Mr. Fiskum Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvis jeg sier Nothing Else Matters.. er det da noen her som IKKE liker den egentlig? Jeg. Haha :!: Bra sang, men langt i fra den beste .. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Jeg har ikke postet i denne tråden, for jeg vet at det kommer bare negative ting hvis jeg gjør det. Det er fordi at jeg ser virkelig ikke logikken bak dette. Tidens beste sang uansett sjanger? Dette er da så subjektivt som man får det! Jeg liker ikke halvparten av det oppskrytte pisset som er nevnt her inne, men det er min mening. De fleste vil nok aldri ha hørt om mine favorittsanger, og i hvertfall ikke like dem. Når du sier at folk ikke kan si favorittsangen sin fordi den er ikke kjent, så motsier du deg selv. At en sang er kjent gjør den ikke bra. for min del betyr det ofte at sangen er dårlig. I denne pollen kommer folk til å stemme på det dem selv liker best, og ikke det som flest liker. God musikk kommer alltid til å være utilgjengelig for massene. Det er ikke laget for massene. God musikk har dybde, og krever litt av lytteren. Man må sette seg litt inn i den for å kunne nyte den. God musikk vil derfor aldri bli like populært som det som faktisk er laget og designet for å være populært - det er ikke like lett tilgjengelig for lytteren. Jeg hører kanskje ut som en elitist jævel, men slik er det. Musikk som er laget for å nå flest mulig, og være lett tilgjengelig, vil aldri bli like personlig som annen musikk. Den vil aldri ha like stor dybde, eller like mye følelser. Man kan si at det er ikke musikk som en kunstform men musikk som et produkt. Det som treffer en person, vil aldri treffe en annen person på samme måten. Musikk, akkurat som all kunst, handler om følelser, og er subjektivt. Endret 16. november 2007 av svartskog Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Om vi alle skal være enige må du fjerne alle sangene i førstetråden. Jeg liker ingen av dem. Bloodhound gang - the roof is on fire!! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg hører kanskje ut som en elitist jævel, men slik er det. Musikk som er laget for å nå flest mulig, og være lett tilgjengelig, vil aldri bli like personlig som annen musikk. Den vil aldri ha like stor dybde, eller like mye følelser. Man kan si at det er ikke musikk som en kunstform men musikk som et produkt. Men så er det nå litt kult å være en "elitist jævel" også da Vel. Jeg skjønner hva du mener, men jeg synes du bommer litt. Det er ikke sånn at all musikk som er populær er dårlig, og at all musikk som er upopulær er bra. Det er heller ikke sånn at all musikk som er populær er "laget for å nå flest mulig, og være lett tilgjengelig". Det er ikke sånn at jeg mener at all mainstreammusikk er bra, men det er en del populær musikk, eller velkjent musikk om du vil, som er virkelig bra, og nærmest utgjør en "felles kulturarv". Om du ser på denne tråden som et forsøk på avdekke denne felles kulturarven, så mener jeg at det er et svært interessant prosjekt. Det er da også på disse premissene jeg har engasjert meg her, og foreslått noen sanger som jeg mener er både gode, og har universell appell utover sine sjangre. Ta for eksempel følgende sang, Roy Orbison - In Dreams: Se filmen hos Youtube Nå er ikke jeg noen fan av denne sjangeren, hva man nå skal kalle den.... "bittersøt easy listening", whatever. Jeg smelter likevel hver gang, denne sangen appellerer til noe inni meg, en universell "kvalitetsfølelse", for å si det veldig tørt. Derfor mener jeg at dette er en av verdens beste sanger, i motsetning til mye annet jeg liker, men der jeg ser at jeg er "spesielt interessert" av ulike grunner. OK, et eksempel til, Frank Sinatra - It Was A Very Good Year: Se filmen hos Youtube Ikke er jeg egentlig noen fan av Sinatra, og ikke er jeg spesielt glad i taffeljazz (var litt flåsete nå), men jeg får ståpels av dette. Er denne musikken laget for å være lett tilgjengelig? Vel, det tviler jeg på. For meg er dette av en slik kvalitet at det går utenpå slike smålige hensyn. Det er pur musikk, det står som en påle i musikkhistorien. Så kan du si mye rart om Michael Jackson, men Billie Jean er steinfet: Se filmen hos Youtube Om du ikke synes dette høres bra ut er du direkte umusikalsk Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 *Mine innlegg* Og av lista di, Metalheart, så må jeg si Wish You Where Here eller Iron Man. