikk" som må vinne dette. Da mener jeg selvfølgelig Beethoven, Mozart...

 

"Mozart - Lacrimosa" stiller veldig sterkt. "Albioni - Adagio" stiller meget sterkt på min liste. Alle som har sett Orson Welles sin filmatisering av "Le Procès", eller "The Trial" som den heter på Engelsk, vil nok være enig. Mange vet selvsagt om den, uten å ha sett filmen, men her ble jeg kjendt med den.

 

Ser vi bort ifra klassisk musikk, syns jeg Marvin Gaye stiller sterkt. Spesielt "What's Going On".

Bob Dylan må også stille sterkt. Selv om det ikke er min favoritt, er "Blowin' in the Wind" en sterk kandidat. Noen vil kansje heller si "Like a Rolling Stone", men er ikke enig.

 

"Imagine" av John Lennon er sterk.

 

Så innenfor Rock. Enig med "Pink Floyd - Comfortably Numb". Er også veldig enig i "Dire Straits - Brothers In Arms".

 

Det går igrunnen ikke ann å bare si en sang. Hver sjanger vil ha sine sanger.

 

Selv om jeg elsker rap. Kan jeg alikevel ikke si at det finnes en rappe-sang som kvalifiserer seg til å være tidenes sang.

 

De heteste kandidatene vil være innenfor: Rock, Soul, Klassisk, Jazz.

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar

etter min meining er comfortably numb ein heilt grei flott sang med strålende solo, men eg synes ikkje den byr på så veldig mykje meir enn ein veke der du elsker den, også ferdig liksom. synes det er mangen andre pink floyd sanger som burde ha vore nevnt fleire ganger. etter min meining da :)

 

ellers er eg veldig enig med imagine av john lennon burde komme høgt opp på lista(for dei interesserte hør ogs a perfet circle sitt cover av imagine).

 

hos meg kommer desse (som nevnt tideligare av meg) høgst opp:

pink floyd - shine on you crazy diamond

pink floyd - echoes

pink floyd - atom heart mother suite

pink floyd - summer '68

procol harum - a whiter shade of pale

led zeppelin - all my love

led zeppelin - no quarter (hør også tool sin versjon)

beethoven - moonlight sonata (er ikkje den nevnt før!?)

 

uff. listen blir for stor. mange sanger eg har lyst å nevne :p

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Syntes No Quarter er helt herlig rett og slett. syntes selv Tool sin versjon er hakket bedre enn orginalen til Led Zeppelin, men er samme sangen though.

 

Jeg slenger meg på at Kashmir er en bedre låt enn Stairway To Heaven. Den har de frekke elementene som gjør sangen bedre og mer spesiell enn Stairway To Heaven. Så den live her om dagen. Det herjer villt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Noen Elvis sanger :

 

Jailhouse Rock (denne må jo ha vært helt utrolig på kino i sin tid , med The King i full mundur :D

 

If I can dream (oberst Parker var skeptisk men The King hadde bestemt seg....denne skulle han synge no matter what & at den var relevant i turbulente 1968 er det ingen tvil om)

 

Moody Blue (denne er topp , men så vedmodig at man aldri skulle få høre nye hits etter dette....hadde vel vært hits etter hits på 80-tallet hadde han levd , kanskje ikke alle sangene kunne bli høydare men likevel.....)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Metallica - Master Of Puppets

Metallica - ...And Justice For All

Metallica - Blackned

Metallica - Harvester Of Sorrow

 

Stonegard - From Dusk Till Doom

Stonegard - Arrows

Stonegard - Hunter

 

 

Ja, man ass! Må jo nevne Stonegard!

For å være ærlig kan jeg ikke skjønne at du nominerer 3 sanger av et ganske anonymt band på verdensbasis. Det er kanskje dine yndlingssanger (eller yndlingsband for den saks skyld), men betyr det at du synes de er verdige nok til å konkurere om tittelen tidnes beste sang. Du skal få lov til det, men jeg ville kanskje tenkt meg om 2 ganger.

 

 

Selv er Turboneger helt klart favourittbandet, men har de virkelig laget sanger som kan nomineres til tidnes beste sang? Svaret mitt er nei. Jeg mener det finnes langt bedre enkeltsanger fra andre band i verden som utkonkurrerer Turboneger sine musikalsk, kommersiel etc. Selv mener jeg Stairway to Heaven av Led Zeppelin er et godt bidrag til denne tråden. Det samme synes jeg om flere av Pink Floyd sine låter.

 

Poenget med denne posten er å understreke spørsmålet. Det er nemmelig "Hva mener du er tidnes beste sang?" og ikke "Hva er yndlingssangen din?"

Lenke til kommentar

Skal man noengang kåre vedens beste sang, så må alle mennesker utslettes bortsett fra 1! Dette kommer til å bli en håpløs diskusjon! Det å kåre en sang på et forum med så mange forskjellige musikere og så mange forskjellige sjangre, vil bli umulig! Men kan bli en artig diskusjon!

 

Skulle jeg nominere en sang, som alle kunne hørt på er Led Zeppelin's "Stairway to Heaven" .. Jeg liker ikke denne sangen noe særlig, men må indrømme at det er en GOD sang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...