Huskyforce Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 The Dandy Warhols - Bohemian Like You Anberlin - Feel Good Drag Guano Apes - Open Your Eyes Finley Quaye - Dice RHCP - Otherside The Strokes - You Only Live Once The Roots - The Seed Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 andyboy92, nå synes jeg du skal ta på deg tenkehetta. Tror du vireklig at noen av de bandene eller sangene du nevner her er legendariske? Hvordan kan du tro at omtrent hele verden liker People = Shit? Det virker som om du nevner dine favorittsanger og ikke "klassikere"Nei, jeg tror nok du skal tenke deg litt nøyere om og lese førsteposten grundig før du poster. edit: svinepelz. Du kommer med fine lister, men du må avgrense det litt slik at det ikke blir jeg som bestemmer alt. Velg heller ut noen av sangene du har skrevet opp og tenk nøye gjennom Fint arbeid folkens Beklager! Trodde de mente personlig Peace Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg føler at Red hot Chili Peppers - Snow kan komme høyt opp på listen. Jeg vet det ikke er en gammel klassisker, men likevel, det er ingen som ikke liker Snow. Michael Jackson - Black or White Tom Jones - Love is in the air Queen - The Miracle Led Zeppelin - Stairway to Heaven CCR - Have you ever seen the rain Gidder ikke ramse opp alle, mange er allerede nevnt lenger oppe i tråden. Tenacious D - Tribute (To the best song in the world) *ler litt* Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) gad bare å lese side 1 og litt av side 2, så jeg vet ikke om noen har nevt denne sangen enda: Eagles - How Long har et lite spørsmål sånn at jeg kan holde meg oppdatert på denne tråden...går det ann å lagge denne tråden/noen tråder i det hele tatt, i noen form for favoritter? Endret 13. november 2007 av SeerShadow Lenke til kommentar
kommando Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Svinepelz var inne på Neil Young, i den sammenheng vil jeg legge til Cortez the killer, Through my sails og Ambulance Blues av samme mann. Ikke for å være overlegen, men at en sang er godt kjent, betyr ikke nødvendgivis at den er "best" ... EDIT: Seershadow: oppe til høyre finner du en boks som heter valg, der kan du velge varsling per. e-post hver gang det kommer et nytt svar i denne tråden. Endret 13. november 2007 av Olag Lenke til kommentar
someOen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Tror de er nevnt, men Stairway to Heaven av Led Zeppelin, Wish you Were here av Pink Floyd og Bohemian Rhapsody. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Tror de er nevnt, men Stairway to Heaven av Led Zeppelin, Wish you Were here av Pink Floyd og Bohemian Rhapsody. Hvis du lesert førstepost så ser du at de allerede står på lista. Hva tror folk om Texas Flood av Stevie Ray Vaughn? Eller er den for sær? Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Texas Flood er fantastisk den, tror den kan være godt likt av mange. Hey Jude av The Beatles, er stor fan av Beatles og denne sangen, men har hørt flere av vennene mine gå å nynne på denne sangen, selv om de ikke er store Beatles fan. Tror den passer inn. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvis man skal plukke låter ut ifra hva massene liker, vil jo det bli artister som Basshunter og Benny Benassi. Men om man derimot ser på det fra et litt mer subjektivt ståsted vil listene bli mye bedre. Så det blir feil av deg, trådstarter å si at enkelte låter ikke "passer for massene", selv om det musikalsk sett er ei kjempelåt. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Her kommer min liste.... i tilfeldig rekkefølge: Elvis Presley - Suspicious mind Whitesnake - Here I go again (Gir meg ikke.... hehe) Travelling Wilburys - Tweeter and the monkeyman Deep purple - When a blind man cries Prince - Purple rain Dio - Holy diver Eric Clapton - Tears in heaven Bruce Springsteen - The river Dire Straits - Brothers in arms Nirvana - Smells like teen spirit Black sabbath - Heaven and hell Ac/dc - Dirty deeds Deep purple - Perfect strangers Accept - Metal heart Helloween - If I could fly Iron Maiden - Run to the hills Judas priest - Turbo lover Magnum - Need a lot of love Muse - Endlessly Ozzy Osbourne - Dreamer Håper at noe av dette kan falle i smak Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Liker omtrent alt du har lista opp der, men jeg ser at du nevner mye metal. Og det er ikke for vanlig mann i gata på en måte selv om det er en populær sjanger. Mange som elsker Trance og mener at metall er bare støy vil nok ikke si at Run To The Hills er musikk en gang, men jeg tviler på at noen ærlig kan si at Stairway To Heaven, Freebird e.l suger. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Sultans of Swing av Dire Straits kanskje? Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Nå har jeg lest kjapt igjennom postene, og veit ikke om jeg fikk skjønt alt sammen, ettersom et sted blir det nevnt at bandet skal være legendarisk og verdenskjent, mens et annet sted skal sangen passe alle, fra lillesøster til bestefar. Vel, isåfall vil jeg foreslå: Madrugada - The kids are on high street (Majesty i parantes, ettersom den vil også gå under samme kategori) Selv liker jeg så og si ingenting utenom metal, men må si at Madrugada virkelig får meg til å smelte. Moren min liker sangen, lillesøstra mi på 8 elsker sangen og bestemor hørte den på radio, og spurte meg om jeg visste hvem som spilte den. Vil virkelig si at den passer for alle, uansett alder og smak! R.E.M - Loosing my religion (Man on the moon) Tror ikke jeg trenger å kommentere denne sangen. Vil tro de aller, aller fleste har hørt denne. Kan ikke komme på noen som hadde mistrvies med denne på øret. The Verve (Mick Jagger og Keith Richards) - The Bittersweet symphony Er usikker på om det virkelig er The Verve som har den versjonen som virkelig gjorde denne "tonen" så kjent. Vel, gir i alle fall credits til Jagger & Richards som originalt skreiv låta. Endret 13. november 2007 av Tuftez Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Liker omtrent alt du har lista opp der, men jeg ser at du nevner mye metal. Og det er ikke for vanlig mann i gata på en måte selv om det er en populær sjanger.Mange som elsker Trance og mener at metall er bare støy vil nok ikke si at Run To The Hills er musikk en gang, men jeg tviler på at noen ærlig kan si at Stairway To Heaven, Freebird e.l suger. Må tillate meg å være veeeeldig uenig med deg.... er ikke mye av det der som kan karakteriseres som metal.... Accept, Helloween og Iron Maiden kanskje.... men ikke de andre Hør på melodiene først og ikke se bare på band-navnene. Iron Maiden har tross alt vært ganske flittige på hitlistene rundt omkring, selv om det er metal. Det bør da være en pekepinn på at det faktisk høres av mann i gata Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Iggy Pop med The Passenger Beatles - My guitar gently weeps (Tror det er feil tittel, men dere skjønner ) Endret 13. november 2007 av CrashTestDummy Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Pink Floyd - Echoes ^__^ Det finnes ikke noen bedre sang. Et rent mesterverk :] Henger meg på, må bare legge til Shine On You Crazy Diamond Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har ikke sett gjennom tråden, men Yesterday av The Beatles er da en selvfølgelighet? Men, nå er jeg av den oppfatning av at det finnes sanger som nesten ingen har hørt, men som når de først hører den, blir de totalt forelsket. Det finnes legendariske mesterverk der ute som aldri har blitt spilt på en populær radiostasjon, aldri blitt annonsert på TV eller lignende. Så jeg synes ikke at "sanger som alle har hørt og liker" skal være et kriterium her. Noe som bare gjør denne avstemningen enda mer umulig. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Emerson Lake & Palmer - Lucky Man (1970) -> YouTube (klippet er egentlig bare lyd, men fant ikke noen MP3 i farta). Teksten: He had white horses And ladies by the score All dressed in satin And waiting by the door Ooooh, what a lucky man he was Ooooh, what a lucky man he was White lace and feathers They made up his bed A gold covered mattress On which he was laid Ooooh, what a lucky man he was Ooooh, what a lucky man he was He went to fight wars For his country and his king Of his honor and his glory The people would sing Ooooh, what a lucky man he was Ooooh, what a lucky man he was A bullet had found him His blood ran as he cried No money could save him So he laid down and he died Ooooh, what a lucky man he was Ooooh, what a lucky man he was U.S. Chart: 48 Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Patsy Cline - Crazy Bob Seger & The Silver Bullet Band - Old Time Rock & Roll Jeff Buckley - Hallelujah Bruce Springsteen - Born To Run Chuck Berry - Johnny B Goode U2 - With Or Without You Eric Clapton - Wonderful Tonight Ike & Tina Turner - Proud Mary Meat Loaf - Bat Out Of Hell Aretha Franklin - Respect Elvis Presley - Hound Dog Beatles - Let It Be Otis Redding - (Sittin On) The Dock Of The Bay Marvin Gaye - Let's Get It On Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son Luciano Pavarotti - Nessun Dorma Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 tidenes beste sang, er vanskelig å avgjere mine forslag: procol harum - a whiter shade of pale (burde ha verdt nevnt minst 365 ganger før i tråden) opeth - windowpane beethoven - moonlight sonata pink floyd - dogs pink floyd - echoes pink floyd - shine on you crazy diamond the shins - saint simon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå