Gå til innhold

PS 3, XBOX 360 eller PC?

Anbefalte innlegg

Hey alle sammen! Jeg skal ha noe å spille på, og jeg vil ikke bruke spill-konsoll-kontroll-ting! Jeg har sett på en sånn sak man får kjøpt til 360 så man får kobla til tastatur og mus, men den har fått drit fårlig kritikk, så 360 er nesten utelukka. PC er så utrolig dyrt at jeg får gåsehud bare av å tenke på det! PS3, derimot, ser ikke ut til å ha noen bra spill i det hele tatt. Hverken Bioshock eller Crysis ser ut til å funke på PS3, og det er rett og slett dritkjedelig!

Jeg må forresten kjøpe skjerm i tillegg til pc, eller HD klar TV i tillegg til PS3 eller XBOX.

Hva burde jeg gå for? Heller faktisk litt mot PS3, men den har vel ikke noen bra spill? Har forresten sett den tingen her:

http://gear.ign.com/articles/799/799262p1.html , som jeg skal kjøpe hvis jeg skal ha PS3!=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. PC = best, men som du sier ganske dyrt. Men man vet jo ikke hvor bra spill støtter mus på konsoll. Jeg hadde gått for PC nå hvis du kan svelge prisen.

edit: ser du trenger TV også, da blir vel egentlig en konsolløsning dyrer enn PC for deg.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Vel.. PC = best, men som du sier ganske dyrt. Men man vet jo ikke hvor bra spill støtter mus på konsoll. Jeg hadde gått for PC nå hvis du kan svelge prisen.

edit: ser du trenger TV også, da blir vel egentlig en konsolløsning dyrer enn PC for deg.

Vel, jeg har 4500 atm, og jeg får antagligvis inn 2500 til i jula. I tillegg(hvis jeg skal ha konsoll), skal jeg selge tv'n min, og da havner jeg på rundt 8-9000 tilsammen. Ny TV får jeg utrolig billig(søstera mi jobber på samsung i sverige, altså innkjøpspris-svensk kurs=billig billig), og konsoll koster bare 4000. Derfor håper jeg på at jeg får det til godt under 9000. PC, derimot koster jo drittmye.

Svogeren min jobber på Dell i sverige(Fint å ha familie i sverige=D), og får bra rabatt på pc'r der. Jeg antar at den PC-en jeg vil ha(eksl. skjerm) kommer på 10-12 000 svenske, og det er faktisk litt for dyrt tror jeg!

Lenke til kommentar

Det kommer forferdelig mye ann på hvilken spill du ser etter. Jeg sier at man først og fremst skal velge konsoll etter spill, det er da man blir mest fornøyd med valget man har tatt.

Kontrollmessig er PS3 kontrollen i mine øyne mye dårligere enn X360 kontrollen, mye grunnet uergonomisk plassering av analogstikkene samt skulderknapper som sitter for nært og har for lite motstand. Dette gjør at jeg klassifiserer Sony's kontroll dårligere enn Microsoft kontroll.

Ærlig talt skjønner jeg at du er skeptisk til kontrollen på konsollene og jeg var det selv, men det er en tilvenningsfase, etter vært blir det like naturlig med kontroll som det er med mus/tastatur kombinasjonen. Og i den anledningen synes jeg X360 kontrollen er meget bra gjennomført, hvor knappene sitter godt, triggerne føles naturlig og stikkene sitter ergonomisk og godt tilgjengelig.

Om du ikke er interesert i å forsøke en konsoll kontroll kan du først som sist slutte å lete etter konsoll og heller gå for PC. Spillene til konsoll er tilrettelagt for kontrollen deres.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte egentlig på crysis og bioshock. Men COD 4 og orange box høres spennende ut da=D

Toeblast har jo egentlig et poeng. Hvis jeg bygger selv, er det ganske rimelig med pc. Saken er bare den at PC-en er utdatert om et år, mens konsollen holder i flere år. PC-en er dyr å oppgradere, men det er forsåvidt en ny kontroll også.

Får jeg en pc som drar crysis på ultra high for 9000?

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri kjøpt PS3 når det er så mange bedre spill på Xbox 360 hvertfall. Synes derimot at spilling er best på PC, og det er mange typer spill som rett og slett ikke gjør seg noe særlig på konsoll etter min smak, dvs RTS, MMORPG og FPS spill. Føler at jeg må ha mus og tastatur for å få full glede av et FPS spill.

Lenke til kommentar
Jeg hadde aldri kjøpt PS3 når det er så mange bedre spill på Xbox 360 hvertfall. Synes derimot at spilling er best på PC, og det er mange typer spill som rett og slett ikke gjør seg noe særlig på konsoll etter min smak, dvs RTS, MMORPG og FPS spill. Føler at jeg må ha mus og tastatur for å få full glede av et FPS spill.

Klart, jeg har spilt fps på data så lenge jeg kan huske jeg, og har ingen planer om å spille på vanlig konsoll-kontroll. Må ha noe som tilsvarer mus og tastatur i hvertfall.

Jeg vil egentlig ha pc, men det er så himla dyrt, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre! Men jeg spør igjen jeg:

Får jeg pc som drar crysis på utra high for 9000?

Lenke til kommentar

Som nevnt før i tråden så hvis du ikke vil bruke håndkontrollerne til X360 eller PS3 så har du automatisk utelukket de. Ingen spill fungerer tilfredsstillende med tastatur og mus på de, spillene er enkelt og greit laget for håndkontroller.

Man skal klare å bygge en PC som klarer å dra Crysis på Ultra high, men det blir på kanten og ikke regn med å få med en fet skjerm i den pakken.

Lenke til kommentar
Som nevnt før i tråden så hvis du ikke vil bruke håndkontrollerne til X360 eller PS3 så har du automatisk utelukket de. Ingen spill fungerer tilfredsstillende med tastatur og mus på de, spillene er enkelt og greit laget for håndkontroller.

Man skal klare å bygge en PC som klarer å dra Crysis på Ultra high, men det blir på kanten og ikke regn med å få med en fet skjerm i den pakken.

Jeg har en skjerm fra før av, den er 17", har 1280x1024 i oppl., 8 ms responstid og kontrast på 800:1. Er den bra nok for mitt bruk?

Lenke til kommentar

Jeg har en skjerm fra før av, den er 17", har 1280x1024 i oppl., 8 ms responstid og kontrast på 800:1. Er den bra nok for mitt bruk?

Hvis du er fornøyd med den så er den helt klart nok for ditt bruk.

Og du utelukker skjerm så skal man klare å bygge en PC som klarer å dra Crysis på Ultra High.

Lenke til kommentar
EDIT: Er dette et bra oppsett?

Joda, den skal nok klare det ja, men den kostet nå nesten det dobbelte av hva du stipulerte. Var kanskje litt lite minne med tanke på prisen.

Som sagt tidligere, får jeg rabatt på den. Hvor mye er uvisst, da jeg får forskjellig rabatt per komponent. Er det ikke bedre med 3 gb 800 mhz minne enn 4 gb 667 mhz minne?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...