Chad Thundercock Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Som emnetittelen lyder behøver jeg råd til hvilken andre øvelser jeg kan benytte som en substisjon for ovenfornevnte da jeg ikke har disse apparatene og må holde meg til en benk og manualer. Har forsøkt å søke men har ikke lykkes. Håper på respons, da det haster litt Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 En arms hantelroing? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jepp, den øvelsen fant jeg men du har ikke en til? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Chins i stedet for nedtrekk? Roing med stang? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Hvordan blir Chins sammenlignet med nedtrekk? Blir det ikke nesten som å ta pushups isteden for benk? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Vil vel heller kalle det å ta benk istedenfor pushups. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Benk? Vanlig benkpress du mener? Foroverbøyd roing med stang. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Foroverbøyd roing med stang. Men trenes ikke samme muskel som i En arms hantelroing? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Foroverbøyd roing med stang. Men trenes ikke samme muskel som i En arms hantelroing? Jo, men stangroing aktiverer også Erector Spinae. (Nedre del av ryggen). Ellers er det jo greit å ha noe å variere med, hvis man skulle føle for det. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Chins er en super ryggøvelse. Mange mener den er bedre enn apparatnedtrekk. Så det er ingen dårlig erstatning for nedtrekk. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Jo, men stangroing aktiverer også Erector Spinae. (Nedre del av ryggen). Ellers er det jo greit å ha noe å variere med, hvis man skulle føle for det. Det skal vel ikke så mye til for å ødelagge ryggen gjennom denne øvelsen ved tanke på all belastning du legger på rygg. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jo, men stangroing aktiverer også Erector Spinae. (Nedre del av ryggen). Ellers er det jo greit å ha noe å variere med, hvis man skulle føle for det. Det skal vel ikke så mye til for å ødelagge ryggen gjennom denne øvelsen ved tanke på all belastning du legger på rygg. kommer jo helt ann på hvor tunge vekter du bruker... Endret 11. november 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Hva er ofte for mye? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva er ofte for mye? forskjellig fra person til person. om du gjennomfører korrekt skal du ikke ta skade. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Stående roing med stang er ikke anbefalt om du kjører knebøy og markløft i samme program. i alle fall ikke før du har bygget opp noen års trening/god treningstoleranse på korsryggen. Kjører roing med bryststøtte 4 av 5 treninger. Endret 12. november 2007 av War Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Stående roing med stang er ikke anbefalt om du kjører knebøy og markløft i samme program.i alle fall ikke før du har bygget opp noen års trening/god treningstoleranse på korsryggen. Kjører roing med bryststøtte 4 av 5 treninger. hmm, hvor har du det ifra a? kjører styrkeløft program da har jeg både knebøy mark og lattrowing.. 0 stress det Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Med 5RM vekter og en økende progresjon med nye rekorder hver 3 uke? Jeg har selv merket at belastningen på korsryygen ble høy, sett andre som skriver det samme. Fagerli anbefaler også det med egen og andres erfaringer i betraktning. Kanskje du er godt trent i korsryggen eller vektene ikke er tunge nok enda Det er for å forhindre en skade så det er jo normalt å ikke merke noe til det men heller se på belastningen korsryggen får på øvelsene og se andres skader og måten dem trente på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Chins er en super ryggøvelse. Mange mener den er bedre enn apparatnedtrekk. Så det er ingen dårlig erstatning for nedtrekk. Det er nedtrekk som ikke er en så aller verst erstatning for chins Nedtrekk er fint frem til du har trent deg opp til å klare å kjøre chins, klarer du først det bør chins prioriteres foran nedtrekk. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Med 5RM vekter og en økende progresjon med nye rekorder hver 3 uke?Jeg har selv merket at belastningen på korsryygen ble høy, sett andre som skriver det samme. Fagerli anbefaler også det med egen og andres erfaringer i betraktning. Kanskje du er godt trent i korsryggen eller vektene ikke er tunge nok enda Det er for å forhindre en skade så det er jo normalt å ikke merke noe til det men heller se på belastningen korsryggen får på øvelsene og se andres skader og måten dem trente på. begynner lavt, første uka, så øker man mye i løpet av programmet, når man er 2/3 inne i programmet så går vektene ned igjen... hmm, har egnetlig ikke tenkt over om jeg er godt trent i korsrygg, hehe Lenke til kommentar
gnav Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Stående roing med stang er ikke anbefalt om du kjører knebøy og markløft i samme program.i alle fall ikke før du har bygget opp noen års trening/god treningstoleranse på korsryggen. Kjører roing med bryststøtte 4 av 5 treninger. Jeg har merket at jeg ofte kjenner meg sliten i korsryggen når jeg bøyer meg ned/bruker ryggen o.l. Hvordan vet jeg at ryggen blir overbelastet i treningen? Jeg kjører Fagerli's 5x5 program, med noen endringer. Men den inneholder fortsatt knebøy, markløft og stående stangroing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå