Gå til innhold

Tidenes beste sang uansett sjanger


Programvare

Anbefalte innlegg

La oss heller angripe ballen og ikke spilleren? Du hater meg fordi jeg følger trådens relevante tema? Dette var da voldsomt.

 

Kan du ikke heller prøve å svare for deg på en ordentlig måte?

 

Det er nettopp det jeg gjør.

Jeg nevnte en liste over sanger som jeg mente alle har hørt, og ikke har følt ødelagt ørene deres.

 

Så kommer du og hakker på små, uvesentlige detaljer i innlegget. Det gjør meg provosert, da du åpenbart hakker på andre for å føle deg bedre, føle deg stor e.l.

 

Også er du direkte FREKK, i det du svarer. Sånt provoserer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, det tror jeg vel absolutt ikke! Du konluderer med usannsylige ting, dette gidder jeg ikke.

 

Jeg trodde bare folk her ville ramse opp de sangene de synes var best, vis du synes det er Aqua er det helt greit, men vis det ikke er det skjønner jeg ikke hvorfor du skriver den opp.

Lenke til kommentar
Også er du direkte FREKK, i det du svarer. Sånt provoserer.

Om det er noen som oppfører seg provoserende her så er det deg. Og jeg nekter å tro at du seriøst mener at Aqua - Barbie Girl er tidenes beste låt, ergo er du et troll.

 

Tilbake til det tråden dreier seg om. Har veldig lyst til å foreslå noe av Neil Young her, en artist jeg mener er undervurdert - han er kjent, men ikke kjent nok i forhold til kvaliteten på det han har laget. Låter som kan være aktuelle er Old Man (fra Live At Massey Hall, fantastisk versjon), men Thrasher er kanskje min aller største favoritt, en tidløs klassiker fra en av verdens største artister.

Lenke til kommentar

Muse: ALT utelukkende. F eks er Space Dementia, Meglomania, Recess og Bliss mesterverk.

Radiohead: Paranoid Android, I Will, Wolf At the Door og 2 + 2 = 5

Slipknot: Disasterpiece, The Heretic Anthem, Iowa, Everything Ends

At the Gates: The Dying, Unto Others, Wold of Lies

Elliott Smith: Needle In the Hay

Yngwie Malmsteen: Far Beyond the Sun

Finntroll: Nattfödd, Svartberg

Windir: 1184

Jason Becker: Altitudes

Era: Ameno

Younger Brother: Happy Pills

Clint Mansell: Lux Aeterna

Beatles: While My Guitar Gently Weeps

Raphael: Caravane

Ole Staveteig: Needles In My Back

Blonde Redhead: Melody

Bob Dylan: House Of the Rising Sun

Röyksopp: Only This Moment

Thomas Newman: Angela Undress

 

.. Og selvfølgelig Moonlight Sonata

Endret av thethief
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Dette endrer seg heile, heile tida. Trur eg aldri kunne ha sagt kvafor ein song som er min favoritt song, ettersom eg ofte blir lei av ein song etter at eg har høyrt den alt for mange gonger. Men akkurat nå er kanskje favorittsongen min Tears of Rage med The Band, Fire and Oil med BigBang, All You Ever Wanted med The Black Keys, Dondante med My Morning Jacket eller Been A Long Time (Waiting For Love) med The Black Crowes.

Mykje å ta i, mykje å vær glad i!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Et par sanger som bare er helt genialt laget:

 

Eagles - Hotel California

Styx - Boat on the River

Muse - Uprising

 

Her er noen sanger som jeg liker å høre på for tiden:

 

Lenny Kravitz - Fly Away

Dire Straits - Lady Writer

Jan Hammer - Crockett's Theme

Foreigner - Cold as Ice

The Arrows - I Love Rock N Roll

David Bowie - Starman

Genesis - Mama

Toto - Rosanna

 

Og mange flere. Jeg oppdaget utrolig mange sanger via Radio Norge. Her er en spilleliste jeg lagde med de beste derfra + litt her og der. http://open.spotify.com/user/invalidusername/playlist/5qQg7TLif34z8m1m0CB8jF

Lenke til kommentar

Vakker, sjokkerende, brutal, provoserende, samfunnkritisk, nytenkende og ekte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6xcwt9mSbYE

 

 

 

edit: Tror jeg kom med fasitsvaret :)

 

 

Er også enig i Echoes av Pink Floyd, men ser ikke på den som "en sang". Den er et verk, delt opp i flere deler. Akkurat som symfonier o.l

Derfor synes jeg mye klassiske verk, og sanger fra konseptalbum som The Dark Side of the Moon og The Wall er vanskelig å kalle tidenes beste sang, da de er en del av stor helhet, og ikke kan dras ut ifra den. Derimot er de helt klart blant de beste album som er laget.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...