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vel, syns det er litt bra med den emne tittelen for så å si at ikke alle genre går... Men for å ikke virke grumpy eller noe så får jeg vel nesten slenge opp et par jeg mener er gode, og de aller fleste har et spesielt forhold til dem: Eagles - Hotel California REM - Every Body Hurts AC/DC - Back In Black Ozzy Osbourne - Dreamer/Mamma I'm coming home Elton John - Can You Feel Yhe Love Tonight U2 - Vertigo Stone Sour - Bother Det er vel de jeg kom på Vekket noen minner da jeg hørte dem:) *drømme seg bort i minnene* Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vel, syns det er litt bra med den emne tittelen for så å si at ikke alle genre går... Men for å ikke virke grumpy eller noe så får jeg vel nesten slenge opp et par jeg mener er gode, og de aller fleste har et spesielt forhold til dem: Eagles - Hotel California REM - Every Body Hurts AC/DC - Back In Black Ozzy Osbourne - Dreamer/Mamma I'm coming home Elton John - Can You Feel Yhe Love Tonight U2 - Vertigo Stone Sour - Bother Det er vel de jeg kom på Vekket noen minner da jeg hørte dem:) *drømme seg bort i minnene* Så folk ikke misforstår: Dreamer og Mama I'm Coming Home er ikke samme sangen. Personlig så liker jeg klart Dreamer best. Av lista di har jeg bare hørt U2-, Elton John-, AC/DC- og Ozzy-sangene. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vel, syns det er litt bra med den emne tittelen for så å si at ikke alle genre går... Men for å ikke virke grumpy eller noe så får jeg vel nesten slenge opp et par jeg mener er gode, og de aller fleste har et spesielt forhold til dem: Eagles - Hotel California REM - Every Body Hurts AC/DC - Back In Black Ozzy Osbourne - Dreamer/Mamma I'm coming home Elton John - Can You Feel Yhe Love Tonight U2 - Vertigo Stone Sour - Bother Det er vel de jeg kom på Vekket noen minner da jeg hørte dem:) *drømme seg bort i minnene* Så folk ikke misforstår: Dreamer og Mama I'm Coming Home er ikke samme sangen. Personlig så liker jeg klart Dreamer best. Av lista di har jeg bare hørt U2-, Elton John-, AC/DC- og Ozzy-sangene. Hehe, jeg mente ikke de to som èn og samme sang, men begge. Gadd ikke å liste opp alle på linje nedover Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Tenkte at du visste det siden det var du som postet det som alterantiver for tidenes beste sang, men sa det så andre ikke skulle misforstå. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Frank Sinatra - It Was A Very Good Year Denne har jeg hørt et sted før, men jeg aner ikke hvor. Super var den ihvertfall. Hvis jeg får 4 stykker til som samtykker at denne skal være i førstepost så setter jeg den der 1 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Du har sikkert hørt den i The Sopranos, hvis du har fulgt med på det. Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Acdc - nick of time acdc - evil walks aerosmith - pink aerosmith - dude looks like an lady aerosmith - janie got an gun alice cooper - schools out alice cooper - house of fire black sabbath - crazy train black sabbath - paranoid bon jovi - bed of roses bon jovi - living on a prayer bon jovi - you give love a bad name bon jovi - dead or alive bon jovi - in these arms bon jovi - runaway bruce springsteen - born in the usa Bruce Springsteen - Waitin' On A Sunny Day Bruce Springsteen - Dancing In The Dark Bruce Springsteen - The River Bryan Adams - Summer of 69 CC Cowboys - Tigergutt Def Leppard - Animal Def Leppard - Hysteria Def Leppard - Photograph Def Leppard - Pour Some Sugar On Me Europe - Carrie Europe - Rock The Night Europe - Superstitious Europe - The Final Countdown GARY MOORE: Out In The Fields Over The Hills And Far Away Run For Cover Parisienne Walkways Empty Rooms The Loner Military Man After The War Cold Day In Hell Wild Frontier Still In Love With You Wishing Well Friday On My Mind Still Got The Blues Ready For Love Out Of My System Once In A Lifetime All Messed Up Listen To Your Heartbeat Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine Guns N' Roses - Welcome To The Jungle Guns N' Roses - Dont Cry Kiss - Beth Kiss - Calling Dr. Love Kiss - C'mon And Love Me Kiss - Crazy Nights Kiss - Detroit Rock City Kiss - Domino Kiss - Forever (LIVE) Kiss - Love Gun Kiss - Tears Are Falling Kiss - You Wanted The Best Led Zeppelin - Communication Breakdown Led Zeppelin - Dazed And Confused Led Zeppelin - Whole Lotta Love Marilion - Kayleigh Meatloaf - Dashboard Lights Meatloaf - I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That) Meatloaf - Jonny B. Goode Meatloaf - Rock And Roll Dreams Come True Rainbow - Kill The King Rainbow - Gates Of Babylon Rainbow - Long Live Rock N Roll Rainbow - Since You've Been Gone Rainbow - Street Of Dreams Saxon - And The Band Played On Scorpions - Big City Nights Scorpions - No One Like You Scorpions - Rock You Like A Hurricane Scorpions - Wind of Change Stage Dolls - Commandos Stage Dolls - Hard To Say Goodbye Stage Dolls - Heart To Heart Stage Dolls - Life In America Stage Dolls - Love Don't Bother Me Stage Dolls - Sorry Is All I Can Say Stage Dolls - Still In Love Steppenwolf - Born To Be Wild Stevie Ray Vaughn - Tick-Tock Stevie Ray Vaughn - Texas Flood Survivor - Eye Of The Tiger ALT MED: The Grønne Glitrende 3 Og DAG Theme: cheers,simpsons,dexter,family guy,happy days,step by step,american dad Thin Lizzy - Bad Habitz Thin Lizzy - Cowboy Song Thin Lizzy - Dancin In The Moonlight Thin Lizzy - Emerald Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town Thin Lizzy - Whiskey In The Jar TNT - 10,000 Lovers TNT - Harley Davidson (Engelsk Versjon) TNT - Intuition TNT - My Religion TNT - Tell No Tales TNT - Seven Seas Toto - Africa Toto - Change Of Heart Toto - Don't Chain My Heart Toto - Gypsy Train Toto - Only The Children Toto - Rosanna Toto - Straight From The Heart Toto - Stranger In Town Twisted Sister - Comon Feel The Nosie Twisted Sister - I Wanna Rock Twisted Sister - Me And The Boys Twisted Sister - Stay Hungry Twisted Sister - The Kids Are Back Twisted Sister - The Price Twisted Sister - We're Not Gonna Take It Uriah Heep - Easy Livin Uriah Heap - Sweet Lorraine Whitesnake - Here I Go Again Whitesnake - Is This Love Whitesnake - Slow an' Easy Whitesnake - Still Of The Night ZZ Top - Cheap Sunglasses ZZ Top - La Grange ZZ Top - Legs ZZ Top - My Head's In Mississippi ZZ Top - Pearl Necklace ZZ Top - Sharp Dressed Man ZZ Top - Tush ZZ Top - Velcro Fly ZZ Top - Viva Las Vegas Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jaha, en tråd for å foreslå verdens beste sang, så kommer du drassende med 19 låter av Gary Moore? :!: Mener du seriøst at Scorpions - Rock You Like A Hurricane er verdens beste sang? Eller tittellåta til Cheers? Eller Kiss - Crazy Nights? Aerosmith - Pink? Det hadde vært litt mer troverdig om du begrensa deg til færre sanger pr artist Må innrømme at jeg fikk en pervers lyst til å høre på Meatloafs versjon av Johnny B. Goode, det burde i det minste være "interessant"... Kudos for å foreslå ZZ Top, selv om jeg vel ikke egentlig regner dem blant de aller fremste så er det et kult band. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Steppenwolf - Born to be wild er jo en fantastisk hod låt som ticsyboy foreslo. Ellers er også "Magic Carpet Ride" en av de bedre låtene fra Steppenwolf. Lenke til kommentar
julepils_4_life Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 right said fred - -youre my mate he he ! alt av vassendgutane og hellbillies og Bruce springsteen - i'm going down den e uslåelig! Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Aersomtih - pink er no bare genial;) men grunnen til at jeg ikke bare postet en sang, var fordi jeg liker alle sangene mine. hadde dette vert for 5 år siden så hadde jeg sikkert postet bon jovi - living on a prayer Men jeg blir lei av sanger en stund å så hører jeg på de om noen år.... å slik fortsetter det. men favorit bandet mit er gary moore Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 hadde dette vert for 5 år siden så hadde jeg sikkert postet bon jovi - living on a prayer Du postet jo den Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 hadde dette vert for 5 år siden så hadde jeg sikkert postet bon jovi - living on a prayer Du postet jo den men da hadde jeg postet BARE den ... som topicen "vil jeg skal gjøre" Lenke til kommentar
Henriko2 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Vet ikke om disse er nevnt men uansett: Buffalo Springfield - For What It's Worth Bob Dylan - Hurricane Bob Dylan - Like a Rolling Stone John Lennon - Imagine Nirvana - Smells like teen spirit Beatles - Strawberry Fields Forever Bob Dylan - Mr. Tambourine man Beatles - Hey Jude Beatles - Yesterday Bob Dylan - Blowin in the wind Beatles - A day in the life Darude - Sandstorm Led Zeppelin - Stairway to Heaven U2 - One U2 - Beatiful day Damien Rice - Delicate Nas - Got yourself a gun Nas - Memory Lane Nas - Represent Nas - The World is Yours Nas - One Love Nas - HipHop is dead Kanye West - Homecoming (tilogmed faren min på 56 år som for det meste hater såkalt "JUNGELMUSIKK" synnes de fleste sangene fra det nye albumet til Kanye West er bra!) Kanye West - The Glory Kanye West - Champion Kanye West - Everything I Am Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine Guns n' Roses - Paradise City Guns n' Roses - November Rain Dette er musikk som de fleste jeg kjenner synnes er bra, tilogmed svorne metallhuer liker noe av den rappen jeg har listet opp her. Endret 28. november 2007 av Henriko2 Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Syns det er veldig mye rart her, og når man ramser opp 20-30 titler, svarer man vel egentlig ikke på denne tråden i det hele tatt. Tidenes beste sang, ikke sanger. Foreslår at man må ta en avveiing av de sangene man virkelig liker, og velge 1 - en - sang. Jeg har haugevis kandidater, men faller nå ned på denne til slutt: Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå