Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nok et Vista-problem! [Løst]

Anbefalte innlegg

Nå har jeg et kjempeproblem. Den to dager gamle PC-en min står nå uten operativsystem, og det ser ikke ut til at den vil ha det heller. Jeg fikk den levert med Vista Home Professional, men ble fort nokså irritert på det nye filsystemet, så jeg installerte Ubuntu 7.04.

Når jeg starter opp maskinen med Ubuntu får jeg bare svart skjerm, og det går tydeligvis ikke ann å reinstallere Vista. Når jeg skal velge harddisk å installere på får jeg meldingen om at alle er feil formatert og når jeg prøver å formatere får jeg meldingen om at de ikke kan formateres (0X8004500)

Noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre her? Går det ann å gjenoprette til fabrikkinstillinger? Har en pc fra Dell, og F10 ved start fungerer ikke her.

Setter virkelig pris på etv. hjelp jeg får!

Endret av Zirion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har for det første Vista home PREMIUM :)

Hva mener du med at du ikke likte det nye filformatet? Vista bruker NTFS på lik linje med XP og 2K.

Prøv å formatere skikkelig ved å laste ned ultimate bootcd. Den har masse kjekke verktøy.

Evnt, kan du jo boote med en linux live cd og formatere med NTFS der. Husk å fjerne swap partisjoner fra linux osv.

Lenke til kommentar

Ok. Har prøvd både å formatere i Ubuntu Live og gjennom Ultimate Boot CD, men det går fortsatt ikke ann å formatere disken.

Kan man gjenopprette fabrikkinstillingene med en Dell pc på samme måte som man kan med alle andre? F10 ved startup fungerer hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Nå klarte jeg endelig å fikse problemet. Det jeg gjorde var å ta ut hardiskene, sette de inn i min XP maskin etter tur, gjenoprette maskinen til fabrikkinstillinger og sette de inn i den nye maskinen igjen og oppgradere til Vista. Har ingen anelse hvorfor formatering med andre programmer ikke fungerte, men...

Uansett, tusen takk for hjelpen til alle som har prøvd til tross for uklar informasjon fra min side^^

--Problem løst--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...