Gå til innhold

Endre utseende på KDE desktopen

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Hei.

Kunne tenke meg å endre litt på desktopen min (utseende på skrivebordet, vindusdekorasjoner osv..). Ser at det finnes en del tjenester som fluxbox, beryl,compiz osv. Jeg kunne tenkt meg noe enkelt(da mener jeg enkelt i form av simple vindusdekorasjoner, få menyer og annet dilldall og gjennomsiktige vinduer) slikt som dette; eksempel.

Hva er den enkleste måten å få gjort det slik? Bildet er fra fluxbox så vidt jeg vet, finnes det noen enklere metode enn å lære seg fluxbox?

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fluxbox og KDE er to forskjellige desktoper, bestem deg for en. For KDE gjør du deg først kjent med kcontrol eller system settings, som gir deg masse konfigureringsmuligheter. Dra innom www.kde-look.org å last ned ikoner, vindusdekorasjoner, wallpaper osv. etter din smak. Hvilken distro bruker du?

Gjennomsiktig terminal ordner du rett i terminalen. Gjennomsiktige menyer ordnes i kcontrol eller system settings.

Lenke til kommentar

OK, åpne konsole:

Settings->Schema->Transparent dark background

Ny menu:

sudo aptitude install kbfx

Høyreklikk på oppgavelinja:

Add applet to panel->KBFX Spinx

Legg til alt annet du ønsker å ha lett tilgjengelig også. Fjern K-meny, flytt knappene dit du vil ha dem (bare høyreklikk på eller ved dem).

Så velger du Properties til oppgavelinja, og endrer bakgrunnsbilde, last ned et nytt fra kde-look eller velg transparent.

Wallpaper, vinduer og menyer endrer du som allerede forklart med kcontrol eller system settings.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Finnes også masse forskjellige paneler man kan bruke sammen med fluxbox, openbox etc. Kde panelet heter kicker. xfce panelet heter xfce4-panel og gnome panelet heter gnome panel. Finnes også flere andre lettvekts paneler man kan bruke med andre box wm'er.

Du kan jo også ta en kikk på fvwm-crystal. Det er en ferdig oppsatt lettvekts wm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...