Gå til innhold

Når kommer Harry Potter 7 på norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legger inn kilde til svar her. Her vil det også bli opplyst om sidetallet i boka, når det blir tilgjengelig. Legg også merke til at boka har fått sin første anmeldelse 4 måneder før den blir gitt ut...

Bokklubben - HP7

EDIT: 1. desember, som flere har skrevet i innleggene over, er selvsagt riktig, men dersom boka av uforutsette årsaker blir forsinket, vil ny dato vises på linken.

Endret av Q-tip
Lenke til kommentar
Jeg og :) Boka var litt forskjellig fra de andre, men (som nevnt i linken: ) verdig slutt. det er ikke noen lett oppgave å avslutte et verk som harry potter! Cred til Rowling

Ingen tvil om det :) Geniale verk.

Det er også spennende å se på utviklingen gjennom de 7 bøkene. Leser du bakpå anmeldelsene til de første 3 får du kommentarer som "beste barnebok i år" osv. De siste 4 bøkene, derimot er nok ment for voksne (min mening).

Lenke til kommentar

Hvordan synes du det skulle slutta da? Jeg synes hun har klart oppgaven bra, jeg, sett at det er en utrolig vanskelig jobb å avslutte noe så stort som Potter-serien. Tenk på alle forventningene?

Men den norkse oversettelsen er ganske... forkjellig fra det engelske.

Yaxeley=Øxodd

"I open at the close" = "tiden er inne når tiden er ute"

osv.osv.

Forresten, Malfoy Manor, Heter det Malfanghus på norsk i alle bøkene?

*husker ikke, men det skurret noe, syntes jeg*

Nei, les dem på engelsk. En bedre opplevelse.

For dere som skjønner hva jeg mener når jeg sier at filmene ikke er på langt nær like bra som bøkene - i hvertfall ikke de siste filmene - kan jeg si at det er akkurat det samme som i bøkene. De norkse oversettelsene kan egentlig ikke måle seg med de engelske. I hvertfall ikke hvis man leser den engelske først.

Men slutten var verdig, synes jeg.

Skulle ønske dette var virkeligheten, da kunne jeg gått med t-skjorte fra the Harry Potter enlightment project. :wee:

(Ikke se)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
yellowshirt_reveal.gif

Kan du legge ved en url så jeg kan kjøpe den? ^^

Lenke til kommentar

De er absolutt best på engelsk. Jeg har lest 1-6 på både norsk og engelsk og det blir liksom ikke samme flyt og underholdende å lese på norsk som på engelsk. Jeg får ikke den 7ende boka før på julaften..(håper jeg da)..:(

greier nesten ikke vente, ikke har jeg sett den 5te filmen heller...Fatter ikke at jeg holder ut.

Lenke til kommentar
Hvordan synes du det skulle slutta da? Jeg synes hun har klart oppgaven bra, jeg, sett at det er en utrolig vanskelig jobb å avslutte noe så stort som Potter-serien. Tenk på alle forventningene?

Men den norkse oversettelsen er ganske... forkjellig fra det engelske.

Yaxeley=Øxodd

"I open at the close" = "tiden er inne når tiden er ute"

osv.osv.

Forresten, Malfoy Manor, Heter det Malfanghus på norsk i alle bøkene?

*husker ikke, men det skurret noe, syntes jeg*

Nei, les dem på engelsk. En bedre opplevelse.

For dere som skjønner hva jeg mener når jeg sier at filmene ikke er på langt nær like bra som bøkene - i hvertfall ikke de siste filmene - kan jeg si at det er akkurat det samme som i bøkene. De norkse oversettelsene kan egentlig ikke måle seg med de engelske. I hvertfall ikke hvis man leser den engelske først.

Men slutten var verdig, synes jeg.

Skulle ønske dette var virkeligheten, da kunne jeg gått med t-skjorte fra the Harry Potter enlightment project. :wee:

(Ikke se)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
yellowshirt_reveal.gif

Kan du legge ved en url så jeg kan kjøpe den? ^^

http://harrypotterpublicenlightenmentproject.com/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...