Gå til innhold

Hvordan få større overkropp?

Anbefalte innlegg

56941918.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF19364A19ADEE617E8A80DDE5451B136FDF685EB3BD10C0F8A6B

Som dere ser har Ronaldo bred overkropp (pga musklene). Det jeg lurer på er hvordan jeg burde trene for å få en så bred kropp? Legg merke til at skuldrene/nakken er også veldig store. Hvordan får jeg de så store?

Jeg spør dere ikke hvordan jeg får en lik kropp som han, bare et par ting av han som jeg vil ha (ikke misforstå :p)

Jeg har mulighet for treningssenter. Jeg sparker fotball, så jeg trener en del også. Men, nå er jeg skadet i benet, så jeg tenkte å trene mer på senteret. Derfor kunne jeg ha som et mål å få en bredere overkropp.

Hvilke apparat skal jeg bruke, og hvor mange repitisjoner skal jeg ta? Hvor mange dager i uka burde jeg trene på det? Jeg har hørt at man ikke skal trene på de samme muskelgruppene hver dag. Stemmer dette?

Endret av dtnet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spør en av instruktørene på treningssenteret om å sette opp et nybegynnerprogram til deg. viktig å trene hele kroppen, store skuldre og nakke ser bare dumt ut om ikke resten av kroppen samsvarer. ikke les deg smart på trening på internet når du er nybegynner

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
ikke les deg smart på trening på internet når du er nybegynner

Er du nybegynner bør du i alle fall lese en god del! Så lenge man er kritisk til at ting man leser kan være feil vil man lære uhyre mye relevant på relativt kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
har dere lest alt det tullet som fins på internet?

isåfall les på nogenlunde sikre sider. www.iform.no elns

Har du hørt hvor utrolig mye mer tull det er ute og går på forskjellige treningssentre? Da jeg starta å trene på Sats kom han største fyren der bort og anbefalte at vi skulle trene i smithstativet fremfor med frivekter. Ja, det står mye tull, men leser du på f.eks litt fler enn det første innlegget i en tråd på treningsforum vil du se at om noen skriver noe som er feil blir det fort retta på.

Lenke til kommentar

Postene over har ingen ting med hvordan man får større overkropp å gjøre. Til dtnet: Tykk bokstav: svar på spørsmål i din første post:

Målet ditt var å øke i volum, så derfor bør du ta mellom 7 og 15 reps, gjerne 3-5 sett. Varier med tyngde. Det som gjør Ronaldo stor er at han har bred rygg og bra markert bryst.

Tren hver muskelgruppe 2-3 ganger i uken, men ikke to dager etter hverandre. Det er på hviledagen musklene bygges opp.Angående hvilke apparat du skal bruke kan du spørre noen av de som jobber på gymmet du har tilgang til, og kanskje få de til å sette opp et overkroppsprogram for deg.

Tips til hvordan du kan trene forskjellige musklengrupper:

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia

Trykk på den muskelgruppen du vil trene. Dumbell betyr manual/hantler, barbell er stang. Regner med at du skjønner det.

Egentlig kan du trene hele kroppen med tunge nok manualer og kroppsvekt, men jeg vil ikke si det er ideelt.

Du vil ha brede skuldre og oksenakke, ta tar du nakke og skuldreøvelsene. For rygg kan nedtrekk til brystet (foran) eller chins (pull ups) være gode øvelser. Spør instruktøren om teknikk og utførelse.

Bryst: Pec deck, spør intruktøren, han vet hva det er.

Skuldre: push ups, skulderpress, benkpress

Nakke: Dumbel shrug

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
spør en av instruktørene på treningssenteret om å sette opp et nybegynnerprogram til deg. viktig å trene hele kroppen, store skuldre og nakke ser bare dumt ut om ikke resten av kroppen samsvarer. ikke les deg smart på trening på internet når du er nybegynner

Vet du hvor mange inkompetente instruktører det finnes på forskjellige treningssentere?

Jeg hadde lest på internett. Mye. Jeg fikk nettopp veldig god tilbakemelding på noen oppgaver jeg skrev i treningslære og det meste jeg skrev hadde jeg lært på internett. Det gjelder bare å kunne veie informasjon og ikke ta alt for god fisk. Hvis det er noe man lurer på, er det bare å spørre her.

Lenke til kommentar

Det står mye bra informasjon på nettet. Men jeg vil ikke akuratt kalle iform for en side med sikker informasjon. Til tider står det mye udokumentert "svada" der.

Lenke til kommentar

Det står mye bra informasjon på nettet. Men jeg vil ikke akuratt kalle iform for en side med sikker informasjon. Til tider står det mye udokumentert "svada" der.

NOGENLUNDE sikker, gud hjelpe meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...