Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hardisker klikker mellom xp og vista

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli galt, får nye problemer hele tiden.

kjøpte en ny maskin med vista, med en 500gb hd, (denne er delt opp i C:45gb og D:450gb)

hadde en gammel pc med xp og 300gb. (fysisk 2 hd, en på 50gb, og en på 250gb))

Jeg koblet vista hd til xp maskinen, og overførter ting til lagringsdelen(450gb),formaterte 250gb disk, og satte dem inn i vista maskinen.

Nå finner ikke vista maskinen, den store partisjonen(450gb) fra den nye 500gb HD, jeg kan åpne diskbehandling, finner den der, men når jeg forsøker å gi den tildeling, eller formatere får jeg bare feil melding. om at jeg må trykke på refresh.

dette hjelper ikke.

Koblet nå alle diskene til xp maskinen.

Alle diskene dukket opp i xp, men når jeg da briker partionmagic8, får å prøve å formatere, og starte opp diskene som kommer fra vista maskinen. står det at disk 3 og 4 er BAD, får ikke tilgang til de.

Men som sagt, de funker helt fint i explorer, sammtidig.

skjønner null, og niks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om det kan ha noe å gjøre med mitt problem. Jeg prøver å reinstallere Vista, men kan ikke formatere noen av harddiskene slik at det går ann å ha operativsystem på de. Har prøvd og prøvd med mine begrensede PC-kunnskaper, men får det ikke til.

Er det mulig at Vista og andre operativsystemer sammen gjør noe rart med harddisken? Installerte Ubuntu, men avinstallerte fort igjen ettersom det ikke fungerte med PC-en min.

Endret av Zirion
Lenke til kommentar
Lurer på om det kan ha noe å gjøre med mitt problem. Jeg prøver å reinstallere Vista, men kan ikke formatere noen av harddiskene slik at det går ann å ha operativsystem på de. Har prøvd og prøvd med mine begrensede PC-kunnskaper, men får det ikke til.

Er det mulig at Vista og andre operativsystemer sammen gjør noe rart med harddisken? Installerte Ubuntu, men avinstallerte fort igjen ettersom det ikke fungerte med PC-en min.

det samme skjedde her og. jeg skulle først legge inn vista på den gammle , mindre hd(250gb)

først lagde jeg en image, og innstalerte den på disken. men maskinen klikker hver gang jeg starter den opp derfra.

Begynte dermed helst forfra, trakk ut alle diskene, bortsett den på gammle. Kom fram til hvor jeg skulle velge hd å innstalere opperativet på. disken kom fram i valget. jeg valgte den, og fikk en feilmld om at pc ikke fant noe kompitabelt å innstalere på.

merkelige greier..

leverer snart maskinen tilbake, og sier jeg vil ha XP.

Endret av ulv666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...