Robin89 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 hei alle:) Jeg lurer på en ting. jeg har en volvo 240 med b23 motor. Og på loftet har jeg en turbo til en 850 liggene såå lurer jeg litt på. Hva trenger jeg får å montere dette? trenger jeg å Bytte stempler, råde osv? Blir det dyrt? Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg lurer også på en ting... hva slags turbo er det (mtp. eksosflens) og hvilken forgasser/innsprut har du? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 enklere, og billigere å bytte til en turbomotor Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva er forskjellen på en b23a og en b23a med påmontert r-sport sats, som volvo solgte som org. trimutstyr? Eneste han sannsynligvis trenger er en trykkgasser, litt slanger/rør og en manifold med riktig flens. 240/740 ble levert med garrett for det meste og 940 med mitsu. 850'n har sikkert mitsubishisnurre, så da kan jo en manifold fra 940 (b230ft/fk) være bolt-on. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva er forskjellen på en b23a og en b23a med påmontert r-sport sats, som volvo solgte som org. trimutstyr? Eneste han sannsynligvis trenger er en trykkgasser, litt slanger/rør og en manifold med riktig flens. 240/740 ble levert med garrett for det meste og 940 med mitsu. 850'n har sikkert mitsubishisnurre, så da kan jo en manifold fra 940 (b230ft/fk) være bolt-on. Er ikke mye forskjell der nei, men nå går det nesten ikke an å sammenligne det med en turbomotor da... Er jo ikke noe krefter å snakke om i den motoren i utgangspunktet... Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg lurer også på en ting... hva slags turbo er det (mtp. eksosflens) og hvilken forgasser/innsprut har du? Det er forgasser på den og det er sånn turbo med westgate innebygd^^ Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Da trenger du stort sett bare manifold (med rett flens) og trykk-gasser. Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Da trenger du stort sett bare manifold (med rett flens) og trykk-gasser. ok takk.. Men ca hvor mye trykk kan jeg bruke uten at det er noe farlig?. Det er en helt orginal forgasser motor. Trenger jeg å bytte topppakning? Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvis toppakningen din er hel er det ingen grunn til å bytte. Søk litt rundt på nettet etter r-sport sats til b23 motorer. Volvo solgte jo originale turbokit man kunne ettermontere på forgassermotorer. Da finner du sikkert litt spesifikasjoner Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Hvis toppakningen din er hel er det ingen grunn til å bytte. Søk litt rundt på nettet etter r-sport sats til b23 motorer. Volvo solgte jo originale turbokit man kunne ettermontere på forgassermotorer. Da finner du sikkert litt spesifikasjoner Tuusen takk for alle svar:D goodi Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Innholdet i et slikt r-sport kit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå