Gå til innhold

NY bærbar pc til 7000kr trenger anbefalinger

mave-x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du ikke har noen andre kriterier enn at den ikke skal koste mer enn 7000, så regner jeg med at du er åpen for det meste ;).

Ville tatt en titt på 6715B. Fin skjerm med høy oppløsning. Skjermkortet er kanskje ikke det beste, men det kjører faktisk HL2 rimelig greit på 1280x768.

jeg vil anbefale en pc med intel duo 2ghz og 2gram.. å et dedikert skjermkort.. men da koster den ca 10 da..
Hvorfor anbefaler du det til en som har 7000, da? Penger vokser ikke på trær. Endret av haalo
Lenke til kommentar
Denne HP 6715b hos komplett ser fint spesifisert ut, men kanskje det er billigere å kjøpe en med 1 GiB RAM og oppgradere selv? HP sine forretningsbærbare har (IMO) en veldig god kvalitetsfølelse, og de kommer heller ikke med så alt for mye crapware installert. Var vel kun antivirus jeg avinstallerte på min siste HP Compaq tror jeg. Du slipper også unna reflekterende (glossy) skjerm, men det er jo en smakssak.
Lenke til kommentar
Denne HP 6715b hos komplett ser fint spesifisert ut, men kanskje det er billigere å kjøpe en med 1 GiB RAM og oppgradere selv? HP sine forretningsbærbare har (IMO) en veldig god kvalitetsfølelse, og de kommer heller ikke med så alt for mye crapware installert. Var vel kun antivirus jeg avinstallerte på min siste HP Compaq tror jeg. Du slipper også unna reflekterende (glossy) skjerm, men det er jo en smakssak.

Samme som jeg anbefalte et par poster opp :). Har den sjøl, er veldig fornøyd med den. Men jeg må si at det kom med en god del crapware :p. Nuket Vista-installasjonen ganske fort :).

Lenke til kommentar

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10534513

Uten tvil det beste du får til rundt 7000 (basert på at den skal brukes til spilling).

Denne er også et alternativ om spilling ikke er så viktig, og du vil holde deg under 7000 (får svært mye ytelse for de usle 500 kronene).

http://www.psdata.no/ps.asp?it=135355&pdm=mainspec

Har du problemer med å kjøpe demovarer er dette ditt desidert beste alternativ.

Lenke til kommentar
For meg ser det ut som Acer PC-en gir mest for pengene... Jeg ville nok gått for den tror jeg... Det som HP PC-en har som jeg kunne tenkt meg på Acer PC-en er god batterilevetid da...

Det er jeg ikke enig i. Greit nok at skjermkortet er rundt dobbelt så kraftig som de integrerte som kommer med 6715B, men prosessoren er en 1,46 GHz Core Duo-prosessor. Ikke bare yter denne en god del under sine C2D-motparter, men den mangler også støtte for 64-bits instruksjoner. Ikke veldig fremtidsrettet, med andre ord.

I tillegg så har skjermen mye dårligere oppløsning og byggekvaliteten på Acer-konsumentmodeller er, IMHO, elendig.

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10534513

Uten tvil det beste du får til rundt 7000 (basert på at den skal brukes til spilling).

Denne er også et alternativ om spilling ikke er så viktig, og du vil holde deg under 7000 (får svært mye ytelse for de usle 500 kronene).

Jupp, det der var et kupp :thumbup:.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...