Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker til Pioneer TS-W3001D4?


MindTooth

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Drevet litt å sett på eBay nå. Funnet masse bra. Der iblant en Pioneer TS-W3001D4 sub. Men til denne trenger jeg en forsterker. Derfor så jeg litt på noen forsterkere fra Pioneer. Falt på Pioneer PRS-D1200SPL, men lurer på om denne er sterk nok til å dra en Pioneer TS-W3001D4. Kanskje den jeg trenger er en Pioneer PRS-D2000SPL, men føler denne blir litt for dyr.

 

Annlegget skal sitte i en Volvo 940. Prøver også å fa tak i en Pioneer DEH-P9800BT CD-spiller.

Takker for alle svar :D

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er allerede betalt, så jeg får evt. selge den videre hvis den ikke spiller bra. Trodde som regel Pioneer var bra.

 

Tanken var kvalitet fremfor kraft.

 

Birger :)

 

Er nettopp det alt for mange tror... pioneer har vært på markedet leeeenge, og har bygd seg opp et godt rykte, men nå er det mye som har tatt igjen pioneer i kvalitet og ytelse, så nå lever de litt på navnet sitt... mener jeg ;)

Lenke til kommentar

Men vil tro den vil gjøre nytten for meg. Jeg som ikke har hatt annlegg i bil før, og skaffer en god forsterker. Så skal det nok bli bra :D Kanskje det blir en annen monoforsterken enn Pioneer.

 

Kom gjerne med anbefalinger? Trenger også noen anbefaleringer til spillere. Helst toppmodell som er billig på eBay.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Ville gått for noen andre elementer enn pioneer gitt! Hadde et 12" 1000w pioneer element i russebilen, dårligere lyd har jeg ikke vært borti tror jeg! Jeg ville kjøpt noen MTX, JL audio, polk momo, dynabel(veldig rimelige priser) eller kicker elementer.. Ville tro at cerwin vega også er et bra alternativ, en kompis har 2stk 15 år gamle 10" elementer i bilen og de spiller helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke noe stygt om RE, men tror nok denne Pioneersubben overlever lenger til mer "brutalt" bruk enn hva de RE subbene som dere nevner gjør...

 

Prismessig så kan du vel og merke sikkert finne en bedre forsterker som yter mer pr krone, men fornøyd blir du nok uansett...

Bygg en portet kasse, da trenger du ikke så mye effekt for å få trøkk :)

 

Noen som har noen anbefalt litervolum eller? 34l virker for mye, selv om det står som anbefalt når kassen er åpen.

 

Birger :)

Bygg den litt større du, 45-50 liter portet kasse (åpen)

Hvor stor port du skal ha kan du enten få noen her til å regne ut for deg, eller så kan du kjøpe en 4" port og prøve deg frem med lengden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...