Gå til innhold

720p; midlertidig "freeze" når glass knuser

jocke

Anbefalte innlegg

Hei,

Har i en lengre periode nå lurt på om dette kun gjelder min maskin, eller om det et vanlig fenomen. Har sett flere versjoner/releases av The Transformers i 720p, alle encoda med H.264. Alle versjonene kjører knirkefritt uten hakking på min maskin, noe som jeg ser på som utrolig tatt i betraktning av hvor gammal den er (dårlig speccs mao). Men alle scener hvor glass knuser i The Transformers, så fryser bildet i et sekund, akkurat som om det "lagger". Det skjer i alle versjonene, i akkurat de samme scenene (når Blackout knuser glasset i kontrolltårnet på flyplassen på US SOCCENT, når Bumblebee knuser glassa i alle bilene på Bobby B's bilbutikk, osv).

Er dette noe med min maskin? Eller har det noe med encoden å gjøre? En kompis påstår at det har med at glass avgir masse farger/refleksjoner/forskjellige lysstyrker, og at det kreves mye cpu for å decode slike scener.

Bruker VLC 0.8.6c, samt CoreAVC H.264 Video Codec v1.5.0.0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

*bump*

Dette "problemet" oppstår også i helt tilfeldige meget lyse scener, sånn som f.eks. når man ser gjenskinnet fra sola i vann. Skjer kun på H.264 @ 720p, og aldri på hdtv/hr.hdtv. Spørsmålet er om at det er bare meg som opplever dette (og at det dermed er PC-en min/kombinasjon av software/codec), eller om det er et "generelt" problem....

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...