bandreas Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Metallica - Master of Puppets (gjerne S&M version) Dover - My secret people Guano Apes - Open you eyes Tre knall låter jeg aldri blir lei Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Pink Floyd - "Comfortably Numb" Se filmen hos Youtube Orgasmisk. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Pink Floyd - Atom Heart Mother Suite Pink Floyd - S.Y.D Pink Floyd - A Saucerful of Secrets Extra Golden - Ilando Gima Onge King Crimson - Starless Pink Floyd - Lucifer Sam Bacamarte - Ultimo Entardecer David Bowie - The Man who Sold the World Camel - Lady Fantasy Tommy Tokyo - Exile Love - The red Telephone Modest Mouse - Spitting Venom Nick Drake - Joey Neil Young - Heart of Gold. The Beatles - The Fool on the hill Jethro Tull - Nothing to say eller Aqualung Hawkwind - Paradox Eddy Zoltan - Mjuke Dråpar Undertakers Circus - 2007 Explosions In the Sky - Your Hand in Mine Ein liste etter ganske tilfeldig rekkefølge, men dei øverste er kanskje dei mest realistiske låtane for topp 1 (som er umulig og avgjere for meg) Edit: Klarer ikkje å stoppe, legger til nye låter i lista heile tida. Endret 1. mars 2009 av xersess Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 The Bealtes - "Yesterday" Pain of Salvation - "Lillium Cruentus" Pink Floyd - "Comfortably Numb" Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det gleder meg å se at folk før meg har trukket frem disse låtene: * infected mushroom - dancing with kadafi * liquid tension experiment - when the water breaks * pink floyd - shine on you crazy diamond * green carnation - light of day, day of darkness Alle disse er bortimot å betrakte som milepæler i moderne musikk. De som mangler noen av disse låtene i samlingen sin, oppfordres herved til å sjekke dem ut. Men skal jeg nå trekke frem en låt som jeg ville ha nominert, så er det: * neal morse - the door Uavhengig av hvorvidt man deler Morses jesus-fanatiske livssyn, kan alle musikkelskere nyte dette halvtime-lange mesterverket hvor Morse tar 70-tallets progrock-tradisjoner med seg inn i vår tid med hjelp fra storheter som Mike Portnoy, Paul Gilbert og Randy George. Låta føles kanskje litt lang og komplisert for noen, men det faktum at den tar lytteren gjennom så mange forskjellige stemninger og variasjoner, bidrar til at man kan høre den utallige ganger, og hver gang føle at man fikk med seg noen nye detaljer, og liker den enda bedre enn forrige gang. Dette er musikk som øret må trenes litt opp til å skjønne, men belønningen er desto større! De som har nevnt "echoes" og "a change of seasons" tidligere i tråden vet nok akkurat hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Sörskogen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har altfor mange favorittsanger, kan ikke bare nevne en Her er i hvert fall noen av dem! Opeth - Serenity Painted Death Devin Townsend Band - Gaia Septic Flesh - DNA Sia - Breathe Me Fear Factory - Replica The Knife - Marble House Eyes Of Eden - Winter Night Venus Hum - Hummingbirds Slagsmålsklubben - Sponsored By Destiny Nine Inch Nails - Every Day Is Exactly The Same Sörskogen - Mordet I Grottan Opeth - Harvest Susperia - Devil May Care Dimmu Borgir - Dødsferd Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Har denne tråden sklidd totalt vekk fra topic? Det handler tross alt om å prøve å enes om en universiell beste låt (og argumentere for dette), ikke bare liste opp sine egne favoritter. Min favorittsang kunne aldri gått under tittelen tidenes beste sang uansett sjanger, fordi den med stor sikkerhet er rimelig obskur og halve verdens befolkning har aldri hørt den. Endret 6. mai 2009 av Speik Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Jasså, og hvilken er det? Edit: de fleste sangene folket nevner her er jo sanger man hører på når man er i begynnelsen av tennårene. Skjønner ikke at folk fortsatt har like stor kjærlighet for de samme gamle rockelåtene. Selvfølgelig er de bra, men herregud, tidenes beste låt er et flytende begrep. De som nevner metallica, iron maiden etc kan ikke ha et bredt musikkspekter. Endret 6. mai 2009 av Shoegazer Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 queen - bohemian rhapsody Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Dire Straits - Brothers In Arms Dire Straits - Local Hero/Wild Theme [Live] Stevie Ray Vaughan - Little Wing (Ja jeg vet dette er en coverlåt, men den er fantastisk) U2 - Hold me, thrill me, kiss me, kill me Oasis - Wonderwall Eric Johnson - Cliffs of Dover Her er noen låter jeg regner med alle kan ærlig innrømme at er fine selv om de er kledd i latex eller joggebukser. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nothing else matters og Stairway to heaven, er bare dritt sammenlignet med tidenes sang, som er: *drumroll* Tore Tang!!!!!!! PS! På den seriøse siden, hvorfor har ingen nevnt Van Morrison - Brown Eyed Girl. Tror ikke det er mange som ikke liker den. Jeg digger ihvertfall den nok til å synst den er tidenes sang. Og jeg har hørt det meste. Forresten er Lee Hazlewood - Hey cowboy, litt bedre men siden den ikke er kjent i det hele tatt, tar jeg den ikke med Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Mine absolutt favoritter(ingen rekkefølge): Marillion - Script For A Jester's Tear Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond Genesis - Supper's Ready Yes - Close To The Edge Jethro Tull - Aqualung Lenke til kommentar
Speik Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jasså, og hvilken er det? Det vet jeg ikke selv engang, men bare brukte det som et eksempel for å få frem at favorittsanger neppe er aktuelt i denne tråden. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 queen - bohemian rhapsody kan nesten signere den, selv om jeg ikke er noe fan av bandet, sånn spesielt. En fantastisk sang enten du liker den eller, på en spesiell måte. Sangen inneholder alt og er akkurat passe lang. Et mesterverk. Lenke til kommentar
.Martin. Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Infinity 2008 - Guru Josh Project (Klaas Vocal Edit) Rytmen i denne sangen er tidløs, og kan ærlig si at jeg ikke har møtt en eneste som virkelig ikke liker den. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Ja virkelig tidløs, herregud for noe drit. Helt hjernedødt. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Dette ble for vanskelig å ta på sparket for min del.. *tenke* Lenke til kommentar
.Martin. Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Ja virkelig tidløs, herregud for noe drit. Helt hjernedødt. Burde vel skjønt at det var dødfødt å poste techno i en slik tråd. Foreslår Derek and the Dominos - Layla istedenfor Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Ja gud, techno er jo noe som enhver idiot klarer å mikse sammen på en pc! /ironi Lenke til kommentar
.Martin. Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Ja herregud. Er jo bare å legge på basstromme så er man i mål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå