fxwz Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva kaller man fisk som er så små at de bare svømmer tvers gjennom garnet? De sitter seg altså ikke fast, maskene er med andre ord for store. Lenke til kommentar
ZsaZsa Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvis du tenker på en spesiell fiskeart så er det i alle fall to ferskvannsfisker som er for små til at du kan ta de i garn, og det er Stingsild og Kyte Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Fisk i saltvann eller ferskvann? tenker du direkte hva sånne småfisker heter, eller bare arten på en av de? Sånn ren generellt kaller man det vel bare småfisk tror jeg. Kommer i hvertfall ikke på noe spesielt navn på de. Babyfisk, kyte.. Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 smolt men tror nok ikke det var ordet du lette etter... Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ingen fisk er for små til å fanges i garn. Man bare fisker med garn som har maskevidde tilpasset de arter fisk man er ute etter. Veldige små fisk fanges med nett. At enkelte fisker svømmer gjennom garna kalles selektiv fangst, dette har noe for seg til en viss grad, innfellingsprosenten på garna avgjør også endel, dvs att fisk både større og mindre kan gå i garna, da ikke i maskene, men tuller seg inn i ( poser ). Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Yngel du tenker på? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 fittefisk den kunne du spart deg for Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Brisling eller noe sånt? Føler jeg har hørt det før, men føler også at jeg er helt på bærtur. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Yngel du tenker på? støttes. fittefisk noen med litt mye alkohol i blodet etter en lang kveld? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå