SG3001 Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg har bestillt et Rocket 133 kontrollerkort og lurer på om det går greit å flytte harddisken med windows til denne (uten reinstallasjon av windows). Altså: plugge HD i en annen kontakt og boote fra denne. Er det noe poeng i å gjøre dette når det gjelder ytelse? - ATA66 på hovedkortet - ATA133 på kontrollerkortet - ATA100 WD 80GB SE harddisk - Har CD-brenner, DVD og 2 HD (Hver enhet kan få sin egen IDE kanal) (Beklager at innlegget ble litt rotete. Det er mitt første) Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Nei, det er ingen fare å bytte kontakt. Bare sett kontrolleren til å boote fra disken så er du igang igjen. ATA100 disken din vil vel få bedre ytelse, men ingenting å rope hurra for Generelt sett ligger ATA betegnelsene ett hakk forann diskhastigheten. Så en ATA100 disk vil generelt sett bare klare å stappe full en ATA66 kontroller. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Med Sunswaykortet mitt måtte jeg først installere driverne og bytte kabelplassering etterpå. Enkel greie uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå