Gå til innhold

Gjettelek om microsoft rykter

KongRudi

Anbefalte innlegg

De fleste har sikkert fått med seg kanseleringsryktene:

Vet at det bare er rykter, men vil være moro å se om noen klarer tippe riktig dersom det skulle vise seg at de stemte.

1up Yours this week (11/09/07) mentions a couple of "hot rumors" near the end of the podcast. Here are the transcripts from the relevant segments in the podcast:

Shane: I won't go into exacting detail because these rumors haven't been confirmed but they're definitely swirling around. They're probably gonna break next week. So a preview of what you may be seeing next week. A big Microsoft first-party title that has been in the works for a very long time that people are very excited for, sounds like it's being canceled. And a Microsoft executive who's pretty high up, who's been a voice for the company, sounds like he's on the way out. (1:58:11-1:58:37)

Simon: How solid are these rumors? (1:58:46-1:58:48)

Shane: I would give these rumors like a 97-percent chance. (1:58:50-1:58:55)

Så hva tror dere, Too Human, Fable 2, Banjoo&Kazooie eller Marvel MMO?

(Moderatorene på Remedy sitt forum har avkreftet at det er Alan Wake)

Regler: La oss anta at ryktene er sanne (selv om vi ikke kan vite det ennå), hjett hvilket spill og hvilken person som forsvinner, og begrunn svaret

Spill:

Jeg tipper Fable 2 dersom det er noen sannhet, siden jeg tror at Too Human er for langt i utviklingen til å bli kansellert. Og B&K eller Marvel er vel egentlig ikke 'hotly anticipated'..

MS Spokeperson som forsvinner:

Peter Mollineux i Lionheart, eller Major Nelson er vel de to som jeg forbinder som 'spokeperson', og da vi ikke har hørt noe om en ny-innspilling av Pippi Langstrømpe hvor Major Nelson kunne figurerert i, regner jeg med at han blir.

Og Peter Molineux blir den som forsvinner, da dem oppdaget at ett spill med slåssing basert på en knapp ikke var så fantastisk, så fikk P.M sparken, og Fable 2 er kansellert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken person som forsvinner er ikke lett å si, har ikke noen voldsom kjennskap til personene i Microsoft, men jeg får vel si J Allard da, da jeg ikke mener han har levd opp til hype'en.

Hvilket spill blir kansellert? Tja, Too Human er vel det som er i størst fare. Spillet tapte seg voldsomt på E3 visningen(?) ifjor eller når det var. I tillegg har jo spillet vært i produksjon lenger enn mange her inne på forumet har levd, så det har mye som taler imot seg. Attpåtil har jo Silicon Knights vært i klammeri med Epic om Unreal Engine 3, mulig det har fått ringvirkninger.

Nei, Too Human blir, de siste videoer har vært positive. Jeg tipper Peter Jackson's Halo-prosjekt, da vi for det første ikke har hørt et kløyva ord om hva faen han egentlig gjør på, og at han aldri har lagt spill før. Hold deg til det du gjør best PJ (og da mener jeg ikke filmer!)

Lenke til kommentar

Fable 2 Dev Team: "We Are Not Cancelled"

The Bag, a Lionhead dev team member and forum moderator: "No, we are not canceled."

Sam, another dev team member, added: "It's not Fable 2, I can tell you that much."

http://n4g.com/xbox360/News-82389.aspx

Ikke Fable 2 altså, eller??

Det kan jo være Alan Wake da, selv om moderatorene på det forumet har sagt at det ikke er det spillet som blir kanselert.

Men ettersom vi nesten ikke har sett noe av det spillet, ikke noe på E3 eller andre spilmesser i år, så er jeg egentlig litt redd for at det er Alan Wake som blir kanselert.

Personen som kan få fyken har jeg ikke peling på hvem kan være.

Ikke vet jeg.

Endret av mX
Lenke til kommentar

HVIS det er noe i ryktene - Too Human kanseleres... Major Nelson forsvinner ikke.

Too Human - fordi jeg personlig ikke har blitt noe imponert over projektet. Hehe.

Major Nelson er Gamertag'n til Larry Hryb som er Xbox Live Director of Programming. Så han er ikke spokesperson per se. Blog'n og podcastene hans er ikke det han jobber med.

"I run this blog as part of my passion for community. I run this blog on my own time, and with my own money.It’s important to note that what I say on this blog (including any podcasts) is my personal opinion and is not read or approved by anyone before it is posted. Even though I work for Microsoft, not everything accurately reflects the views of my employer, my management, my co-workers, Microsoft partners or affiliates. I do my best to ensure that everything I post is accurate, but the postings on this site are provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights."
.

Men - nettet er verdens værste ryktebørs da. Det har vært stoooore playstation nyheter på vei - og alt som kom var PS 2 i nye farger... Så..

Lenke til kommentar

Det står nå "A big Microsoft first-party title"

Så de fleste spillene som er nevnt er vel ikke gjeldene

Edit:

er jeg den eneste som fikk noen "megathon" vibber?

(det var Megathon og ikke maraton det forrige store ryktet kaltes?)

Endret av tjomi
Lenke til kommentar

Angående Alan Wake: http://www.n4g.com/News-82334.aspx

"Microsoft Game Studios does not own the copyright nor the IP to Alan Wake. Therefore, Alan Wake is NOT a first party title for Microsoft."

Med andre ord. Ikke Alan Wake. Tror jeg setter mine penger på Too Human, som alle andre. : )

Wikipedia viser til følgende liste av MS first party titles:

2007

Blue Dragon

Crackdown

Forza Motorsport 2

Fuzion Frenzy 2

Halo 3

Project Gotham Racing 4

Project Sylpheed (Co-published with Square Enix)

Shadowrun

Tenchu Z

Vampire Rain

Viva Piñata: Party Animals

Scene It? Lights, Camera, Action

Announced for 2007

Mass Effect

Announced for 2008

Alan Wake

Banjo-Kazooie 3

Fable 2

Halo Wars

Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Lost Odyssey

Marvel Universe Online

Ninja Gaiden 2 (Co-published with Tecmo)

Too Human

Release Date Unknown

Untitled Halo Project

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Med first party title menes vel spill som er utviklet av MGS eide selskaper, og Silicon Knights som utvikler Too Human eies ikke av Microsoft. Og admin på toohuman.net sier dette

Gaming sites and forums haven't got a clue :).

Too Human is just fine -- spoke with Denis about the game again last night.

http://toohuman.net/index.php?option=com_j...808&catid=2

Ergo jeg tror ikke det er Too Human heller.

Lenke til kommentar
Håper ikke det er Rare som må kansellere Banjo-Threeie. (ja, det er ikke det spillet vi har hørt mest om men det er jo noe flere ser på som en "big-title")

Det hadde vært utrolig surt for min del. Det er sikkert det de snakker om også! :nei:

Jaja. Så lenge det ikke er Barbie Horse Adventures 2, så. :p "høhø".

Endret av Lande
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...