Gå til innhold

Når kommer Harry Potter 7 på norsk?

Anbefalte innlegg

har leste 6 av 7 bøker på norsk, driver på med den siste på norsk nå

er nok ikke uten grunn at mange kjøper den på engelsk, er mange rare oversettinger

Enig. JEg har også lest de 6 første på norsk først. Angrer egentlig. opplevelsen blir en annen på engelsk, og jeg hadde sikkert klart å pløye meg gjennom 6'ern i 6-klasse om jeg hadde prøvd. det gjorde jeg ikke.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun kunne i hvertfall ha laget en litt roligere slutt... det slutter så brått:

Voldemort dør, 4 sider til, og så er boka ferdig + epilog.

Men ellers så synes jeg slutten var skikkelig bra.

Alle minnene til Slur, som gir svar på alt sammen, det at Harry ofrer seg for Voldemort. særlig den beskrivelsen av turen hans inn i den forbudte skogen, Der Sirius, Jakob, Lilly og Lupus kommer "tilbake" og er hos ham: alle følelsene som gjøre hele slutten så trist. Frank dør, Lupus, Dult, *mange "uten navn"* - alt sammen!

Bra jobba, Rowling! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg leste nettopp på en nyhetsside at R.K Rowling skal kanskje skrive en til harry potter bok, men i så fall var ikke hoved tanken om og skrive om Harry potter, viss hun skriver en til tror jeg mer det handler om hva som skjedde før hans tid.

Lenke til kommentar

Det vil tiden vise. Det er KANSKJE 10 år frem i tid...

Og egentlig har jeg avfunnet meg med at det er slutt nå... Skal det være en HP8 bør det vel handle om Harry Potter. Det blir som å kalle serien for Draco Malfang.

"draco malfang og fangen fra azkaban"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...