Niella Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hvis jeg skal bli HMS-ingeniør, trenger jeg generell studiekompetanse og 3mx og 2fy ( eller realkompetanse). Men jeg har mer lyst til ta idrettslinja neste år enn studiespesialisering. Påbyggningsåret, får jeg da 3mx og 2fy, eller må jeg ta realfagkurset på HSH for å komme inn på ingeniørstudiet? Vet i hvertfall at jeg får generell studiekompetanse på idrettslinja. Men aner ikke om jeg får 3mx og 2fy på noen måte. Endret 13. november 2007 av Niella Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Slik det er i år, for oss som følger reform 94, kan man velge to studieretningsfag på allmennfaglig påbygging. Da kan du f.eks. velge 2MX (R1) og 2FY (Fysikk 1). Eventuelt ta 3MX (R2) istedenfor 2MX, hvis du er god i matte. Etter du har tatt 2MX kan du ta 3MX som privatist (det er ikke noe krav at du har 2MX, men det kan bli vanskelig å ta 3MX uten 2MX). Det er riktignok ikke sikkert at 2MX og 2FY tilbys som studieretningsfag til påbyggelever ved din skole, så det burde du sjekke opp. Endret 11. november 2007 av Lyngfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå