RKR1992 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Når er det egentlig Harry Potter 7 kommer på norsk???? Lenke til kommentar
RKR1992 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 1. desember Er det da man kan kjøpe de i butikkene?? Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Oisann, det var ikke lenge til..! Trodde det skulle ta lengre tid.. Blir spennende.. Gleder meg vilt..! Lenke til kommentar
RKR1992 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Hvor mange sider er det i boka???? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Legger inn kilde til svar her. Her vil det også bli opplyst om sidetallet i boka, når det blir tilgjengelig. Legg også merke til at boka har fått sin første anmeldelse 4 måneder før den blir gitt ut... Bokklubben - HP7 EDIT: 1. desember, som flere har skrevet i innleggene over, er selvsagt riktig, men dersom boka av uforutsette årsaker blir forsinket, vil ny dato vises på linken. Endret 17. november 2007 av Q-tip Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hørte at Torstein bugge Høverstad dreiv og oversatte den i sommerferien. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Legg også merke til at boka har fått sin første anmeldelse 4 måneder før den blir gitt ut... Han kan jo ha lest den på engelsk..? Det har hvertfall jeg Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg og Boka var litt forskjellig fra de andre, men (som nevnt i linken: ) verdig slutt. det er ikke noen lett oppgave å avslutte et verk som harry potter! Cred til Rowling Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg og Boka var litt forskjellig fra de andre, men (som nevnt i linken: ) verdig slutt. det er ikke noen lett oppgave å avslutte et verk som harry potter! Cred til Rowling Ingen tvil om det Geniale verk. Det er også spennende å se på utviklingen gjennom de 7 bøkene. Leser du bakpå anmeldelsene til de første 3 får du kommentarer som "beste barnebok i år" osv. De siste 4 bøkene, derimot er nok ment for voksne (min mening). Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Skulle ønske dette var virkeligheten, da kunne jeg gått med t-skjorte fra the Harry Potter enlightment project. (Ikke se) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Da har bokkilden sendt boka mi med a-post. Får den nok iløpet av få dager. Kommer før 1. Desember! Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Og jeg skal på release om en halvtime! (selv om de ikke slipper den før 00:01) Endret 30. november 2007 av Spöka Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Lest ferdig Ganske bedriten slutt Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hvordan synes du det skulle slutta da? Jeg synes hun har klart oppgaven bra, jeg, sett at det er en utrolig vanskelig jobb å avslutte noe så stort som Potter-serien. Tenk på alle forventningene? Men den norkse oversettelsen er ganske... forkjellig fra det engelske. Yaxeley=Øxodd "I open at the close" = "tiden er inne når tiden er ute" osv.osv. Forresten, Malfoy Manor, Heter det Malfanghus på norsk i alle bøkene? *husker ikke, men det skurret noe, syntes jeg* Nei, les dem på engelsk. En bedre opplevelse. For dere som skjønner hva jeg mener når jeg sier at filmene ikke er på langt nær like bra som bøkene - i hvertfall ikke de siste filmene - kan jeg si at det er akkurat det samme som i bøkene. De norkse oversettelsene kan egentlig ikke måle seg med de engelske. I hvertfall ikke hvis man leser den engelske først. Men slutten var verdig, synes jeg. Skulle ønske dette var virkeligheten, da kunne jeg gått med t-skjorte fra the Harry Potter enlightment project. (Ikke se) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan du legge ved en url så jeg kan kjøpe den? ^^ Lenke til kommentar
Olum Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Må nok få meg til å lese den på norsk også. Har lest 1-6 på norsk. 6 og 7 leste jeg på engelske og jeg synes det var mye bedre. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 De er absolutt best på engelsk. Jeg har lest 1-6 på både norsk og engelsk og det blir liksom ikke samme flyt og underholdende å lese på norsk som på engelsk. Jeg får ikke den 7ende boka før på julaften..(håper jeg da).. greier nesten ikke vente, ikke har jeg sett den 5te filmen heller...Fatter ikke at jeg holder ut. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvordan synes du det skulle slutta da? Jeg synes hun har klart oppgaven bra, jeg, sett at det er en utrolig vanskelig jobb å avslutte noe så stort som Potter-serien. Tenk på alle forventningene? Men den norkse oversettelsen er ganske... forkjellig fra det engelske. Yaxeley=Øxodd "I open at the close" = "tiden er inne når tiden er ute" osv.osv. Forresten, Malfoy Manor, Heter det Malfanghus på norsk i alle bøkene? *husker ikke, men det skurret noe, syntes jeg* Nei, les dem på engelsk. En bedre opplevelse. For dere som skjønner hva jeg mener når jeg sier at filmene ikke er på langt nær like bra som bøkene - i hvertfall ikke de siste filmene - kan jeg si at det er akkurat det samme som i bøkene. De norkse oversettelsene kan egentlig ikke måle seg med de engelske. I hvertfall ikke hvis man leser den engelske først. Men slutten var verdig, synes jeg. Skulle ønske dette var virkeligheten, da kunne jeg gått med t-skjorte fra the Harry Potter enlightment project. (Ikke se) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan du legge ved en url så jeg kan kjøpe den? ^^ http://harrypotterpublicenlightenmentproject.com/ Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 har leste 6 av 7 bøker på norsk, driver på med den siste på norsk nå er nok ikke uten grunn at mange kjøper den på engelsk, er mange rare oversettinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå