Gå til innhold

hente data fra vanskelige plater

kallis

Anbefalte innlegg

seff måtte jeg kjøpe de billigeste brenneplatene på elkjøp. "pc line"

brente ut en hel del divxfiler for å frigjøre diskplass. etter suksessfull brenning slettet jeg dem naturlig nok. etter en sjekk var en av platene ikke leselig. drevet spinner og og prøver å lese men i utforsker får jeg beskjed om at ingen media er innsatt.

det samme på min andre pc. derimot blir katalogene og filene gjenkjent og listet i brenneprogrammet "deepburner" når jeg trykker på "append session" altså fortsettelse av multisession disc. la til en liten fil og irriterende nok får jeg error når jeg prøver å skrive mer på den.. arg :nei:

finnes det noen programmer som kan analysere platen bedre og få frem filene`? :roll:

(filene kan ikke hentes fra harddisk med programmer som getbackdata lenger fordi den er fullt opp med annet..)

Endret av kallis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brant noen cd-er for lenge siden med merke TDK 800 MB. Jeg får ikke lest disse på noen av Windows PC-ene jeg prøvd (3 stk) En med VIsta og 2 andre med XP. Alle har forskjellige DVD/CD spillere.

Det som skjer at utforsker henger og jeg får ikke lest noe som helst av plata.

Så fikk jeg tak i en laptop med Linux og denne leste dataene med en gang. Kan være at Linux leser

dataene på en annen måte fra CD-ene.

Hvis du har prøvd alle muligheter, sett i cd-en din i en PC med Linux. Kan være en ide. Så overfører du dataene til din PC med en ekstern hdd etc.

Lenke til kommentar

Har selv hatt gode resultater vha et lite program kalt Roadkil's Unstoppable Copier.

Programmet kan kopiere filer fra f.eks dårlige DVD-er, og skipper de delene den ikke klarer å lese.

Har du f.eks en filmfil der kanskje 10sec av filmen er skadet/korrupt, vil programmet etter å ha prøvd å lese denne delen (x antall ganger) hoppe over og kopiere videre på filen. Du får også opp de kopierete filenes "Integrity" altså hvor mye av den totale filen som programmet klarte å kopiere.

Programmet er lite og freeware (fant ikke linken nå men lastet opp zip fila som vedlegg). Du finner det meste du trenger å vite under help tabben i programmet.

Edit: Når jeg tenker meg om har jeg dog alltid selv fått opp cdene i utforsker når jeg har hatt problemer selv, har bare hatt problemer med selve kopieringen, mulig dette ikke løser problemene dine allikevell da :hmm:

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

har prøvd 3 moderne dvdbrennere i huset her nå, alle feilet totalt!

MEN så kjørte jeg til kontoret til selskapet vårt, der stod det en Pioneer slot-in dvdleser fra 1999. jommen fikk jeg opp mappestruktur å greier! (in your face til dem som sier digitalt er identisk uansett)

kopiering stopper dessverre etter ca 50% av hver fil.

så jeg har kjørt igang http://www.dinside.no/php/art.php?id=395291 som skal stå å gå hele kvelden.

jeg får prøve roadkill etterpå eventuelt.

takk for tipsa

Endret av kallis
Lenke til kommentar

gikk vist bra til slutt.

har nå brukt 5 drev. 3 av de klarte ikke finne plata engang. nummer 4 klarte å kopiere halvparten, og enda litt mer etter noen intense timer. den siste, en billig Acer laptop kopierte alt tilsynelatende uten en eneste error. utrolig, hadde aldri trodd det var så store forskjeller.

noen påstår det overhode ikke forskjell på drivverk engang, "alt er likt 0101011, enten går det ann å lese eller ikke" -haha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...