Gå til innhold

God idé ? - "Puff-PC"


Anbefalte innlegg

Ok skal forklare bedre. Du pratet om utseende.

 

Det finnes ark som du putter i printeren, og når du printer på den kan du stryke dem op stoff. du kunne spørt i photoshoptråden om noen kunne lage et kult design til puffen/PC-en. som du da kan laste ned, printe, og stryke på!!

 

Skjønner?

 

Skjønner, men vet ikke om jeg gjør det da jeg har mulighet for å sy logoen med rød tråd på lokket..

 

Hardware som skal brukes:

Cpu: Intel Celron 2,53GHz Socket 775

Ram: Corsair Value S. 512MB PC3200

Gfx: ATi Sapphire Radeon x800PRO ViVo 256mb

Harddisk: 20 GB Seagate

HK: MSI PM8M2-V

PSU: In-Win 300 watt

 

Blir en liten overclock på hardware..

 

Satt opp en liten liste over ting jeg trenger/har lyst på til prosjektet:

 

Matrialer:

Pels - sort pels usikker på størelsen

Skai - sort matt-skai til lokket

Tre - Små trebiter for litt diverse fester og litt sånt

Metall - til diverse festebraketter

 

Tekniske dingser:

CPU kjøler - en stk Zalman Fatal1ty CPU-kjøler

GPU kjøler- en stk Zalman Fatal1ty GPU-kjøler

Vifte - en stk Mist 12 cm (skal ha med rød leds)

RAM - en stk Corsair Value Select PC3200 512 MB

Harddisk - en stk Seagate Barracuda 250 GB IDE

Kjølepasta - en stk Arctic Silver 5

 

Trenger også en slimline DVD spiller/brenner, trur jeg kan få tak i det uten kostnad :D

 

Må se om det finnes noen som vil sponse meg da jeg begynner..

 

EDIT: Kjekt med et lite mellomrom mellom ord ! :p

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, hør min idè. Det er åpenbart at vifter bør skjules så godt som mulig. Derfor:

 

Sett føtter på puffen og lemp en schwær en i bunnen! (kanskje 24cm)

 

Lag så et genialt skinnesystem for HK så det kan stå loddrett i siden, evt. bygg et flatt parti i puffen i siden. Skinner er dog tøffest, da du da kan dra HK ut uten å skru det løs. Vanskelig å gjennomføre, men ekstremt kult om det gjøres. Skinner kjøper du på jernia.

 

Hvis vifta i bunnen er stor nok, er det nok å bygge "sluser" i toppen der lufta slipper inn, så pumper du den ut bunnen.

 

Det er det jeg ville gjort, og skinnesystemet skal jeg bruke på neste prosjekt. Tastaturet mitt glir frem og tilbake på slike skinner, og jeg tror at med litt innsats og goodwill kan disse festes til et HK-brett og gli ut og inn.

Lenke til kommentar

Jeg er bare uenig i en ting: luftretningen. Å pumpe luften ut i bunnen vil ikke være så smart da varm luft stiger. I en PC utvikles det mye varme, og viften må da kjempe mot den varme luften som egentlig vil stige oppover. Dette gir dårligere luftflyt.

 

På en annen side er det dumt å suge inn i bunnen mht støv ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ha de svindyre Zalman produktene? Gå heller for Pure Kobber versjonene.

 

Det er røde leds på viftene til de produktene, siden temaet er rødt og sort passer dette bra. Men det er ikke første prioritet når jeg skal begynne å kjøpe ting til prosjektet.. Skjermkortkjøleren koster jo bare 160 kr elns så den er jeg vel nesten 100 % sikker på at jeg kjøper den. CPU kjøleren er DYR ja :p

 

Ok, hør min idè. Det er åpenbart at vifter bør skjules så godt som mulig. Derfor:

 

Sett føtter på puffen og lemp en schwær en i bunnen! (kanskje 24cm)

 

Lag så et genialt skinnesystem for HK så det kan stå loddrett i siden, evt. bygg et flatt parti i puffen i siden. Skinner er dog tøffest, da du da kan dra HK ut uten å skru det løs. Vanskelig å gjennomføre, men ekstremt kult om det gjøres. Skinner kjøper du på jernia.

 

Hvis vifta i bunnen er stor nok, er det nok å bygge "sluser" i toppen der lufta slipper inn, så pumper du den ut bunnen.

 

Det er det jeg ville gjort, og skinnesystemet skal jeg bruke på neste prosjekt. Tastaturet mitt glir frem og tilbake på slike skinner, og jeg tror at med litt innsats og goodwill kan disse festes til et HK-brett og gli ut og inn.

 

Som Goscinny sier går varmluft opp så det er en dårlig idé, kassa er bare 20 cm høy invendig, det samme er hovedkortet, så det går nok dårlig, skal se på muligheten senere i dag når jeg kommer hjem fra skola.. :thumbup: Men vifte i bunn blir det nok ikke.

Jeg er bare uenig i en ting: luftretningen. Å pumpe luften ut i bunnen vil ikke være så smart da varm luft stiger. I en PC utvikles det mye varme, og viften må da kjempe mot den varme luften som egentlig vil stige oppover. Dette gir dårligere luftflyt.

 

På en annen side er det dumt å suge inn i bunnen mht støv ...

 

Goscinny ;)

 

Helt enig der ! :)

 

Men hva tror dere om 2, 3 eller 4 vifter ? Størst sjangse for at jeg går for 3 egentlig.. Så får jeg teste litt med hvilken vei de skal blåse for å finne beste resultat.

 

 

EDIT: og Lefse, blå leds/lys vil jeg ikke ha.. Fargetema er satt til rød og sort som jeg har skrevet en gang eller to her i tråden.

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Har tatt av stoffet som var utenpå puffen, veggene var litt tynnere enn jeg trudde så mulig det blir firkanta puff nå.. Blir da lettere å plasere hardware og sånt etter som jeg vil bygge boksen selv da.

Vi får nå se åssen det blir, må snakke med min far først etter som det er på hans jobb jeg har mulighet til å lage det så det ser "proft" ut :tease:

Lenke til kommentar

Da har jeg besluttet å gå for en firkanta kasse, blir lettere å bygge i da jeg velger størelse selv..

 

Max mål ? L/B/H: 38cm x 80cm x 45cm

 

Er meningen at jeg kan bytte ut PC stolen med denne om jeg ønkser, skal bli min media PC og spill PC som skal være koblet opp til TV'n.. Hardware oppgradering vurderes sterkt, men får se hva det blir til..

 

Kjøling i boksen blir 6 x 120mm Mist m/røde leds. 3 som blåser inn og 3 som blåser ut trur jeg..

Harddiskene vil nok kanskje fortsatt henge fra lokket, litt usikker men får se åssen det blir med plass.

 

EDIT: Sketchup tegninger lagt til, første gang jeg prøver det så er ikke helt perfekt gjort :p

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Beklager mange poster av meg etter hverandre!

 

Men her kommer enda ett bilde av åssen jeg tenker det skal se ut, den er ganske perfekt :p (mener da ikke at mine sketchup skils er perfekte, men målestokken)

Tenker på å kanskje få inn noe plexi i en av sidene så man kan se inn...

Endret av aGal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ta Svart pels, mindre synlige flekker.. ;) sy en pute på toppen og dekk den med pels om du skal sitte på den :p

 

Mulig jeg gjør det..

Men tanken med at harddisker ikke liker å bli flytta rund hele tiden gjør at jeg blir usikker på om jeg skal lage den så stor.. heller lage den liten og ikke bruke den direkte som puff, men at det ser ut som en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...