nybb Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 La oss heller angripe ballen og ikke spilleren? Du hater meg fordi jeg følger trådens relevante tema? Dette var da voldsomt. Kan du ikke heller prøve å svare for deg på en ordentlig måte? Det er nettopp det jeg gjør. Jeg nevnte en liste over sanger som jeg mente alle har hørt, og ikke har følt ødelagt ørene deres. Så kommer du og hakker på små, uvesentlige detaljer i innlegget. Det gjør meg provosert, da du åpenbart hakker på andre for å føle deg bedre, føle deg stor e.l. Også er du direkte FREKK, i det du svarer. Sånt provoserer. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Flere av de sangene du nevner har da plaget vettet av mange. PS slapp av! Lenke til kommentar
nybb Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Flere av de sangene du nevner har da plaget vettet av mange. PS slapp av! ALLE verdens sanger har plaget folk. Herregud, du er rett og slett patetisk hvis du tror det fins en sang som alle liker. Slapper maks av. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er nettopp det jeg gjør. Nei. Nå har du personagrepet både meg og Shoegazzer. Det er sånt som provoserer. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Haha, det tror jeg vel absolutt ikke! Du konluderer med usannsylige ting, dette gidder jeg ikke. Jeg trodde bare folk her ville ramse opp de sangene de synes var best, vis du synes det er Aqua er det helt greit, men vis det ikke er det skjønner jeg ikke hvorfor du skriver den opp. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hele verden vet om sangen, det sier noe. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Du har et poeng, majoriteten er en flokk med sauer. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Også er du direkte FREKK, i det du svarer. Sånt provoserer. Om det er noen som oppfører seg provoserende her så er det deg. Og jeg nekter å tro at du seriøst mener at Aqua - Barbie Girl er tidenes beste låt, ergo er du et troll. Tilbake til det tråden dreier seg om. Har veldig lyst til å foreslå noe av Neil Young her, en artist jeg mener er undervurdert - han er kjent, men ikke kjent nok i forhold til kvaliteten på det han har laget. Låter som kan være aktuelle er Old Man (fra Live At Massey Hall, fantastisk versjon), men Thrasher er kanskje min aller største favoritt, en tidløs klassiker fra en av verdens største artister. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Led Zeppelin med Stairway to Heaven, punktum. Lenke til kommentar
thethief Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Muse: ALT utelukkende. F eks er Space Dementia, Meglomania, Recess og Bliss mesterverk. Radiohead: Paranoid Android, I Will, Wolf At the Door og 2 + 2 = 5 Slipknot: Disasterpiece, The Heretic Anthem, Iowa, Everything Ends At the Gates: The Dying, Unto Others, Wold of Lies Elliott Smith: Needle In the Hay Yngwie Malmsteen: Far Beyond the Sun Finntroll: Nattfödd, Svartberg Windir: 1184 Jason Becker: Altitudes Era: Ameno Younger Brother: Happy Pills Clint Mansell: Lux Aeterna Beatles: While My Guitar Gently Weeps Raphael: Caravane Ole Staveteig: Needles In My Back Blonde Redhead: Melody Bob Dylan: House Of the Rising Sun Röyksopp: Only This Moment Thomas Newman: Angela Undress .. Og selvfølgelig Moonlight Sonata Endret 23. mai 2009 av thethief Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) . Endret 26. november 2009 av knottsau Lenke til kommentar
Grix Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Må nok bli noe av Pink Floyd, muligens Echoes, Shine On You Crazy Diamond, eller Comfortably Numb. Rett og slett pga de er nesten de eneste sangene som gir meg frysninger, går aldri lei. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Har sikkert hatt 100 "verdens beste sanger" snart. Blir lei av alt etter hvert UANSETT hvor mye jeg liker sangen. Lenke til kommentar
Toften Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Dette endrer seg heile, heile tida. Trur eg aldri kunne ha sagt kvafor ein song som er min favoritt song, ettersom eg ofte blir lei av ein song etter at eg har høyrt den alt for mange gonger. Men akkurat nå er kanskje favorittsongen min Tears of Rage med The Band, Fire and Oil med BigBang, All You Ever Wanted med The Black Keys, Dondante med My Morning Jacket eller Been A Long Time (Waiting For Love) med The Black Crowes. Mykje å ta i, mykje å vær glad i! Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg må si meg enig med Grix. Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Et par sanger som bare er helt genialt laget: Eagles - Hotel California Styx - Boat on the River Muse - Uprising Her er noen sanger som jeg liker å høre på for tiden: Lenny Kravitz - Fly Away Dire Straits - Lady Writer Jan Hammer - Crockett's Theme Foreigner - Cold as Ice The Arrows - I Love Rock N Roll David Bowie - Starman Genesis - Mama Toto - Rosanna Og mange flere. Jeg oppdaget utrolig mange sanger via Radio Norge. Her er en spilleliste jeg lagde med de beste derfra + litt her og der. http://open.spotify.com/user/invalidusername/playlist/5qQg7TLif34z8m1m0CB8jF Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Flott bump! Kjapt bidrag må være Pink Floyd - Money Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Umulig å velge, men tre første jeg tenkte på er: Heroes - David Bowie Gimme Shelter - The Rolling Stones Wuthering Heights - Kate Bush Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Vakker, sjokkerende, brutal, provoserende, samfunnkritisk, nytenkende og ekte. http://www.youtube.com/watch?v=6xcwt9mSbYE edit: Tror jeg kom med fasitsvaret Er også enig i Echoes av Pink Floyd, men ser ikke på den som "en sang". Den er et verk, delt opp i flere deler. Akkurat som symfonier o.l Derfor synes jeg mye klassiske verk, og sanger fra konseptalbum som The Dark Side of the Moon og The Wall er vanskelig å kalle tidenes beste sang, da de er en del av stor helhet, og ikke kan dras ut ifra den. Derimot er de helt klart blant de beste album som er laget. Endret 23. mai 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå