vbjornevik Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hei. Vi har akkurat snopt oss ATV, Yamaha Kodiak 400. Den er traktorregistert på hvite skilter. Det er jo sånn at hvis den er traktorregistrert på gule og svarte skilter, kan den bare krysse vei, men på hvite skilter kan den kjøres på vei. Så kommer spørsmålet mitt; Da den er traktorregistert og er på 400 ccm, kan man da kjøre den når man er 16 år og har tatt trakorsertifikatet? Takker for svar! EDIT: For jeg synes det var veldig rart at man kunne kjøre ATV på 400 ccm, og ikke få kjøre moped på 50 ccm under samme sertifikat.. Endret 11. november 2007 av vbjornevik Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Den er traktorregistert på hvite skilt, og du har traktorlappen... tamtata du kan kjøre den.. kompisen min hadde en bombardier 800 som var regga som traktor med hvite skilt... den tusla han rundt på når vi andre kjørt lettsykler og mopeder.. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Konge! Så så lenge (uansett ccm) og den er reg. som trakor, kan man kjøre den på traktorlappen? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ok! Takk for hjelp! Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Så så lenge (uansett ccm) og den er reg. som trakor, kan man kjøre den på traktorlappen? Nei, ikke nødvendigvis. Ref: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Hvis du har tatt traktorlappen før 1. januar 2005 kan du det, hvis du har tatt den etter, må traktoren ha max hastighet på 40 km/t. OT: Noen som kan forklare definisjonen på konstruktiv hastighet? Max fart på flat vei? Nedoverbakke? -Simen Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Så så lenge (uansett ccm) og den er reg. som trakor, kan man kjøre den på traktorlappen? Nei, ikke nødvendigvis. Ref: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Hvis du har tatt traktorlappen før 1. januar 2005 kan du det, hvis du har tatt den etter, må traktoren ha max hastighet på 40 km/t. OT: Noen som kan forklare definisjonen på konstruktiv hastighet? Max fart på flat vei? Nedoverbakke? -Simen konstruktiv: er vel kjøretøyets masjfart... Det derre med lappen før 1 jan 2005 er det veldig få som vet, inkl onkel blå.... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Hmm, jeg er er smule forvirret.. ATV'en går over 70 km/t nå, men det er fordi han som har den (den sendes i morgen), har byttet potte på den.. men får se når den kommer.. da kommer jo vognkortet også.. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du kan justere den ned til 40 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Så da blir det altså det samme som å kjøre moped med trim? At jeg kan kjøre ATV på 400 ccm, så lenge den "går" i 40 km/t ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå