Yankes Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jeg har ei ramme rundt 3 forskjellige divs. Det er en meny på hver side og i midten står selve teksten. Jeg har satt min-height på den i midten så den utvider seg hvis det er mer tekst enn det egentlig er plass til, og jeg har gjort det samme på rammen rundt, men den utvider seg ikke når da diven i midten utvider seg! CSS #ramme { width: 700px; min-height: 500px; } #venstre { width: 150px; float: left; } #midt { width: 400px; min-height: 500px; float: left; } #hoyre { width: 150px; float: left; } HTML <div id="ramme"> <div id="venstre"> // innhold </div> <div id="midt"> // innhold </div> <div id="hoyre> // innhold </div> </div> Når det da blir for mye tekst i #midt så blir den høyere enn 500px, men det gjør ikke #ramme, den står fast på 500px og utvider seg ikke :/ på forhånd takk Endret 11. november 2007 av YaNkEs Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 http://www.complexspiral.com/publications/containing-floats/ Er ikke sikker på om du skal ha forskjellige farger på kolonnene i tillegg, så jeg slenger med litt mer lesestoff; http://alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Kanskje det hjelper å skrive inn height:auto; i tillegg. Funker her i allefall. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg fikk ikke noe ut av det noen av dere skrev, #ramme står fortsatt fast etter forslaget ditt bjorshol! Det irriterer meg at #ramme ikke blir lengre når #midt blir forlenget! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Du kan skrive, så du kan lese. Du fikk én lenke som løser ditt problem, og én som gir deg en løsning på hvordan få alle tre like lange (visuelt) om det er ønskelig. Hiv inn en <div style="clear: both;"></div> rett før du avslutter #ramme. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ja, jeg prøve det! Hvis jeg ikke forsto HEELT feil så blir det da sånn: <div id="ramme"> <div id="venstre"> // innhold </div> <div id="midt"> // innhold </div> <div id="hoyre> // innhold </div> <div style="clear: both;"></div> </div> #ramme står fortsatt fast på 500px.. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jeg har nå fått det til i både IE 7 og tideligere versjoner av IE, men ikke FF .. #ramme står bom fast i FF! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Er det mulig å få se siden? Er ingen grunn til at Fx skulle feile på dette. Hvis #ramme ikke brukes til å sentrere siden, kan du prøve å floate den også til venstre. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 When in doubt, float. Hvis du har problemer med floats og div's som kolapser er det somregel bare å floate mer Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 #ramme brukes ikke til å sentrere siden, men jeg har en <div align="center"> som #ramme og alt annet er inni! Det funka når jeg la til float: left; men da ble hele #ramme diven flytt til venstre, men resten sto igjen sentrert! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 <div align="center"> er ikke riktig måte å sentrere en side på http://bluerobot.com/web/css/center1.html Dårlig eksempel, men viser basics. Har personlig aldri hatt behov for text-align: center; Husker ikke hvorfor det ble gjort lenger... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 <div align="center"? Midtstill den ytterste diven med å gi den bredde og margin: 0 auto; (ikkealign="center"), og pass på at #ramme er like bred som den ytterste diven. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Derja! Det funka når jeg satte width: XXXpx; på den diven som er rundt #ramme! Tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå