Spöka Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 har leste 6 av 7 bøker på norsk, driver på med den siste på norsk nåer nok ikke uten grunn at mange kjøper den på engelsk, er mange rare oversettinger Enig. JEg har også lest de 6 første på norsk først. Angrer egentlig. opplevelsen blir en annen på engelsk, og jeg hadde sikkert klart å pløye meg gjennom 6'ern i 6-klasse om jeg hadde prøvd. det gjorde jeg ikke.. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg foretrekker også den engelske versonen. Synes at språket er så vakkert^^ Lånte Stolthet og Fordom på norsk på biblioteket igår, men skal levere den tilbake for vil heller lese den på engelsk. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Lest ferdig Ganske bedriten slutt Totalt enig! Hva er vitsen med å si hva som skjer om 19 år? Jeg synes det er viktig med en åpen slutt, så man kan tenke seg historien videre. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hun kunne i hvertfall ha laget en litt roligere slutt... det slutter så brått: Voldemort dør, 4 sider til, og så er boka ferdig + epilog. Men ellers så synes jeg slutten var skikkelig bra. Alle minnene til Slur, som gir svar på alt sammen, det at Harry ofrer seg for Voldemort. særlig den beskrivelsen av turen hans inn i den forbudte skogen, Der Sirius, Jakob, Lilly og Lupus kommer "tilbake" og er hos ham: alle følelsene som gjøre hele slutten så trist. Frank dør, Lupus, Dult, *mange "uten navn"* - alt sammen! Bra jobba, Rowling! Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg leste nettopp på en nyhetsside at R.K Rowling skal kanskje skrive en til harry potter bok, men i så fall var ikke hoved tanken om og skrive om Harry potter, viss hun skriver en til tror jeg mer det handler om hva som skjedde før hans tid. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det vil tiden vise. Det er KANSKJE 10 år frem i tid... Og egentlig har jeg avfunnet meg med at det er slutt nå... Skal det være en HP8 bør det vel handle om Harry Potter. Det blir som å kalle serien for Draco Malfang. "draco malfang og fangen fra azkaban"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå