jocke Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei, Har i en lengre periode nå lurt på om dette kun gjelder min maskin, eller om det et vanlig fenomen. Har sett flere versjoner/releases av The Transformers i 720p, alle encoda med H.264. Alle versjonene kjører knirkefritt uten hakking på min maskin, noe som jeg ser på som utrolig tatt i betraktning av hvor gammal den er (dårlig speccs mao). Men alle scener hvor glass knuser i The Transformers, så fryser bildet i et sekund, akkurat som om det "lagger". Det skjer i alle versjonene, i akkurat de samme scenene (når Blackout knuser glasset i kontrolltårnet på flyplassen på US SOCCENT, når Bumblebee knuser glassa i alle bilene på Bobby B's bilbutikk, osv). Er dette noe med min maskin? Eller har det noe med encoden å gjøre? En kompis påstår at det har med at glass avgir masse farger/refleksjoner/forskjellige lysstyrker, og at det kreves mye cpu for å decode slike scener. Bruker VLC 0.8.6c, samt CoreAVC H.264 Video Codec v1.5.0.0. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Denne passer nok bedre i Codecs-kategorien og flyttes dit. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Denne passer nok bedre i Codecs-kategorien og flyttes dit. Visste det var en kategori som passet bedre :-) Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) *bump* Dette "problemet" oppstår også i helt tilfeldige meget lyse scener, sånn som f.eks. når man ser gjenskinnet fra sola i vann. Skjer kun på H.264 @ 720p, og aldri på hdtv/hr.hdtv. Spørsmålet er om at det er bare meg som opplever dette (og at det dermed er PC-en min/kombinasjon av software/codec), eller om det er et "generelt" problem.... Endret 16. desember 2007 av jocke Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 VLC bruker directx eller opengl for avspilling dvs du får ikke brukt de codecene du har installert.. prøv MPC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå