Gå til innhold

Legg ut bilder av deres hjemmestudio


TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Ja. Gitarene er egentlig bare en samlerhobby, jeg bruker to-tre av dem 90% av tiden. Keyboardene kjøpte jeg for mange år siden. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde gjort det samme i dag, da hadde jeg kanskje satset på software instrumenter istedet. Men nå har jeg dem, så da er det ingen grunn til å endre på det.

 

Geir :)

 

 

Hadde en stor samling for mange år siden jeg også, angrer på at jeg solgte flere av dem.. men noen nye har jo kommet til så :)

Software er jo noe enklere og plassbesparende, selv bruker jeg bare midi keyboardet fra Roland.

Litt boxer og software, så gir den all lyden man trenger.

Men gøy med "stæsj" :)

 

 

probin personlig er jeg absolutt ikke rik! man bygger seg opp litt og litt... gjorde et par store kjøp for noen år siden, men ellers blir det bare litt nå og litt da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som har postet litt større hjemmestudier her, tom og Fredrune.

Er det bare til hobbybruk eller jobber dere med studio eller lignende til vanlig?

 

Mitt studio er en hobby.

Har riktignok en plateutgivelse, på hele 1.000 eksemplarer! alle solgt :)

det var i 2001. Da var utstyret mer primitivt. Instrumenter var bra men lydkortet var bare et soundblaster faktisk.

 

I vinter regner jeg med en del hundre timer i studio. Flere prosjekt på gang.. stor hobby blitt :)

Lenke til kommentar

Ja, det er helt konge faktisk :)

 

Av den første cd'en så gjorde det nok inntjening til endel oppgraderinger i studio :)

+ endel spillejobber oppimellom, så legger man budsjettet deretter.

Tono avgiften var den største utgiften..

 

Men å kunne ha studio hjemme er jo alfa omega, med tanke på både ideer, fremføring osv.

Å leie seg inn på et studio koster endel penger, og man har ikke "råd" til så mange opptak :)

hjemme er det bare å begynne på nytt.. å nytt... å nytt.. :) Genialt!

 

Man behøver ikke så flott utstyr for å få et fint resultat heller. Mine oppgraderinger gjør selvfølgelig lyden bedre, men igjen kreves det mer når man mixer.. men erfaring gjør at man blir flinkere.

Har laget en demo plate ( 3 år siden ) med tilnærmet allt utstyr jeg har idag, og kostet kun cd'er å trykk

cover layout er jo minst like morsomt som lydopptakene synes jeg. Å finne kreative motiver som står til tittel osv. er kjempe gøy. Bruker Photoshop til den jobben.

Trykk på cd hjemme m/cover koster ikke mye, men er utrolig artig :) Har mye rart stående i hylla. hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt oppdaterte bilder av studio idag. Ikke ryddet :) hehe

 

 

Instrumentene står nå i "kontrollrommet" i et hjørne. Dette er for å slippe resonans eller klang i gitar kasser i sang/mic rom. Mangler et par stativer... det må ordnes :)

 

 

I mikrofonrommet, har jeg satt ut mackie sm450'ene som lyttekasser i tillegg til monitorer i kontrollrommet. Bruker de gjerne å høre litt etter sluttmix osv. Eller ved til å mic'e opp gitarer.

2 stk stereo mic's fra Behringer (B2), Røde NT1000 og et par til...

Skjerm så eventuellt sanger kan lese tekst via skjerm. Veldig praktisk, da man kan endre font størrelser osv.. slipper papir overallt. Eller Sonar der når jeg er i studio alene... mange muligheter

 

 

Kontrollrommet er oppdatert med ny PC, QuadCore 2,4 GHz 4GB ram, 2 ATI skjermkort, 10.000rpm disk ++

3 skjermer opp mot DAW 2 vinduer for Sonar og ett for effekter osv.. Veldig oversiktelig.

Behringer monitorene har vi nå fått opp på veggen, og vinklet ned mot stolen. Bygget opp skjermene litt fra skrivebord, noe som igjen gjør det mer oversiktelig. Og selvfølgelig et aldri ryddig skrivebord :o)

Er jo tross allt et "gutterom!" :)

post-173525-1225193170_thumb.jpg

post-173525-1225193238_thumb.jpg

post-173525-1225193486_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Utrolig kult, Ser veldig bra ut, det miksebordet, egen skjerm for test, wow, fett! eneste som mangler er at du fjerner den treningssykkelen....

 

 

:)Treningsykkelen er kona sin :) hun hygger seg meg den, så den kan stå. Bare hyggelig med dame i tights innom på kveldene vet du :p hehehe

Lyden til slutt er jo det viktigste ja... og lyden er som før jeg "moderniserte!", men utstyret fungerer som en meget god motiveringsfaktor! :)

Lenke til kommentar
Postet denne i en anne tråd også, men her er i hvertfall studioet mitt slik det ser ut nå:

 

iMac 24", 2,8 GHz, 4Gig RAM

Apogee Ensemble lydkort

Logic 8 Studio

EZ Drummer

 

+ masse instrumenter og annen stash.

 

Når jeg får spart opp litt mere penger skal jeg skaffe meg en Euphonix kontrollflate. Ellers er jeg egentlig godt fornøyd nå.

 

 

 

post-52698-1223650998_thumb.jpg

 

 

 

Geir :)

9 gitarer, en bass og 3 keyboard :ohmy: .

Lenke til kommentar
Synes det ser rimelig bra ut! men rotete, ja :) Er du musiker eller? virker som du driver en del med musikk.

 

Det er viktig å ha det man trenger innen rekkevidde, pleier jeg å unnskylde meg med. :)

 

For tiden tjener jeg ikke penger på å spille, men har gjort det før. Nå er det bare en hobby.

 

Ellers er det ikke bilder av rundt 30 strengeinstrumenter, diverse synther og slikt. Ukulelen er med, og det er jo kos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...