nettii Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 metallica- low man`s lyric Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 metallica- low man`s lyric Flott begrunnelse! Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Vil nevne Alice Cooper - Poison, dette er en låt de fleste har vokst opp med og enten de vil eller ei kan de ikke si at den er dårlig. Vil også nevne Smoke on the Water med Deep Purple, Immigrant song av Led Zeppelin og Baba'o Riley av The Who. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg er litt usikker på Smoke on The Water. Gitarriffet er et av verdens mest kjente og sangen er god, men er den verdens beste? Immagrant Song er uaktuelt, da Stairway to Heaven allerede er valgt Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Immigrant Song er aldri uaktuell i en "beste sang gjennom tidene" kåring for å være ærlig, og det er vel lov til å komme med flere forslag så vidt jeg skjønte på din post? Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg er litt usikker på Smoke on The Water. Gitarriffet er et av verdens mest kjente og sangen er god, men er den verdens beste? Immagrant Song er uaktuelt, da Stairway to Heaven allerede er valgt Hva med Alice Cooper - Poison? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) NiXx: Neida, Metalheart er bare så ignorant at han ikke vil godta at enkelte får til å lage flere gode sanger. Endret 28. november 2007 av king_of_kong Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Stairway to Heaven - må jo være den sangen Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har ikke lest igjennom alt, men kan nevne et par (er rock det går i her i huset ) : Bruce Springsteen - Dancing In The Dark Rolling Stones - Satisfaction Queen - Bohemain Rhapsody Kansas - Carry On Wayward Son Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son Kiss - I Was Made For Lovin You Bob Dylan - Like A Rolling Stone ACDC - You Shook Me All Night Long Elvis Presley - Jailhouse Rock Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 NiXx: Neida, Metalheart er bare så ignorant at han ikke vil godta at enkelte får til å lage flere gode sanger. Kan jo da også nevne Kashmir, selv om flest folk sikkert har hørt den via "pøffærn". Fanden ta han! Jeg stemmer uansett på Gudfaren soundtracket, basta bom! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 "Black Dog" må jo nevnes. Den svinger noe sinnsykt! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Folk sier jeg er ignorant fordi jeg ikke legger til flere av sangene som nevnes. Hvis dere som sier slikt faktisk hadde lest førstepost så hadde dere visst at det er kun én sang par Artist. Jeg tror Poison snart kommer på lista. Det er jo en jævla bra sang. Endret 28. november 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Folk sier jeg er ignorant fordi jeg ikke legger til flere av sangene som nevnes. Hvis dere som sier slikt faktisk hadde lest førstepost så hadde dere visst at det er kun én sang par Artist. Det er jo veldig dumt om mange mener at en artist har flere låter som alle oppfyller (de øvrige) kravene du stiller for nominasjon. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Folk sier jeg er ignorant fordi jeg ikke legger til flere av sangene som nevnes. Hvis dere som sier slikt faktisk hadde lest førstepost så hadde dere visst at det er kun én sang par Artist. Det er jo veldig dumt om mange mener at en artist har flere låter som alle oppfyller (de øvrige) kravene du stiller for nominasjon. Jeg forstår, men hvis vi skal begynne med flere sanger av hver artist så blir det plutselig nestne dobbelt så mange sanger Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond. Sangen er jo bare helt, nesten umulig å beskrive, får gåsehud bare jeg hører åpningstonene. Led Zeppelin - Kashmir. Mye bedre en Stairway to Heaven, som selv bandet har påstått, og når folk sier at Stairway to Heaven er Led Zeppelin svarer bare Plant nei, det er kashmir. Fortjener en plass på listen. Tool - Third Eye. Tool må i alle fall ha en sang på listen så geniale og så mange fans de har her på forumet. Sangen bygger seg bare opp og opp til du kommer til et klimaks som du nesten skytter degselv i buksa av. Metallica - Blackened. Tidenes tøffeste thrash låt. Dream Theater - A Change of Seasons. Låten er DT på sitt beste imo, og er bevis på at DT ikke bare er "sjelløs" musikk som mange sier. Nine Inch Nails - Hurt. Mye bedre en coversangen, sangen virker mer skitten, mer mørk og vokalen er hakket bedre. Mine meninger. Edit: Og hva gjør Grieg der oppe? Skjønner at det er bra musikk, men tidenes beste sang? Endret 28. november 2007 av Sauegjetteren. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Folk sier jeg er ignorant fordi jeg ikke legger til flere av sangene som nevnes. Hvis dere som sier slikt faktisk hadde lest førstepost så hadde dere visst at det er kun én sang par Artist. Det er jo veldig dumt om mange mener at en artist har flere låter som alle oppfyller (de øvrige) kravene du stiller for nominasjon. Jeg forstår, men hvis vi skal begynne med flere sanger av hver artist så blir det plutselig nestne dobbelt så mange sanger Ta bare sangene som får flest stemmer? trodde jo dette skulle bli en avstemning? for selv om Black Dog og Kashmir (som er fordømte gode låter!) ikke er så kjente som stairway, så vil vi gjerne beholde "retten"" til å nominere de. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg forstå ikke hva du mente med at vi bare skulle ta sangene som får flest stemmer. Mener du da at vi skal ta alle sangene som er blittt nevnt i denne tråden og lage en gigantisk poll? Det var jo akkurat det vi skulle unngå, ved hjelp av saklig debatt. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond. Sangen er jo bare helt, nesten umulig å beskrive, får gåsehud bare jeg hører åpningstonene. Led Zeppelin - Kashmir. Mye bedre en Stairway to Heaven, som selv bandet har påstått, og når folk sier at Stairway to Heaven er Led Zeppelin svarer bare Plant nei, det er kashmir. Fortjener en plass på listen. Tool - Third Eye. Tool må i alle fall ha en sang på listen så geniale og så mange fans de har her på forumet. Sangen bygger seg bare opp og opp til du kommer til et klimaks som du nesten skytter degselv i buksa av. Metallica - Blackened. Tidenes tøffeste thrash låt. Dream Theater - A Change of Seasons. Låten er DT på sitt beste imo, og er bevis på at DT ikke bare er "sjelløs" musikk som mange sier. Nine Inch Nails - Hurt. Mye bedre en coversangen, sangen virker mer skitten, mer mørk og vokalen er hakket bedre. Mine meninger. Edit: Og hva gjør Grieg der oppe? Skjønner at det er bra musikk, men tidenes beste sang? Vi har allerede diskutert mye om Pink Floyd og har kommet fram til at det er Wish You Were Here som skal være Pink Floyds bidrag her. Jeg hørte på Kashmir nå, kan virkelig ikke si at den er i nærheten av Stairway To Heaven, selv om sangen er god. Tool - Third Eye blir for tung for allmennheten. Hvis du spør bestmor om hun liker den, så tenker jeg dat du får et "fysj for noe bråk" til svar. Metallica - Blackened er også for tung og heller ikke tidenes thrash-låt. Dream Theater - ACOS blir nok en gang for hard selv om det er et mesterverk. Hurt kan jeg kanskje gå med på, men den er ikke så altfor kjent. Du skriver at Dovregubbens Hall av Grieg ikke burde være med. Jeg synes det er det beste klassiske stykket som noen gang er skrevet Jeg skrev en kort anmeldelse om den i forbindelse med en skoleoppgave. Se her: I Dovregubbens Hall Dette skrev Grieg i et brev til en venn i 1874: ”Og så har jeg gjort noe til Dovregubbens hall, som jeg bokstavelig ikke kan tåle å høre på, således klinger det av kukaker, av norsknorskhet og segselvnokhet!” I Dovregubbens Hall er et av verdens mest kjente melodier. Den dukker opp overalt og hundrevis av artister har spilt den. Til og med mange som ikke vet navnet på stykket innrømmer at de ”bare har hørt den et sted”. Stykket er skrevet for orkester med kor og er bygd opp på en meget spesiell måte. Det starter først med mørk, rolig Cello og diverse blåseinstrumenter. Det bygger seg fortere og høyere i en hinsides utrolig fengende melodi. Fiolin og slagverk kommer senere og låta tar helt av. Tempoet og volumet stiger gjennom hele sangen. Man kan virkelig føle Dovregubben. Man kan forestille seg som en drøm at du løper gjennom en skog; Du merker at noen er etter deg. Du jogger litt fortere. Plutselig oppdager du at noen er rett bak deg og du løper alt du kan, på inn og utpust. Helt til slutt snubler du og blir fanget i klimakset. Det dundrer i veggene og du kjenner melodien riste deg i filler. Dette er grunnen til at jeg mener at dette er en av tidenes beste komposisjoner. En annen faktor som gjør at jeg liker stykket er at jeg spiller det regelmessig på piano og synes det er gøy. Hele stykket fenger fra de første rolige tonene, til den aller siste tonen som dundrer i øregangene. Noen ord om stykket: Episk! Vakkert! Fengende! Fantastisk! Hvis man ønsker kan man høre sangen på denne linken, men husk å ha på høy lyd: http://youtube.com/watch?v=fzyi3C4gNnE Endret 28. november 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er vel ikke vanskligere enn å ta hensyn til hvilke sanger som blir nominert mest? Eller som flest folk er enig i? Litt arbeid må man jo regne med å gjøre, med all respekt. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg forstå ikke hva du mente med at vi bare skulle ta sangene som får flest stemmer. Mener du da at vi skal ta alle sangene som er blittt nevnt i denne tråden og lage en gigantisk poll? Det var jo akkurat det vi skulle unngå, ved hjelp av saklig debatt. Forøvrig kommer ikke jeg på noen annen måte å begrense nomineringen, enn den Metalheart allerede har tatt i bruk, men jeg er åpen for nye forslag. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 @Metalhjarte. Kashmir er jo faktisk Led Zeppelin's mest gjennomførte sang, dèt er mange flere elementer til stede der enn i Stairway to Heaven. Eller bedømmer vi bare "Beste sang gjennom tidene" ut i fra hvor mange som kan nevne den? Skal ikke teknikk osv ha noe å si? man bør jo kunne si mer enn "JA Den er bra fordi X antall folk hører på den!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå