Gå til innhold

Tidenes beste sang uansett sjanger


Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metalheart, sanger kan vøre for lite kjent eller for tungt for bestemor, men dette skal bli en poll på dette forumet, der disse sangene er godt kjent så det blir litt feil. Og jo, Blackened er tidenes Thrash låt =D (kansje bak noen på Among the Living på Anthrax som feks Caught in A Mosh, N.F.L, Indians, Among The Living osv.osv. )

Lenke til kommentar

Hvorfor heter ikke tråden: "Tidenes beste sang, nesten uansett sjanger - som jeg liker"? Da passer i det minste tittelen med trådens innhold.

 

Men for å foreslå noen sanger:

# Judas Priest - Painkiller

# Dire Straits - Money For Nothing

# Bob Dylan - Tangled up in Blue

# JJ Cayle - Cocaine

# Harry Chapin - Cats in the Cradle

# REM - Man on the Moon

# Tool - Sober

# The Who - Teenage Wasteland (?)

# Weezer - Hash Pipe

 

 

 

Kunne nevnt tusen milioner til, men mange av favorittene er alt nevnt.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Det går ikke an å komme til enighet om hva som er beste sang.

Det finnens difinasjoner på hva som er en bra sang for enkelte.

Å vist noen kommer med et "bra" argument må man også tenke på at det finnes definasjoner på hva som er et "bra" argument!

 

Så jeg tror vi ikke kommer noen vei med dette.

 

Hva med en vote?

 

4'votings?

 

100låter/50''/5''1!?

 

Isåfall så vil jeg utnevne: Gary Moore - Wild Frontier

 

Fordi JEG mener dette er en god kanditat (kanskje den beste i min mening) å den har en bra lyric, som går ut på at han setter følelsene på "papiret" etter krigen(e) som fant sted under hans oppvekst.

 

PS: Legg merke til at jeg begrunnet mitt valg av sang.(dette gjør det hele så mye enklere)

 

Nicolas

Endret av ticsyboy
Lenke til kommentar

Se filmen hos Youtube

 

Synes du virkelig den er mer gjennomført og med bedre teknikk enn denne?

 

Se filmen hos Youtube

 

STH har en mye bedre oppbygning, fetere riff, den er vakrere og mer følelsesladet.

 

 

Ja, jeg gjør det, STH er klimpring sammenlignet med teknikken i Kashmir, STH er mer improvisasjons riff møter go vise, selvfølgelig er sangen knall, men JEG synes at Kashmir, Heartbreaker, Whole Lotta Love, Immigrant Song og Black Dog er mer tekniske, og derfor vil JEG. nominere f.eks bla bla.

 

Selvfølgelig er STH mer kjent enn øvrige kandidater, men siden du hører på en sjanger og synes at "den er best", en sjanger som veldig mange sutrer over er "misforstått", alikevel synes du jo at metal sanger er bedre enn hvilken som hels rap sang f.eks.

En sangs populæritet burde ikke avgjøre om den er verdens beste, da burde du i såfall gi tråden et nytt navn.

 

 

Men jau, jeg ser at du har forandret "reglene", og derfor nominerer jeg enda engang "The Godfather" soundtracket, fordi den er en tidløs klassiker, som burde passe i en tråd som etter alt og dømme handler om sangens/låtens populæritèt.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Noen av sangene i lista di er litt rare. F.eks. har du med While My Guitar Gently Weeps av Beatles, men den er det vel ikke så mange som har nevnt? Derimot mener å huske at Strawberry Fields Forever har blitt nevnt noen ganger. Bob Dylan - Like A Rolling Stone har blitt nevnt noen ganger, men er ikke med på lista.

 

Dersom alle sanger må ha fem stemmer for å bli med, og hver person som stemmer kun får foreslå én sang, så tror jeg dette blir en ganske kort liste :)

 

Uansett - jeg nominerer David Bowie - Sound And Vision som mitt enslige lille bidrag.

Lenke til kommentar

Hørte på Sound of Vision nå, men jeg synes ikke den var så bra. Vi får håpe at du får 5 godkjennelser da, siden det er den nye regelen ;)

 

Jeg vurderer å bytte Beatles-låta til Yesterday. Det er jo den beste Beatles-låta jeg har hørt.

 

Grunnen til at mange sanger som er blitt nevnt flere ganger ikke har havna på lista enda, er at jeg har ikke fått med meg alt. Når folk kommer med lange lister uten noen mening og enkeltsanger uten begrunnelse så blir det ikke mye å ta tak i. Det blir fort vanskelig å få med seg alt.

 

Sånn ellers synes jeg det er flott at svinepelz er veldig aktiv her og prøver å få noe ut av dette :)

Lenke til kommentar
Sånn ellers synes jeg det er flott at svinepelz er veldig aktiv her og prøver å få noe ut av dette :)

Det er en fin anledning til å få ridd en av mine kjepphester, nemlig at kvalitetsmusikk finnes i de fleste sjangre, uavhengig av ens egne sjangerpreferanser. Samtidig synes jeg det er interessant å diskutere nettopp dette med "verdens beste musikk". Det kan virke vanskelig/umulig å definere, nettopp derfor er det så interessant å se om det faktisk er mulig å finne noen sanger som veldig mange liker, og kanskje se på om det finnes noen felles egenskaper ved disse. Jeg er forsåvidt klar over at det ikke er målet med tråden, men likevel.

 

Påstand til ettertanke: Sanger og album som er allment anerkjent som en artists beste, er veldig sjelden egentlig en artists beste.

 

Dette er i alle fall noe jeg kjenner meg igjen i. Jeg "vet" at Ziggy Stardust ikke er Bowies beste album, at Smells Like Teen Spirit ikke er den beste låta Kurt Cobain skrev, og at Back In Black ikke er AC/DCs beste hverken låt eller album. Likevel er de fleste uenig med meg. Tar jeg dermed feil? Må alle forslag på lister som denne i utgangspunktet betraktes med sterk skepsis, da de med stor sannsynlighet ikke er riktige, og beveger seg nærmere "mest kjent" enn "best"?

 

Forøvrig kjipt at du ikke likte Sound & Vision, men men. Kjøp albumet (Low) og øv mer! :)

Lenke til kommentar

Liquid Tension Experiment - When The Water Breaks

 

Med sine snaut 17 minutter er vel dette nærmere en komposisjon enn en sang (og dessuten er det ingen som synger heller), men i løpet av de 17 minuttene tar kvartetten lytteren med på en musikalsk åpenbaring. Denne musikalske reisen svinger innom det vakre og stemningsfulle, melodiøs rock, svingende jazz-følelse og virtuose partier preget av improvisasjon, og hele tiden utviser musikerne spilleglede, tekniske og kompositoriske (er det et ord?) ferdigheter som de fleste av oss bare kan drømme om.

 

Denne låta definerer musikksmaken min, og jeg skulle ønske alle mennesker i hele verden hadde hørt den.

 

En femtiårig, traust trompetist med en forkjærlighet for Louis Armstrong og dansbandmusikk overhørte for flere år siden denne låta på stereoanlegget hjemme. "Det swinger bra av det der!".

 

Bedre kompliment kan du ikke få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...