Gå til innhold

Overklokking av Amd Athlon 4200+, hk= Abit KN8 Sli

Anbefalte innlegg

Mornings!

Bare lurer på en del ting.

Har Abit KN8 Sli bra overklokkings potensiale når det gjelder prosessor ?

Og i såfall, kan jeg få 2,4ghz på "stock" kjøler uten å få så altfor høy temp med Athlon 4200+ dual core ?

Vet det høres lite ut, men "jobber" meg oppover :-)

Og tilslutt, kan noen linke til et bra program som jeg kan overklokke prosessoren med ?

Bruker et Nexus Breeze kabinett.

Takk for henvendelser =)

-Dreamkiller

Endret av DreamKiller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kjennskap til akkruat ditt hk, men det går helt sikkert an å klokke cpuen. Tipper du klarer 2,4ghz med boxedkjøleren, så lenge du ikke øker volten går det greit. Min X 4200+ klarte 2,4ghz på standard vcore om jeg ikke husker feil.

Men jeg har en TT bigtyphoon cpukjøler liggende her hvis du vil ha :) jeg har ikke bruk for den lengre, og jeg brukte den på akkurat lik cpu som deg, og kjørte 2,85ghz 24/7 og maks klokk på 3,2ghz.

Til å klokke med bør du bruke biosen, programvare anbefales ikke med mindre hk er veldig vrangt.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Jeg har ikke kjennskap til akkruat ditt hk, men det går helt sikkert an å klokke cpuen. Tipper du klarer 2,4ghz med boxedkjøleren, så lenge du ikke øker volten går det greit. Min X 4200+ klarte 2,4ghz på standard vcore om jeg ikke husker feil.

Men jeg har en TT bigtyphoon cpukjøler liggende her hvis du vil ha :) jeg har ikke bruk for den lengre, og jeg brukte den på akkurat lik cpu som deg, og kjørte 2,85ghz 24/7 og maks klokk på 3,2ghz.

Til å klokke med bør du bruke biosen, programvare anbefales ikke med mindre hk er veldig vrangt.

hmm.. hadde vært artig med ny kjøler, men er blakk så blir nok dårlig med sending da :p

Skal prøve å klokke nå, men systemet blir vel fortsatt ganske stabilt vel ?

Tusen takk for henvendelsen uansett!

Ps: Bruker socket 939, så er ikke sikkert kjølern passer =(

Edit: Hva må jeg stille på for å øke hastigheten til 2,4 ghz ?

Inne på bios så står det:

- Cpu Fsb clock (mhz): 200

- Multiplieer Factor: 11x

- PCIe clock: 100 mhz

Endret av DreamKiller
Lenke til kommentar

Du får den for 140kr, og jeg kan love deg at den kjøler bra.

Systemet blir stabilt, men du vil aldri kunne oppnå like bra klokk som med en ny kjøler, siden det som holder deg igjen med orginalkjøleren er nemlig temperaturen.

Og ja, den passer s939, det var det jeg brukte den på på mitt forrige oppsett med X2 4200+.

edit:

Du øker frekvensen på cpuen ved å øke "cpu fsb clock". Men for å gjøre dette må du senke HTT multipliern ett hakk, samt redusere hastigheten på minnet en smule så de ikke holder igjen cpuen. Minnet blir også klokket opp sammen med cpuen, så derfor bør du senke minnefrekvensen litt så det ikke holder igjen.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...